W teorii i w praktyce
6 Dec 2016 14:55

Blisko 150 osób uczestniczyło w piątej edycji konferencji Meet Kodak Polska, zorganizowanej 20 września w hotelu Holiday Inn w podwar-szawskim Józefowie. Dla wielu z nich była to pierwsza okazja do osobistego spotkania z Jolantą Wiśniewską, nową dyrektor zarządzającą Kodak Polska oraz z Fredem Kalantari, dyrektorem zarządzającym regionu GREE, w skład którego wchodzi polski oddział. Wykłady na temat rozwiązań firmy Kodak, prezentowane w kontekście aktualnej sytuacji rynkowej oraz z uwzględnieniem prognoz dotyczących przyszłości branży poligraficznej, zostały uzupełnione o praktyczne doświadczenia ich użytkowników. Na bogatą agendę konferencji, podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich, złożyło się niemal 15 wykładów specjalistów i użytkowników rozwiązań Kodaka w czterech panelach tematycznych: zarządzanie procesami i komunikacją od przygotowalni do produkcji poligraficznej; korzyści, jakie może przynieść zastosowanie druku cyfrowego w drukarni offsetowej; opakowania, których najwyższa jakość może stać się doskonałą „etykietą” przedsiębiorstwa wyróżniającą je na tle konkurencji, a także sprzęt i oprogramowanie Kodaka do skanowania. Dużej dawce wiedzy, jaką zaaplikowali uczestnikom spotkania jego organizatorzy oferując wykłady z różnych obszarów poligrafii, towarzyszył również czas na dyskusję, warsztaty oraz dobrą zabawę. Przyszłość druku i Kodaka Spotkanie w Józefowie rozpoczęli Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska, którą wielu uczestników spotkania miało okazję zobaczyć w nowej roli po raz pierwszy oraz gość specjalny konferencji, Fred Kalantari, wiceprezes Eastman Kodak Company i dyrektor zarządzający nowego regionu GREE (Great Russia, Eastern Europe), w skład którego wchodzi teraz Kodak Polska. Fred Kalantari przedstawił strategie Kodaka w zarządzanym przez niego regionie – krajów Europy Wschodniej i Rosji, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji Polski oraz podkreślił, że Kodak przekształca się obecnie w zyskowną i stabilną firmę branży cyfrowej. W najbliższej przyszłości koncern będzie inwestował w kluczowe obszary wzrostu: na rynku konsumenckim – w produkty fotograficzne i z dziedziny druku atramentowego, zaś na rynku komercyjnym – w technologię inkjetową, rozwiązania dla branży opakowaniowej, workflow oraz rozwojowe rozwiązania prepress. Fred Kalantari zapewnił również, że przedstawicielstwa Kodaka będą nadal obecne w kluczowych krajach, a celem tej firmy w najbliższej przyszłości jest zwiększenie zysków i sukcesywny wzrost biznesu jej klientów. W nowej roli na Meet Kodak Polska pojawiła się również Jolanta Michalczyk, która od początku września objęła funkcję menedżera sprzedaży w segmencie rozwiązań druku cyfrowego na kraje Europy Wschodniej i Rosję. Jej prezentacja dotyczyła rozwoju nowych technologii w kontekście przyszłości druku. Nowe rozwiązania mobilne stają się powoli alternatywą dla branży poligraficznej i – jak podkreśliła Jolanta Michalczyk – trudno liczyć na zahamowanie tego procesu. Taki wstęp, stawiający pytania dotyczące przyszłości poligrafii, był doskonałą okazją do zaprezentowania uczestnikom w późniejszej części spotkania nowych możliwości, które pozwalają odnieść sukces na szybko zmieniającym się rynku oraz dostosowywać się do jego wymogów i oczekiwań. Z doświadczeń użytkowników Ciekawym uzupełnieniem wykładów prowadzonych przez specjalistów firmy Kodak w czterech blokach tematycznych były prezentacje użytkowników rozwiązań amerykańskiego koncernu. Dyskusję na temat optymalizacji procesów prepress poprowadziła firma Flexergis. Głowice atramentowe oraz ich zastosowanie w drukarni Samindruk zaprezentował jej przedstawiciel, Benedykt Milewski. Piotr Krzych, właściciel firmy COMgraph, opowiedział o produkcji fotoalbumów z zastosowaniem cyfrowej maszyny drukującej Kodak NexPress, a także zaprezentował produkty oferowane przez jego firmę. Przedstawiciele wszechstronnej drukarni opakowaniowej Werner Kenkel, również będącej użytkownikiem rozwiązań Kodaka, prezentowali korzyści wynikające z ich zastosowania w codziennej produkcji. Po raz pierwszy podczas Meet Kodak pojawiła się tematyka skanerów oraz oprogramowania do skanowania i – jak się okazało – cieszyła się dużym zainteresowaniem. AN