Tytułem wstępu…
6 Dec 2016 14:53

Jak wynika z reklamy obok, spółka Alfa-Print, od 1999 roku wydawca miesięcznika Poligrafika, od stycznia 2001 roku staje się również – obok dotychczasowego wydawcy, spółki Sigma-NOT – współwydawcą miesięcznika „Opakowanie”. Myślę, że większości z Państwa tytuł ten nie jest obcy, gdyby jednak było inaczej, z dumą informuję, że „Opakowanie” ukazuje się od 1955 roku, jest więc najstarszym magazynem świata opakowań w Polsce. Jako jedno z nielicznych pism branżowych od lat związane jest z polską nauką, propagując ją i umożliwiając jej rozwój poprzez publikację recenzowanych, punktowanych artykułów naukowych. Współpraca wydawnictw Alfa-Print i Sigma-NOT zaowocowała licznymi zmianami, mającymi na celu unowocześnienie pisma i dostosowanie go do oczekiwań rynku. Nowy layout i format pisma, a także wyraźny podział na części naukową oraz ekonomiczno-technologiczną to najbardziej widoczne, choć niejedyne przykłady zmian. Nowe „Opakowanie” to także więcej artykułów dedykowanych najnowocześniejszym technologiom produkcji i pakowania, innowacjom w branży opakowaniowej, ekologii, ciekawym instalacjom oraz inspirującym przykładom rozwoju firm. Nowe „Opakowanie” to również nowa, codziennie aktualizowana strona internetowa, dostarczająca najświeższych informacji branżowych i oferująca więcej możliwości reklamowych. Pierwsze wydanie miesięcznika „Opakowanie”, będące owocem współpracy wydawnictw, ukaże się już w styczniu 2011 – przekonajcie się Państwo sami, jak bardzo się zmieniło! Prenumeratę można zamówić w spółce Alfa-Print (nowi prenumeratorzy) lub w spółce Sigma-NOT (firmy chcące przedłużyć prenumeratę). Tymczasem listopadową Poligrafikę dedykujemy w dużej mierze innowacjom w obszarze obróbki po druku. Dynamiczny rozwój tego segmentu to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania rynku – druk już się do tych zmian dostosował, oferując technologie wytwarzające pojedyncze egzemplarze za rozsądną cenę, teraz czas na introligatornię. Ciekawe zjawiska zachodzą zwłaszcza w obszarze produkcji prasowej, co było szczególnie widoczne na październikowych targach IFRA Expo. Działy postpressowe dostosowywane są obecnie do oferowania również produktów komercyjnych, dotychczas bę-dących domeną drukarń akcydensowych. Nic w tym jednak dziwnego, skoro nakłady gazet i magazynów powoli, acz sukcesywnie spadają. Organizacja WAN-IFRA twierdzi jednak, że nie ma dramatu, ponieważ po dzienniki wciąż sięga 25 proc. światowej populacji (po prasę ogólnie – 37 proc.), a czytelników gazet jest o 1/3 więcej niż użytkowników Internetu. Zwolenników mediów tradycyjnych i cyfrowych zachęcamy więc do lektury najświeższych informacji branżowych – w listopadowej Poligrafice, jej wersji elektronicznej oraz na www.poligrafika.pl.