W trakcie pierwszych trzech dni targowych miał miejsce cykl wykładów „Strefa podpowiedzi”. Zorganizowane przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego warsztaty były adresowane przede wszystkim do osób działających na polu reklamy i poligrafii, a ich cel stanowiło ukazanie bieżących kierunków rozwoju, możliwości symultanicznego wykorzystywania oraz wzajemnego przenikania i uzupełniania się obu tych technologii.
Przygotowane przez PSSiDC spotkania były również okazją do zaprezentowania urządzeń stosowanych zarówno w druku sitowym, jak i cyfrowym, rozwiązań software’owych, a także omówienia na indywidualnych przykładach (tzw. case studies) przedsięwzięć podejmowanych przez drukarnie cyfrowe i sitodrukowe. Cechę „Strefy podpowiedzi”, wyróżniającą ją spośród innych działań o charakterze warsztatowo-konferencyjnym, stanowiło dążenie do zaoferowania jej uczestnikom gotowych i możliwych do zastosowania rozwiązań. Wstęp na każde ze spotkań był wolny. Podczas wykładów omówiono tematykę: emulsji sitodrukowych (Martin Duda, CPS), automatycznych sitodrukowych maszyn cylindrycznych (Jan van Schaik, SPS), wysokiej jakości atramentów do druku cyfrowego (Christian Veigl, Triangle INX), rakli sitodrukowych jako ważnego elementu perfekcyjnego druku (Peter OŐSullivan, RKS), maszyn płaskich 1/2, 3/4 jako automatu z nowatorskimi rozwiązaniami (Sven Peppekeus, Thieme), natomiast przeglądu samych rozwiązań dokonał Urs Hostettler (Gruenig). Zagadnienia obejmujące: e-learning – europejski internetowy kurs sitodruku (Michał Kridel, PSSiDC), certyfikowany PDF (Steve de Wilde, Enfocus), a także informacje dotyczące Europejskiego Stowarzyszenia Sitodruku (Chris Smith, Fespa) były prezentowane każdego dnia. Na uwagę zasługuje część konferencji, podczas której zostały przeanalizowane dwa wspomniane przypadki typu case study. Pierwszy z nich, scharakteryzowany przez Hellmutha Freya (Emil Frey KG, Niemcy), dotyczył drukarni sitodrukowej, drugi natomiast – drukarni cyfrowej, a jego autorem był Christian Duyckaerts (Print and Display, Belgia). Pierwszy z prelegentów, opisując obecną sytuację w segmencie druku sitowego oraz rysującą się przed nim przyszłość, zaznaczył, że wbrew przewidywaniom ta technologia drukowania nie chyli się ku upadkowi, lecz – czerpiąc z możliwości różnorodnych aplikacji oraz wykorzystując efekty specjalne, które niejednokrotnie są trudne do uzyskania w innych technikach drukowania – coraz prężniej się rozwija. Ch. Duyckaerts, bazując na doświadczeniach zebranych przez Print and Display, szczególną uwagę zwrócił na tworzenie wartości dodanej w sitodruku i druku cyfrowym. Jak podkreślił, kreatywne zastosowanie technologii hybrydowych w POS-ach, handlu detalicznym oraz reklamach outdoorowych może przynieść zaskakujące efekty. Jednak takie działania, aby były skuteczne, muszą zostać poparte inwestycjami – nie tylko w park maszynowy, lecz także w poszczególnych pracowników oraz w wydobycie i rozwijanie ich zdolności. Nie mniejszą wagę w tworzeniu przez firmę wartości dodanej ma umiejętność kontaktowania się z klientami (np. przez nietypowe, „rzucające się w oczy” formy reklamy) oraz włączanie ich, jako osób współdecydujących, w proces kreowania i zatwierdzania danego projektu.