Vidical w międzynarodowym formacie
6 Dec 2016 14:44
Jak co roku, także tegorocznš edycję Vidicalu poprzedziło szemranie Đ odbędzie się czy nie odbędzie? Organizatorzy niemal do końca trzymali zainteresowanych w napięciu. Widać taka niepewnoć to dodatkowy element tego konkursu.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 3 lutego br. w Muzeum Plakatu w Wilanowie.
Tegoroczna edycja miała jednak nieco inny charakter Đ był to I Międzynarodowy Konkurs Kalendarzy i Kart wišteczno-Noworocznych stanowišcy kontynuację wczeniejszych Vidicali (nawet logo konkursu pozostało niezmienione). Prac z zagranicy wpłynęło jednak niewiele, ale Đ jak twierdził Zbigniew Płatek, prezes spółki Vidical rozpoczynajšc uroczystoć wręczenia nagród Đ poczštki sš zawsze trudne.
Prace oceniało jury w składzie: prof. Stanisław Wieczorek, artysta grafik, ASP w Warszawie (przewodniczšcy); prof. Tomasz Bogusławski Đ artysta grafik, rektor ASP w Gdańsku; prof. Marjatta Itkonen Đ artysta grafik, UIAH w Helsinkach; Sergiej Kosjanow, artysta fotografik, Moskwa; Andrzej Mleczko, artysta plastyk. Do konkursu nadesłano 87 kalendarzy wieloplanszowych, 21 plakatowych, 13 zdzieraków, 31 kalendarzy pozostałych oraz 37 kart wišteczno--noworocznych. Grand Prix Vidical 2005 otrzymał kalendarz Towarzystwa Ubezpieczeń Warta zgłoszony przez firmę Victoria Promotion Đ Tomkiewicz Sp.j. W kategorii ăkalendarz wieloplanszowyÓ przyznano trzy medale oraz cztery wyróżnienia. Złoty medal otrzymała firma Edica za kalendarz ăWszystko w swoim czasieÓ (projekt graficzny: Agencja Reklamowa Diagram). W kategorii ăkalendarz plakatowyÓ jury przyznało jedno wyróżnienie dla firmy Lidex za kalendarz ăPoligraficzny szósty zmysłÓ. W kategorii ăkalendarz zdzierakÓ przyznano jedynie złoty medal. Otrzymała go firma Druk Intro SA za kalendarz pt. ăTolerancjaÓ. W kategorii ăkalendarze pozostałeÓ przyznano ex aequo dwa srebrne medale dla Fundacji Młodego Kina i SPSS Polska Sp. z o.o. W kategorii ăkarty wišteczne i noworoczneÓ przyznano srebrny medal karcie Aino-Maija Metsola oraz trzy wyróżnienia. Jak co roku przyznano również nagrody specjalne, w tym nagrodę za najlepszš jakoć druku. Otrzymała jš firma Netbox za kalendarz wieloplanszowy (na zdjęciu poniżej). Swojš nagrodę przyznał również przewodniczšcy jury. Otrzymała jš firma Schco International Polska Sp. z o.o. Nagrodę za najlepsze ilustracje w kalendarzu otrzymała firma Galleoni Promotion Sp. z o.o. Najlepsze fotografie znalazły się w kalendarzu firmy Winkowski Sp. z o.o. Jak co roku przyznano również nagrodę I Programu Polskiego Radia. Otrzymała jš Wielkopolska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. W ramach ekspozycji można było także obejrzeć kalendarze firm Pirelli i Huber Group.
Sponsorami konkursu były firmy: Heidelberg Polska, Michael Huber, Vers Print i Drukoba. Współorganizatorami konkursu były spółka Vidical, firma Estyma i Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie. Jednym z patronów medialnych imprezy była również Poligrafika. MD