W dniach 23-26 stycznia br. w Las Vegas odbyła się 23. edycja konferencji Connect, po raz pierwszy zorganizowana samodzielnie przez eProductivity Software (ePS), które uzyskało niezależność poprzez przejęcie przez fundusz private equity Symphony Technology Group. Było to więcej niż spotkanie użytkowników; było to branżowe wydarzenie, które w jeszcze większym stopniu niż dotychczas oddało głos klientom firmy ePS i umożliwiło wymianę doświadczeń na szeroką skalę.
Niedawno minął rok od momentu, gdy firma ePS oddzieliła się od koncernu EFI i stała się samodzielnym przedsiębiorstwem. Tegoroczne spotkanie użytkowników wykorzystała do przedstawienia przyszłych kierunków rozwoju swojego oprogramowania dla różnych sektorów branży poligraficznej.
Connect zapewnia uczestnikom ekskluzywny dostęp do naszych najnowszych technologii, możliwość mówienia o przyszłości i wpływania na nią, a także wyrażania opinii na temat tego, w jakim kierunku nasza technologia powinna się rozwijać – powiedział Gaby Matsliach, dyrektor zarządzający ePS, otwierając konferencję. – Kiedy staliśmy się niezależnym, globalnym dostawcą oprogramowania, naszą intencją było ustanowienie Connect jako czegoś więcej niż konferencji dla użytkowników i przekształcenie go w wydarzenie branżowe na większą skalę, wzbogacone o partnerów z ekosystemu przemysłu poligraficznego, aby zapewnić szerszą perspektywę i wyższą wartość.
Interfejsy oparte na przeglądarce i nowe możliwości iQuote
Jedną z największych aktualizacji oprogramowania ePS dla branży poligraficznej jest przejście na interfejsy oparte na przeglądarce. Produkty takie jak iQuote, inteligentne narzędzie do wyceny oraz PrintFlow 4D, narzędzie do planowania zadań, zostały zademonstrowane przy użyciu nowego interfejsu przeglądarkowego. Najpotężniejszym aspektem iQuote, jak stwierdził Nick Benkovich, wiceprezes ds. zarządzania pakietami oprogramowania w ePS, jest funkcja calculate, która w ciągu kilku sekund wykonuje tysiące kalkulacji w oparciu o różne konfiguracje maszyn i rodzaje podłoży, aby uzyskać najlepszą cenę. Można zmienić dowolny parametr, na przykład technologię na offsetową, a iQuote wygeneruje raport pokazujący starą i nową cenę. Dodatkowo iQuote wspiera drukarnie komercyjne poprzez bezpośredni import/eksport z/do arkuszy kalkulacyjnych klienta, wyszczególniających złożone zamówienia z dużą liczbą bardzo zróżnicowanych pozycji. Integracja z oprogramowaniem innych firm umożliwia dostęp do możliwości iQuote za pośrednictwem przeglądarek internetowych, co otwiera możliwości elastycznego wyceniania w handlu elektronicznym. Ta funkcjonalność iQuote pozwala skrócić czas przygotowania wycen dla klienta z dni do minut, co podkreślali obecni na Connect użytkownicy funkcji iQuote.
Monarch – prognozowanie i kreślenie możliwych scenariuszy
Nowe możliwości Monarch obejmują prognozowanie zapotrzebowania na pracę i materiały dla wstępnych zleceń i wskazywanie potencjalnych braków. Zdolność oprogramowania do testowania wszystkich możliwych ścieżek produkcyjnych poprzez zainstalowane systemy druku i wykańczania może być również wykorzystana do badania scenariuszy „co, jeśli”, aby zarządzać potencjalnymi zakupami sprzętu. Kolejnym nowym modułem dla Monarch jest Material Director, który pochodzi z pakietu MarketDirect i pozwala na zarządzanie stanami magazynowymi, z optymalizacją i śledzeniem ścieżek, a także możliwością naliczania klientom opłat za powierzchnię magazynową w zależności od poziomu zapasów.
POGO – druk w biegu
Na Connect 2023 zadebiutowała aplikacja POGO (Print on the go), będąca częścią pakietu Midmarket Print Suite. Umożliwia instalatorom czy dostawcom gotowych zleceń pozyskiwanie podpisów stwierdzających zrealizowanie/dostarczenie pracy i wykonywanie zdjęć jako dowód dostawy. Pozwala na dzielenie się instrukcjami dotyczącymi dostawy i instalacji, a także poprawia przepływ gotówki poprzez umożliwienie wcześniejszego rozpoczęcia procesu fakturowania. Aplikacja POGO na smartfony jest obecnie w fazie testów beta z klientami i oczekuje się, że będzie oficjalnie dostępna już w lutym br.; wszystkie inne nowe możliwości będą dostępne w drugim kwartale 2023 roku.
Sprzedawać więcej online
Nowe funkcje i możliwości produktów ePS z serii MarketDirect obejmują ulepszenia w zakresie elastyczności projektowania i łatwości obsługi oraz integrację szablonów Picsart, edycję obrazów i generowanie obrazów przez sztuczną inteligencję (AI). Zaprojektowane, aby pozwolić klientom specjalizującym się w druku na żądanie „sprzedawać więcej”, oprogramowanie MarketDirect ma już ponad 3000 klientów i obejmuje cztery modułowe warianty: narzędzie do projektowania i zarządzania wielokanałowymi kampaniami cross-media (opracowane na podstawie oprogramowania DirectSmile przejętego przez EFI w 2014 r.), portal e-commerce StoreFront, PackCentral do produkcji etykiet na żądanie oraz Fulfillment dla konfekcjonowania i pakowania produktów. Wspólnie tworzą one część oferty certyfikowanych rozwiązań ePS. W ramach zmian w MarketDirect StoreFront motywy zostaną zastąpione bardziej elastycznymi blokami elementów i ramami, które pozwolą na większą elastyczność wizualną w projektowaniu portali sprzedażowych, bez konieczności rozumienia technologii HTML lub CSS, ale umożliwiając osobom biegłym w tych sprawach dodanie własnego kodu HTML lub Javascript. Wersja 14.0 ma się pojawić w drugim kwartale 2023 roku.
Nowe możliwości dla drukarń
Zapowiedziano również integrację edycji obrazów i technologii ich generowania opartej na AI z Picsart. Technologia ta została opracowana w celu skalowania i integracji z MarketDirect StoreFront, dzięki czemu w pełni edytowalne szablony tekstowe i graficzne mogą być wybierane i modyfikowane przez użytkowników z poziomu środowiska StoreFront. Możliwości oparte na sztucznej inteligencji w ramach technologii Picsart umożliwiają również generowanie obrazów na podstawie opisów tekstowych, z imponującymi rezultatami na podstawie pozornie abstrakcyjnych instrukcji takich jak np. „surrealistyczny obraz kowboja z widokiem na galaktykę”. W praktyce może to umożliwić generowanie obrazów syntetycznych dla użytkowników, którzy nie mają własnych zdolności ilustracyjnych ani dostępu do bibliotek zdjęć. Potencjalnie może to umożliwić generowanie dodatkowych rodzajów materiałów do druku przez drukarnie, które w przeciwnym razie nie mogłyby ich generować. Firma ePS planuje początkowo pobierać opłaty za tę zintegrowaną funkcję tylko wtedy, gdy klient kupuje dany produkt. Będzie ona dostępna w ramach MarketDirect StoreFront od kwietnia 2023 roku.
Wymiana doświadczeń – wartość dodana
Unikalną cechą wydarzenia Connect jest niezwykła otwartość klientów, w dużej mierze będących dla siebie konkurentami, do dzielenia się swoimi doświadczeniami i radami, jak lepiej wykorzystywać możliwości posiadanego oprogramowania. Informacje o aktualizacjach były im prezentowane w ramach ścieżek technologicznych, poświęconych różnym segmentom poligrafii, którym firma ePS oferuje swoje oprogramowanie i aplikacje. Podczas wielu z nich najważniejszy był głos klientów – to w dużym stopniu na podstawie ich uwag i oczekiwań rozwijane są poszczególne programy.
Ważny był również udział firm partnerskich, obecnych ze swoimi stoiskami w sali głównej. Dostarczyły one dodatkowej wiedzy i pokazały, w jaki sposób rozwój całego ekosystemu druku może prowadzić do wzrostu i tworzenia nowych wartości w całym łańcuchu dostaw. Wśród wystawców znaleźli się producenci maszyn drukujących, tacy jak Agfa, Canon, EFI, HP czy Ricoh, a także inni dostawcy oprogramowania, jak Hybrid Software i Fiery (obecnie niezależna firma), stowarzyszenia branżowe i instytucje edukacyjne.
Musieliśmy tu być – powiedział Bob Raus, menedżer w firmie HP, odpowiedzialny za workflow i programy partnerskie. – HP ściśle współpracuje z ePS, aby zintegrować systemy Pace i Radius z ofertą maszyn cyfrowych HP Indigo. Partnerstwo jest niesamowite, a rozmowy z klientami i wysłuchanie ich obaw są bezcenne. Celem HP na Connect była pomoc w odniesieniu sukcesu przez klienta.
Technologia sposobem na ewolucję
Jesteśmy zobowiązani do bycia właściwym partnerem i mam nadzieję, że nasz pierwszy rok jako niezależnej firmy pokazał branży, jak poważnie podchodzimy do przyszłości i z jaką pasją tworzymy wartość dla naszych klientów – podsumował Gaby Matsliach. – Od ponad 30 lat przekładamy doświadczenie w branży na wartość użytkową. Moim zdaniem posiadanie wiedzy i dobrej technologii jest niewystarczające. Jak przełożyć to na praktyczną wartość dla klientów w każdym tygodniu, miesiącu i roku? Zobowiązujemy się do inwestowania i prowadzenia innowacyjnej ścieżki rozwoju produktów, takiej, która jest warta obecnych inwestycji, jakich z nami dokonują. Czujemy się zobowiązani do rozszerzenia naszej propozycji wartości, organicznie i poprzez przejęcia, aby zapewnić szerszą perspektywę i o wiele więcej partnerów ekosystemowych. Naszą pasją jest poszerzanie wartości biznesowej i szukanie sposobów, jakimi technologia może pomóc w ewolucji przedsiębiorstw.
Anna Naruszko