W formule szwedzkiego stołu
18 Nov 2021 14:42

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 13-15 października firma Heidelberg w Wiesloch-Walldorf zorganizowała dla swoich klientów jedno z najważniejszych wydarzeń w firmowym kalendarium – Tydzień Innowacji (Heidelberg Innovation Week). Z uwagi na ryzyko związane z koronawirusem tegoroczna impreza miała charakter hybrydowy – ograniczona liczba gości miała okazję osobiście uczestniczyć w pokazach technologii z obszaru druku akcydensowego, opakowaniowego i etykietowego, pozostali zapoznawali się z nimi zdalnie, korzystając z bogatej Biblioteki Multimediów udostępnionej przez niemiecki koncern. 

Mottem tegorocznej edycji było „Always a Step Ahead” (Zawsze o krok z przodu). Jak powiedział Ludwig Allgoewer, globalny szef sprzedaży i marketingu w firmie Heidelberg: Przyspieszamy rozwój inteligentnych rozwiązań cyfrowych, aby spełnić oczekiwania naszych klientów. W trakcie Innovation Week 2021 po raz kolejny demonstrujemy nasze referencje w roli technologicznego lidera – zawsze o krok z przodu pod względem nowości – stawiając sobie za cel zapewnienie naszym klientom przyszłych sukcesów w ich działalności.

Nowy dzień – nowy temat

Każdy poranek zaczynał się relacją na żywo skupiającą się na innym temacie: pierwszego dnia na produkcji opakowań, drugiego na cyfryzacji, a ostatniego – dywersyfikacji procesów produkcyjnych. Wydarzenie transmitowane było z przebudowanego Print Media Center w Wiesloch-Walldorf, w którym Heidelberg prezentuje na co dzień swoje najnowsze technologie offsetowe i cyfrowe dla poszczególnych segmentów rynku. 

Moderatorka Helena Felixberger zapraszała do studia gości – ekspertów w każdej z prezentowanych dziedzin. I tak na temat opakowaniowego postpressu – ze szczególnym naciskiem na bogatą ofertę Heidelberga w zakresie składarko-sklejarek i bliskiej współpracy z firmą MK Masterwork – mówił Jörg Dähnhardt, szef segmentu opakowań składanych w firmie Heidelberg. Rozmówca skoncentrował się na rosnącym znaczeniu wszechstronności i automatyzacji – współcześnie bardziej kluczowym od szybkości realizacji zleceń – przy decyzji o zakupie nowych maszyn do wykańczania, próbując odpowiedzieć na pytania: jak wkroczyć na rozwijający się rynek produkcji opakowań i najlepiej wykorzystać jego możliwości i jakie trendy na nim obowiązują? 

Drugi dzień dotyczył cyfryzacji i skupił się na rozwiązaniach Heidelberg Plus oraz Print Shop Analytics. Claudia Jung, szefowa działu Digital Ecosystem, opowiedziała o metodach gromadzenia informacji, ich analizie oraz wykorzystaniu do optymalizacji produkcji. Jak podkreśliła, digitalizacja zmniejsza poziom skomplikowania procesów produkcyjnych oraz oferuje nowe możliwości rozwoju biznesu. 

Wreszcie trzeciego dnia, na przykładzie maszyny do druku cyfrowego Versafire, Manuela Gomez – dyrektorka marketingu w dziale cyfrowych rozwiązań do druku – opowiedziała o sposobach osiągania konkurencyjności przez firmę dzięki dywersyfikacji produkcji i przedstawiła szeroki zakres możliwości, które zapewnia inteligentne wdrożenie maszyn cyfrowych do firmowego workflow. 

Biblioteka multimediów dostępna dla każdego

Ze względu na hybrydową formułę tegorocznego Tygodnia Innowacji – oznaczającą, że większość gości uczestniczyła w pokazach za pośrednictwem internetu – organizatorzy zrezygnowali z wielogodzinnych prezentacji online na żywo. Zamiast tego zdecydowali się na formułę „szwedzkiego stołu”, w którym każdy mógł dowolnie dobierać sobie interesujący go program. W tym celu udostępnili zarejestrowanym gościom dostęp do biblioteki multimediów: bogatego zbioru filmów o produktach, zapisów prezentacji, wydarzeń i szkoleń online na temat różnych rozwiązań z firmowego portfolio. Dzięki możliwości dobrania odpowiedniej wersji językowej oraz łatwej filtracji prezentowanych treści każdy z uczestników miał możliwość dopasowania ich do własnych zainteresowań. Co najważniejsze, po zakończeniu trzydniowej imprezy Heidelberg udostępnił przepastne zasoby multimedialne wszystkim zainteresowanym za pośrednictwem własnej strony internetowej (dostęp wymaga rejestracji na stronie). 

Odwiedzający mogą więc oglądać klipy wideo, by zyskać konkretne informacje na temat poszczególnych technologii dostępnych w portfolio Heidelberga. Wśród przykładowych filmów znajdują się materiały dotyczące nowego portalu Heidelberg Plus, potencjału maszyny Speedmaster CX 75 w druku etykiet, konkurencyjności zapewnianej przez nowe cyfrowe opcje wykańczania opakowań czy wykorzystania sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów w drukarni przez zautomatyzowane narzędzie doradcze Performance Advisor Technology. Ważnym elementem cyfrowych prezentacji są konkretne studia przypadku z udziałem klientów korzystających z rozwiązań Heidelberga. Przedsiębiorcy przedstawiają swoje drukarnie i pokazują, w jaki sposób poprawili wydajność, a przede wszystkim konkurencyjność, wykorzystując najnowsze innowacje firmy Heidelberg do podnoszenia poziomu cyfryzacji swych biznesów.

Światła na Heidelberg Plus i Prinect Print Shop Analytics

Niewątpliwą gwiazdą Tygodnia Innowacji, której poświęcono szczególną uwagę, był Heidelberg Plus: nowa brama do cyfrowego ekosystemu Heidelberga, do której klienci mogą wejść dzięki prostemu logowaniu, zyskując tym samym dostęp do kompletnej cyfrowej oferty niemieckiego koncernu. Pierwszą aplikacją w chmurze oferowaną za pośrednictwem Heidelberg Plus – która zostanie udostępniona klientom w przyszłym roku – jest Prinect Print Shop Analytics. 

Prinect Print Shop Analytics stanowi zintegrowane rozwiązanie, które rejestruje, ocenia i monitoruje wskaźniki KPI drukarni w czasie rzeczywistym w celu optymalizacji produkcji poprzez sugerowanie konkretnych kierunków działania z pomocą sztucznej inteligencji. Klienci łączą się z nim za pośrednictwem Heidelberg Plus wyposażonego w zintegrowany interfejs użytkownika oraz uwierzytelnianego za pomocą pojedynczego logowania. Wszystkie wygenerowane pulpity, wraz z odpowiednimi analizami i zaleceniami, są dostępne dla wszystkich upoważnionych użytkowników stosownie do ich potrzeb i z dowolnego miejsca za pośrednictwem komputera, tabletu lub smartfonu. Aplikacja została również wyposażona w system powiadamiania, który aktywnie informuje użytkownika o wszelkich problematycznych obszarach.

Dzięki pierwszej aplikacji Prinect dostępnej w Heidelberg Plus nasz cyfrowy ekosystem Heidelberga nabiera rozpędu, a korzyści dla klientów wynikające z cyfryzacji stają się coraz bardziej widoczne – mówił Ludwig Allgoewer. – Badania rynkowe wykazały, że nasi klienci pilnie potrzebują w aplikacjach takich jak Prinect Print Shop Analytics funkcji, które mogą wykorzystać do szybkiego zwiększenia wydajności podczas pracy systemów, a także do jednoczesnego obniżenia kosztów.

Dzięki Heidelberg Plus firma łączy już wykorzystywane aplikacje cyfrowe z nowymi usługami dla klientów. W przyszłości użytkownicy będą potrzebowali pojedynczego punktu dostępu, aby uzyskać pełny przegląd wszystkich cyfrowych narzędzi i usług z portfolio Heidelberga. Dzięki temu możliwe będzie szybkie i proste uzyskanie informacji, dokonanie zakupu (eShop) i monitorowanie własnej działalności. Z Heidelberg Assistant (HDA) korzysta już ponad 1800 drukarń, zyskując w ten sposób dostęp do swych danych produkcyjnych. 

Tym, co – jak twierdzi Heidelberg – robi na użytkownikach największe wrażenie, jest możliwość wykorzystania urządzeń mobilnych do monitorowania pracy maszyn, zakupu materiałów eksploatacyjnych lub tworzenia zgłoszeń serwisowych. Do grona stałych użytkowników HDA należą zarówno duże firmy posiadające zakłady w kilkudziesięciu różnych krajach, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa z zaledwie jednym zakładem. Kluczowe elementy cyfrowego ekosystemu Heidelberga, takie jak HDA i eShop, rozwinęły się już w sposób bardzo obiecujący – wyjaśnia Allgoewer. – Łącząc te i inne istniejące aplikacje, a także wcielając nowe, będziemy jeszcze bardziej rozszerzać korzyści dla naszych klientów.

Tomasz Krawczak