Wielki format w służbie teatru
6 Dec 2016 14:46

W Krakowie w Teatrze im. Juliusza Słowackiego na początku października br. miała miejsce polska premiera sztuki pt. „Łucja Szalona”, do której scenografię przygotowała Agencja Reklamy Wizualnej FOCUS. „Łucja Szalona” to spektakl powstały na podstawie książki amerykańskiego dramatopisarza Dona Nigro. Jest to opowieść o ekscentrycznej, chorej na schizofrenię, a przy tym niezwykle inteligentnej córce Jamesa Joyce’a oraz jej ogromnej miłości do Samuela Becketta. Magdalena Piekorz – reżyser spektaklu podkreśla, iż miała przyjemność pracować nad tekstem z fantastycznymi ludźmi, zaznaczając przy tym, iż niezwykle ważną rolę odegrała scenografia zaprojektowana przez Marcela Sławińskiego, sprawiająca niesamowite wrażenie zarówno na wykonawcach, jak i przede wszystkim na widzach. Magdalena Piekorz nie jest odosobniona w swoich odczuciach, o czym świadczą liczne głosy krytyki wychwalające urok i czar wspomnianej scenografii. Niemały wpływ na ten efekt miał sam jej wykonawca: Agencja Reklamy Wizualnej FOCUS. Zbudowanie tej nietypowej scenografii nie było jednak łatwe i wymagało od pracowni, a także drukarni firmy wiele kreatywności i zastosowania własnych pomysłów. Przy produkcji wykorzystano najnowszą technologię – maszynę UV do druku na materiałach sztywnych Vutek QS 2000. Dzięki jej możliwościom zastosowano różne for-my, w tym najtrudniejszy do wykonania druk kolorem białym na sklejce stanowiącej podłogę, która z naniesionymi grafikami powinna przetrwać co najmniej 2 sezony. Uznaliśmy, iż najlepszym materiałem do wykonania podłogi będzie sklejka. Materiał musiał być przede wszystkim wytrzymały i stabilny. Mieliśmy świadomość, że po zadrukowanej powierzchni będą wielokrotnie stąpać aktorzy i że scenografia ma służyć nie tylko w tym roku. Dlatego postawiliśmy na wytrzymałość oraz precyzję – tłumaczy właściciel ARW Focus Krzysztof Wojtiuk. – Przyznaję, że choć często zdarza mi się sponsorować różnego rodzaju akcje czy instytucje, nie miałem okazji do tej pory brać udziału w tak kosztownym i wymagającym przedsięwzięciu na rzecz kultury. Przekonała mnie nie tylko siła Teatru Słowackiego, ale również nazwisko Pani reżyser, które już po sukcesie filmu „Pręgi” zapadło mi w pamięć. Przy okazji mogłem pokazać, jak wiele zastosowań i możliwości ma mój nowy nabytek – Vutek QS 2000, który przy realizacji tego zlecenia zaskoczył nawet mnie. Z przyjemnością będę się chwalił tą scenografią, gdyż jest naszą prawdziwą wizytówką, za co również swoim najbardziej zaangażowanym w jej produkcję pracownikom dziękuję. Spektakl można będzie oglądać na Scenie Miniatura w krakowskim Teatrze im. Juliusza Słowackiego przynajmniej do końca czerwca 2008 r. Opracowano na podstawie inf. ARW Focus