21 marca firma Xeikon zorganizowała pierwszą w tym roku konferencję prasową. Spotkanie odbywające się w wersji online miało na celu poinformowanie o aktualnej ofercie produktowej oraz przybliżenie najbliższych wydarzeń w kalendarzu firmy.
Podczas spotkania przedstawiciele firmy Xeikon, producenta, który od lat należy do ścisłego grona liderów w dziedzinie druku cyfrowego i finishingu, podzielili się informacjami na temat tego, jak ich firma radzi sobie z obecnymi warunkami rynkowymi i wspiera swoich klientów w codziennych wyzwaniach związanych z prowadzeniem biznesu w tak wymagających czasach.
Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się z aktualnym portfolio rozwiązań Xeikon. Filip Weymans, wiceprezes ds. globalnego marketingu; Wim Nagels, dyrektor ds. zarządzania produktami i Sebastien Stabel, kierownik ds. segmentu Corrugated podzielili się aktualnymi informacjami na temat oferowanych produktów. Prezentacja miała praktyczny wymiar – jej ważnym elementem było udostępnianie informacji o doświadczeniach produkcyjnych i aplikacjach klientów korzystających z systemów Chee-tah (CX), Panther (PX) i Sirius (SX).
O dobrej sytuacji firmy mówił nowy dyrektor generalny Robert Welford, który w ubiegłym miesiącu przejął stery firmy od przechodzącego na emeryturę Benoit Chatelarda: Dobra wiadomość jest taka, że utrzymujemy dokładnie ten sam kierunek strategicznych działań w kwestii produktów i mapy drogowej rozwoju firmy. Nie ma powodu, by zmieniać całą solidną pracę u podstaw, która została wykonana i którą będziemy kontynuować.
Plany dalszego rozwoju firmy, która należy do Flint Group, uwzględniają poszerzenie oferty poza rynki podstawowe – etykietowy i opakowaniowy – dzięki wykorzystaniu dostępnej, najlepszej w swojej klasie technologii druku atramentowego. O dalszych etapach rozwoju portfolio Xeikon mówił Robert Welford, który zdradził, że obecnie kilka nowych produktów przechodzi testy; po ich zakończeniu maszyny powinny trafić do sprzedaży jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Mapa drogowa jest ustalona, a w przygotowaniu mamy kilka nowych produktów. Jesteśmy w trakcie projektowania czegoś, co lubię nazywać technologią wspólnej platformy z perspektywy inkjetowej – wyjaśnił. – Możemy ją skutecznie rozwinąć, tak by pasowała do maszyn o różnej szerokości wstęgi i do różnych typów mediów, zarówno papieru, jak i podłoży niechłonnych – dodał.
Label Discovery Panther UV
Do klientów zainteresowanych tanim drukiem prostych etykiet CMYK producent kieruje swoją nową maszynę inkjetową Label Discovery Panther UV, drukującą na podłożach o szerokości 220 mm z maksymalną prędkością 50 m/min. Jak zapewniają specjaliści Xeikon: Maszyna kosztująca 250 tys. euro przyniesie zyski nawet jeśli będzie drukować tylko przez dwie godziny dziennie.
Filip Weymans opisał nowy model jako „najbardziej zrównoważoną maszynę inkjetową UV na rynku”. Tym, co dostrzegamy w sektorze etykiet, jest rosnący popyt rynkowy na rozwiązania typu entry-level. Label Discovery Panther, której zakup stanowi wydatek na poziomie zaledwie 250 tys. euro, powinna być naprawdę atrakcyjna dla branży. Tym bardziej, jeśli uwzględnimy korzyści w postaci zmniejszenia kosztów i zużycia energii dzięki zastosowaniu atramentów utwardzanych lampami LED – dodał Weymans.
To nie koniec nowości
Włoska firma ACM testuje obecnie wersję beta tonera Titon firmy Xeikon, który jest odporny na wpływ temperatury i środków chemicznych oraz na zarysowania mimo braku dodatkowego lakierowania lub laminowania. W opinii Weymansa Titon jest „niepowtarzalny” i pomoże zaspokoić zapotrze- bowanie na bardziej zrównoważone opakowania – kluczowy temat dla firmy Xeikon na nadchodzących targach Labelexpo Europe i w przyszłości.
Uczestnicy marcowego briefingu uzyskali również nowe informacje na temat modelu Idera, jednoprzebiegowej maszyny do drukowania atramentami wodnymi na tekturze falistej, którego premierowy zespół został zainstalowany w oddziale ProCorr Display and Packaging firmy Tristate Container Corporation.
Pracowaliśmy nad znaczącą poprawą zdolności maszyny do obsługi wypaczonych arkuszy tektury, nad nakładaniem apli na arkusze z wykorzystaniem wariantów oprogramowania pozwalających na ograniczenia zmian gęstości optycznej, a także nad możliwością tworzenia wydruków wysokiej jakości dzięki aplikacji podkładów i lakierów. Bardzo intensywnie pracujemy nad tymi rozwiązaniami i powinniśmy osiągnąć pełną zdolność produkcyjną pod koniec II kwartału. Klient jest zadowolony z postępów, jakie osiągamy – wyjaśnił Welford.
Dimitri VanGaever, dyrektor segmentu rynku grafiki użytkowej, podkreślił sukces Xeikona podczas ostatnich Dni Innowacji Hunkeler, na których po raz pierwszy zaprezentowano maszynę Sirius SX30000 z uszlachetnianiem w linii firmy Hunkeler. Xeikon wiąże duże nadzieje z innymi nadchodzącymi wydarzeniami, takimi jak majowe targi Fespa, podczas których zaprezentuje kompletny zautomatyzowany system do zadruku tapet, oraz wrześniowa edycja targów Labelexpo Europe.
Kończąc wirtualne spotkanie Donna Covannon, dyrektor ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej oraz gospodarz wydarzenia, Danny Mertens, przedstawili informacje na temat dalszych planów firmy na nadchodzące miesiące bieżącego roku w kontekście ważnych imprez i wydarzeń branżowych, w których będzie brała udział. Briefing zakończyła sesja pytań i odpowiedzi.
Na podstawie informacji firmy Xeikon opracowała BZ