Wcišż kolorowo, chociaż coraz mniej
6 Dec 2016 14:43
W dniach od 31 marca do 2 kwietnia w Warszawie odbywały się IX już Międzynarodowe Targi Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych oraz Reklamowo-Poligraficznych Meeting Premiera 2004. W tegorocznej edycji targów swoje wyroby prezentowało 200 wystawców z 13 państw wiata. To tendencja spadkowa Đ w ubiegłorocznej edycji wzięło udział 226 wystawców Đ ale jak twierdzi Mariusz Kania, dyrektor zarzšdzajšcy firmy CEE Międzynarodowe Targi Warszawskie Đ organizatora targów, mimo wszystko można mówić o ich rozwoju, ponieważ zwiększa się liczba wystawców z zagranicy i zaczynajš one mieć faktycznie charakter międzynarodowy. Jak zapowiadano podczas konferencji prasowej odbywajšcej się w pierwszym dniu targów, przyszłoroczna edycja będzie miała już zdecydowanie międzynarodowy charakter.
Zwiedzajšc targi już na pierwszy rzut oka widać było, że majš one uboższy charakter niż w latach poprzednich Đ stoiska były mniejsze i mniej kolorowe. Jednak, co można było zauważyć, pojawiło się więcej firm z branży reklamowej. Tak więc na stoiskach można było zobaczyć kolorowe papiery i opakowania, farby, tusze, kredki, ołówki, pocztówki, kartki z życzeniami, kalendarze, a także różnego rodzaju akcesoria biurowe. Zdecydowanie największe stoisko miała korporacja papiernicza Interdruk Đ oficjalny sponsor generalny tegorocznej edycji targów, a także jeden z największych producentów artykułów papierniczych w Polsce. Firma ta zaprezentowała się również podczas konferencji prasowej jako wspomagajšca Polskš Akcję Humanitarnš Đ na konferencji prasowej obecna była Janina Ochojska, która podziękowała wspomnianej firmie za przekazane dla dzieci z Iraku artykuły papiernicze; zostanš one wykorzystane do celów edukacyjnych w irackich szkołach i orodkach młodzieżowych.
Branżę poligraficznš, która w roku ubiegłym po raz pierwszy znalazła na targach Meeting Premiera swoje stałe miejsce w postaci osobnego sektora, reprezentowały takie firmy jak m.in.: Emergraf, Emerson Polska, Samindruk, Riset, Tampo Granit, Nowy Styl, Awih, Tuplex, Drukarnia AllPrint, Format. Zabrakło jednak największych firm z branży papierniczej, które od lat pojawiały się na tych targach, m.in. International Paper oraz Europapier. Dla niektórych firm z naszej branży, jak twierdzili ich przedstawiciele, targi w Warszawie stały się alternatywš wobec poznańskiej Poligrafii, która w tym roku nie odbędzie się.
Targi Meeting Premiera zaproponowały uczestnikom bogaty program imprez towarzyszšcych Đ seminariów oraz szkoleń. Pierwszego dnia targów mieli oni możliwoć spotkać się z przedstawicielami amerykańskiego stowarzyszenia SHOPA Đ School, Home and Office Products International oraz angielskiej organizacji OPI Đ Office Products International. Podczas pozostałych dni rozwijano przewodni temat głównej sesji tegorocznej edycji, jakim jest możliwoć współpracy polskich firm z partnerami z rynków wschodnich w obliczu akcesji do Unii Europejskiej, choć z pewnociš dla wielu ciekawostkš było np. seminarium Macieja Orłosia zatytułowane ăPrezentacja jako umiejętnoć każdego menedżeraÓ. MD