Tytułem wstępu…
6 Dec 2016 14:59

Targi Labelexpo Europe od lat cieszą się zasłużoną opinią bardzo merytorycznej imprezy wystawienniczej, na której nie może zabraknąć żadnej firmy posiadającej ofertę dla producentów etykiet i opakowań. Tradycyjnie są również miejscem licznych prezentacji premierowych rozwiązań, o których szczegółowo piszemy we wrześniowym wydaniu. W tym roku organizatorzy zadbali o to, aby program towarzyszących targom wydarzeń o charakterze edukacyjnym był jeszcze bardziej wszechstronny, dlatego nie brakuje seminariów i warsztatów poświęconych nie tylko produkcji etykiet, ale i opakowań. Jak obiecują organizatorzy, odwiedzający tegoroczne targi Labelexpo Europe 2015, odbywające się w dn. 29 września – 2 października w Brukseli, poznają etykietowe i opakowaniowe technologie jutra za sprawą specjalnej przestrzeni dedykowanej rozwiązaniom aktywnym i inteligentnym: Smart Packaging Lab. Projekt ten zrealizowany będzie po raz pierwszy w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie zarówno właścicieli marek, jak i konsumentów. Opakowania inteligentne, o których szerzej pisaliśmy w sierpniowej Poligrafice, zmieniają nie tylko doświadczenia zakupowe, ale również logistykę w obszarze całego łańcucha dostaw. W przestrzeni Smart Packaging najnowsze rozwiązania z zakresu podłoży, atramentów, cyfrowych i analogowych systemów dru-kujących itp. zostaną zaprezentowane w kontekście m.in. takich aplikacji jak systemy rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality), RFID, komunikacja near field (NFC), smart-tagi czy folie antybakteryjne zabezpieczające przed przedwczesnym psuciem się żywności. „Cały obszar opakowań inteligentnych rozwija się i ewoluuje niezwykle szybko, stymulowany przez wiele czynników takich jak zabieganie o lojalność konsumentów przez właścicieli marek, konieczność poprawy efektywności łańcucha dostaw czy ochrony marki przed fałszerstwem – mówi Lisa Milburn, dyrektor zarządzająca Labelexpo Global Series. – Opakowania inteligentne to nie chwilowa moda, zostaną z nami na dłużej, wpływając na cały przemysł wytwórczy. Odwiedzający tegoroczne targi Labelexpo Europe nie mogą więc opuścić Brukseli nie zapoznawszy się z możliwościami zastosowania inteligentnych rozwiązań w obszarach takich jak żywność, napoje, produkty farmaceutyczne, przemysłowe, kosmetyki, branża motoryzacyjna itd.” Po raz pierwszy w ramach targów Labelexpo Europe znajdzie się również Packaging Design Studio – przestrzeń umożliwiająca zwiedzającym nawiązanie kontaktów z liderami kreatywnego projektowania etykiet i opakowań. Nowością jest także Label Academy, w ramach której odbędą się dwa odpłatne seminaria dla profesjonalistów, tzw. master-classes traktujące o zagadnieniach związanych z drukiem konwencjonalnym oraz cyfrowym. Do zobaczenia w Brukseli!