Tytuł zobowiązuje…
6 Dec 2016 14:58

Przed rokiem firma Reprograf została najlepszym regionalnym dystrybutorem Fujifilm. Zajęła 1. miejsce aż w trzech kategoriach rankingu Fujifilm EMEA Sales Awards, który przeprowadzono w Europie, na Środkowym Wschodzie i w Afryce. Pokonała innych dystrybutorów osiągając najlepsze wyniki w przyroście sprzedaży płyt i największej liczbie sprzedanych płyt bezprocesowych. Firma okazała się również bezkonkurencyjna w liczbie zainstalowanych systemów ZAC, składających się z wywoływarki oraz oprogramowania, które umożliwiają obróbkę płyt przy zminimalizowanym zużyciu chemii (co oznacza tańszy i bardziej ekologiczny proces). Było to jej wielkie osiągnięcie, tym większe, że sukces ten przyszedł po niespełna dwóch latach sprzedaży płyt CtP Fujifilm. Jednocześnie stało się ono dla firmy wyzwaniem na przyszłość, bo taki tytuł zawsze zobowiązuje. Miniony rok pokazał jednak, że Reprograf nie spoczął na laurach – wyniki firmy nadal pozostają na imponującym poziomie. Skokowy wzrost udziałów rynkowych W ujęciu rok do roku nasza firma odnotowała kolejne wzrosty w zakresie sprzedaży płyt CtP Fujifilm oraz systemów ZAC – mówi Jolanta Kurowiak, prezes Reprograf SA. – Jest to dla nas powodem do dumy i ogromnej satysfakcji. To także dowód uznania naszych klientów dla jakości tych produktów i bezpieczeństwa, jakie gwarantują. Wkrótce po wprowadzeniu płyt CtP tego producenta do naszej oferty – mimo ostrej konkurencji – okazało się, że produkty te doskonale bronią się same. Według naszych szacunków obecnie ok. 30 proc. rynku w Polsce korzysta z płyt Fujifilm, co jest wynikiem szczególnym biorąc pod uwagę czas, w jakim te udziały udało nam się osiągnąć razem z producentem. Zawsze dążyliśmy do tego, aby oferować klientom produkty najwyższej jakości  i dzięki temu cieszyć się ich zadowoleniem, co i tym razem zaowocowało rosnącą sprzedażą. W minionym roku biznesowym Fujifilm (który zakończy się w marcu br.) firma Reprograf odnotowała kolejne wzrosty w stosunku do roku ubiegłego. W zakresie sprzedaży płyt ogółem – osiągając wzrost na poziomie 38 proc., w tym płyt bezprocesowych – 18 proc. Jeśli chodzi natomiast o systemy ZAC, firma odnotowała w sumie 20 instalacji. To bardzo dobre wyniki, na które składa się również nasze bogate doświadczenie. Od 13 lat oferujemy płyty CtP – znamy ten rynek i jego potrzeby, mamy wielu stałych klientów, którzy przyzwyczajeni są do jakości oferowanych przez nas produktów i usług (w tym również serwisowych), więc tym większym obdarzają nas zaufaniem, co procentuje wzrostami w zakresie sprzedaży – kontynuuje Jolanta Kurowiak. – Z drugiej strony jakość płyt CtP Fujifilm, które są obecnie w naszej ofercie, jest bezdyskusyjna – to według nas zdecydowanie najlepsze produkty na rynku. Charakteryzują się wysokim poziomem stabilności i gwarantują użytkownikom powtarzalność, co dla każdego drukarza jest niezmiernie istotną kwestią. Mają też bardzo dobrą cenę. Dodatkowo ważny jest pozytywny aspekt ekonomiczny, jaki przynoszą użytkownikom w postaci oszczędności wody, chemikaliów itd. Redukują tym samym opłaty za ścieki bądź ich odbiór przez wyspecjalizowane firmy. To wszystko generuje oszczędności nawet rzędu 10 proc. Oferta najwyższej jakości Sukces rynkowy tych płyt nie byłby możliwy bez ogromnego wysiłku ze strony Fujifilm – kontynuuje Jolanta Kurowiak. – Firma ma obecnie najnowocześniejszą fabrykę płyt na świecie. Mieści się ona w Holandii, a poziom zautomatyzowania osiągnął tu najwyższy poziom. Byłam już w wielu fabrykach płyt, jednak to, co zobaczyłam w Fujifilm, było naprawdę imponujące. Są tam laboratorium i dział naukowo-badawczy – wszystko na najwyższym poziomie. Jednak największe wrażenie robi poziom zastosowanych tu nowoczesnych technologii i automatyzacji. Każdy proces jest odpowiednio zdefiniowany, co pozwala uniknąć błędów przy produkcji. To przekłada się na jakość płyt CtP – ich powtarzalność, stabilność itd., co z kolei doceniają klienci. Warto podkreślić, że około 70 proc. tych, którzy korzystali z oferowanych przez nas wcześniej rozwiązań w zakresie płyt CtP, obecnie użytkuje płyty Fujifilm. Dodatkowo zyskaliśmy wielu nowych użytkowników, dzięki czemu nasza sprzedaż w zakresie płyt CtP od 2012 roku, od kiedy to oferujemy tylko płyty Fujifilm, wzrosła o około 50 proc. To ogromny skok do przodu. Firma i bezpieczeństwo Oprócz wysokiej jakości płyt Fujifilm klienci doceniają również, co podkreśla Jolanta Kurowiak, poziom współpracy z firmą Reprograf. To niejednokrotnie jest dla nich argumentem decydującym o dokonywanym wyborze – mówi. – Przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo, które im gwarantujemy. Dzisiaj, kiedy czas wykonania nakładu znacząco się skraca i wynosi średnio 48 godzin, nic nie powinno stanąć na przeszkodzie wykonaniu danego zlecenia. Drukarnia musi być pewna, że przyjmując pracę będzie mogła zrealizować ją w terminie. Musi mieć do tego jednak odpowiednie narzędzia i produkty. W tym zakresie jesteśmy pomocni już od 24 lat, bo tyle istnieje Reprograf i klienci cenią sobie bezpieczeństwo współpracy z nami, co przekłada się również na sprzedaż konkretnych rozwiązań. Ponad wszystko stawiamy na to, by nasz klient był zadowolony, oferując mu przy sprzedaży szereg wartości dodanych – fachowe doradztwo czy też sprawnie funkcjonujący i rozwinięty serwis. Pomagamy naszym klientom w kalibracji, rozwiązujemy z nimi na bieżąco problemy technologiczne, próbując przede wszystkim ustalić ich przyczynę. Mając doświadczenie również w sprzedaży maszyn drukujących jesteśmy w stanie pomóc im, jeśli problem pojawia się pomiędzy przygotowalnią a halą maszyn. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania, ale nawet wówczas nie pozostawiamy ich bez pomocy. W ofercie Reprografu są obecnie wszystkie powszechnie stosowane rodzaje płyt – począwszy od fotopolimerowych, które stanowią najmniejszy procent sprzedaży, poprzez termiczne o dużej wytrzymałości, kierowane przede wszystkim do klientów produkujących opakowania, standardowe termiczne (tu zakres sprzedaży jest największy), aż po proekologiczne, czyli bezprocesowe. Te ostatnie stanowią około 10 proc. sprzedaży płyt ogółem w Reprografie. Choć są nieco droższe, to korzystają z nich mniejsze drukarnie, bo dzięki nim mogą wyeliminować niektóre procesy i zmniejszyć ogólne koszty, co przynosi im korzyści finansowe. Generalnie – z płyt CtP Fujifilm oferowanych przez Reprograf korzystają zarówno mali klienci, jak i wielkie drukarnie. Są wśród nich drukarnie akcydensowe, opakowaniowe, dziełowe. W zasadzie każda drukarnia znajdzie w naszej ofercie coś dla siebie – mówi Jolanta Kurowiak. Coraz więcej systemów ZAC Klienci coraz liczniej doceniają również oferowane przez Reprograf systemy ZAC, składające się z wywoływarki oraz oprogramowania, które umożliwiają obróbkę płyt przy zminimalizowanym zużyciu chemii (co oznacza tańszy i bardziej ekologiczny proces). Firma Fujifilm ma opatentowany, specjalny program, za pomocą którego sprawdzane są co minutę parametry chemii. Regeneracja chemii odbywa się tu wprost proporcjonalnie do spadku przewodności wywoływacza użytego do obróbki danej płyty. Oznacza to, że uzupełniane jest tylko prawdziwe jej zużycie, a nie wymieniany jest cały wywoływacz potrzebny do naświetlenia jednej płyty. W rozwiązaniach ZAC ilość zużytego wywoływacza jest więc nadrabiana ilością rzeczywistej dawki regeneracyjnej, która jest potrzebna, aby chemia miała cały czas te same, właściwe dla produkcji parametry. To unikalne rozwiązanie, znajdujące zastosowanie przy płytach termicznych, przynosi drukarzom kolejne oszczędności – rzędu nawet 50 proc. Można je zakupić jako oddzielnie stojący moduł do każdej wywoływarki (również innego producenta) lub jako rozwiązanie wbudowane do konkretnej wywoływarki Fujifilm. Warto podkreślić, że w naszej ofercie są również systemy (dostępne także jako osobne moduły) do oszczędzania wody, do filtrowania chemii i szereg innych. Plany na przyszłość W zakresie jakości płyt CtP – mówi Jolanta Kurowiak – Fujifilm oferuje użytkownikom wiele i w przyszłości ten trend z pewnością się utrzyma. Być może stanie się tak, że płyty bezprocesowe dorównają swoimi parametrami płytom procesowym i to będzie istotna kwestia. Obecnie jednak Fujifilm wzmacnia sprzedaż płyt przeznaczonych na rynek opakowaniowy, który odnotowuje wyraźne wzrosty. Ten sektor intensywnie rozwija się w ostatnim czasie. Tu również wykorzystywane są różne, czasami bardzo trudne do zadrukowywania podłoża i płyta musi być niezwykle wytrzymała, aby sprostać oczekiwaniom drukarń opakowaniowych. Płytom Fujifilm to się udaje, co również odnotowujemy w naszej działalności, sprzedając coraz więcej produktów dla tego sektora poligrafii. Obserwujemy również, że coraz więcej drukarń zaczyna specjalizować się w opakowaniach, więc z pewnością będzie to kierunek przyszłości również dla Fujifilm. Z drugiej strony maleje ilość prac z zakresu akcydensu, książek, co jest przyszłością dla rynku druku cyfrowego, dla którego nasza firma oferuje również konkretne rozwiązania. Zawsze bowiem dopasowujemy naszą ofertę do tego, co dzieje się w poligrafii. Nie możemy przecież płynąć pod prąd… Opracowano na podstawie materiałów firmy Reprograf