Koncern Heidelberg ogłosił, że rezygnuje z uczestnictwa w targach drupa 2021 w roli wystawcy. Jak czytamy w komunikacie prasowym firmy, pandemia koronawirusa przyczyniła się do większego zainteresowania wydarzeniami odbywającymi się w sieci oraz o charakterze lokalnym.
Skoro zaś nie da się przewidzieć wpływu COVID-19 na branżę w przyszłym roku, Heidelberg zdecydował się nie uczestniczyć w międzynarodowych imprezach wystawowych w przyszłym roku – również w kwietniowej drupie.
Przyszłoroczne targi drupa będą inne niż wszystkie dotychczasowe; restrykcje, które dotknęły osoby przekraczające granice oraz wymogi związane z zachowaniem higieny oznaczają, że należy spodziewać się znacząco mniejszej liczby zwiedzających i problemów z przemieszczaniem się. Jest wielce prawdopodobne, że międzynarodowe targi w znanej nam formie, ze stoiskami i halami pełnymi zwiedzających, mogą być trudne do zorganizowania i stracą swój status globalnego miejsca spotkań klientów oraz producentów. Jako długoletni partner drupy Hei-delberg zapowiedział, ze chętnie wspomoże jej organizatorów własnymi doświadczeniami przy tworzeniu nowych koncepcji wystawowych, uwzględniających możliwości zapewniane przez środowisko cyfrowe oraz potrzeby klientów.
Heidelberg zapowiedział także uruchomienie własnych prezentacji w nowym formacie „Tygodnia Innowacji” (Innovation Week), którego pierwsza edycja odbędzie się w dniach 19-23 października 2020 r. Swoją decyzję uzasadnia znacznym skróceniem terminów pojawiania się na rynku nowych rozwiązań. Oparte na danych modele cyfrowego biznesu pojawiają się w bardzo krótkich odstępach czasu i są stale modyfikowane pod konkretne potrzeby klientów. Ci ostatni oczekują błyskawicznej, wszechstronnej i stale dostępnej informacji na temat najnowszych technologii. Ten trend oddziałuje także na komunikację z klientami w firmie Heidelberg. Dlatego skupi się ona na rozbudowie oferty nowych, zdigitalizowanych sposobów prezentowania produktów i innowacji – wyjaśnia komunikat.
Główne hasło „Tygodnia Innowacji” będzie brzmiało „Rozwiń swój potencjał” (Unfold your potential). W jego trakcie Hei-delberg pokaże szeroką gamę swych innowacji produktowych przeznaczonych przede wszystkim dla branży druku opakowań i druku komercyjnego, w tym m.in. rozwiązania do druku autonomicznego, technologie end-to-end, Smart Print Shop oraz Push-to-Stop. Pokazy odbędą się w Wiesloch/Walldorf i będą dostępne zarówno dla bezpośrednich uczestników, jak i dla obserwatorów transmisji w internecie. Heidelberg chwali się pozytywnymi doświadczeniami z wcześniejszego wykorzystania kanałów cyfrowych w prezentacji swych innowacji, które były przygotowywane na tegoroczną drupę.
Będziemy więcej inwestować w koncepcję nowych, wirtualnych targów, tak by zagwarantować bliższą i bardziej zindywidualizowaną komunikację z klientami, jak również w imprezy o charakterze regionalnym, skierowane do naszych rozwijających się rynków. Oznacza to, że będziemy w stanie dopasowywać naszą ofertę do oczekiwań klientów – mówi Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny firmy Heidelberg. – „Tydzień Innowacji” pozwoli nam na możliwie najszybszy kontakt z naszą bazą klientów i na zaprezentowanie swej ofensywy w zakresie innowacji.
Firma zamierza podtrzymywać także bezpośredni – odbywający się twarzą w twarz – dialog z klientami w swych ośrodkach Print Media Centers w Wiesloch/Walldorf, Atlancie, Szanghaju, Sao Paulo oraz Tokio. W tych centrach koncern oferuje wszystkim zainteresowanym możliwość uczestniczenia w demonstracjach, kontakt ze specjalistami oraz rozbudowany program szkoleniowy.
Na podstawie materiałów firmy Heidelberg opracował TK