Vantage oznacza przewagę
6 Dec 2016 14:56

W lutym br. do oferty Igepa wszedł nowy bezdrzewny papier powlekany. O jego kluczowych cechach i parametrach technicznych mówią przedstawiciele dystrybutora. Czy na rynku jest miejsce dla kolejnego produktu z tej kategorii? Grupę papierów powlekanych można umownie podzielić na dwie podkategorie: papiery powlekane premium oraz tzw. kredy ekonomiczne. Kategorie te różnią się wyraźnie ceną zakupu, ale zazwyczaj odbywa się to kosztem parametrów technicznych, więc drukarze poszukujący oszczędności na cenie często musieli akceptować niższą jakość. Vantage to pierwszy na rynku papier powlekany, który – oferując jakość zbliżoną do papierów premium – jest dostępny w cenie zarezerwowanej dotychczas dla kred ekonomicznych. Jak producentowi udało się utrzymać wysoką jakość przy niższej cenie? Wbrew pozorom nie ma tu paradoksu. Kluczem jest dobór odpowiednich parametrów dla potrzeb grupy docelowej, którą w przypadku Vantage są duże drukarnie offsetowe dysponujące wysokowydajnymi maszynami. Dla tych drukarń najważniejsze są parametry wpływające na efektywność pracy, a więc tworząc Vantage firma Sappi położyła główny nacisk na dobrą zadrukowalność i odpowiednią sztywność. Inne, mniej istotne w tym przypadku wartości, np. białość, zostały natomiast nieco obniżone, co przełożyło się na spadek kosztu produkcji, a w efekcie niższą cenę zakupu. Jakie miejsce zajmuje Vantage w ofercie Igepa? Chcąc odnieść sukces na rynku Vantage musiał zaoferować klientom coś więcej niż znane papiery premium i dlatego będzie zawsze oferowany w lepszych od nich cenach. Jako że nie jest to jednak typowy papier premium, dla prac wymagających najwyższej jakości polecać będziemy nadal papiery powlekane Profi lub Maxi. Vantage, ich „młodszy brat”, sprawdzi się za to doskonale w pracach, gdzie priorytetem jest cena, oferując dobrą jakość, na której zawsze można polegać. Opracowano na podstawie materiałów firmy Igepa