Nadchodzące targi Labelexpo Europe to dla firmy API Foilmakers i jej lokalnego oddziału – API Folie Polska znakomita okazja do przybliżenia, ale też przypomnienia kluczowych produktów z jej oferty, dedykowanych branży poligraficznej. Są wśród nich m.in. specjalistyczne folie metalizowane do cold stampingu, ze sztandarową TA-Plus na czele. Jak podkreśla producent, materiały te są stale udoskonalane i dostosowywane do zmieniających się oczekiwań klientów, m.in. w kontekście proekologiczności.
Cold stamping to jedna z technologii uszlachetniania opakowań i etykiet, której popularność wśród drukarń (także z Polski) systematycznie rośnie – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. – W naszym portfolio znajdują się m.in. folie metalizowane, dedykowane właśnie laminowaniu (tłoczeniu) na zimno, w tym nasz hit sprzedażowy – TA-Plus. Poza najwyższej jakości materiałami oferujemy też całą kompleksową obsługę związaną z ich doborem, wdrożeniem i wsparciem technicznym. Dzięki temu zjednujemy sobie kolejne drukarnie, zainteresowane wszechstronną opieką ze strony dostawcy, poszukujące partnera technologicznego posiadającego odpowiednie zaplecze produkcyjno-logistyczne i wieloletnią, ekspercką wiedzę w danym temacie.
TA-Plus: folia do cold stampingu w technologii wąskowstęgowej
W zakładzie produkcyjnym zlokalizowanym w Wielkiej Brytanii firma API Foilmakers wytwarza szereg folii dedykowanych również tłoczeniu na zimno. Wśród nich znajduje się m.in. TA-Plus – folia metalizowana, stworzona z myślą o technologii wąskowstęgowej i stosowana przy produkcji etykiet samoprzylepnych czy shrink sleeve. Umożliwia ona stworzenie szerokiego spektrum wielobarwnych efektów metalicznych, pozwala na dokładne odwzorowanie detali, właściwie pokrywa duże tinty, charakteryzuje się też odpowiednimi parametrami w kontekście zadruku i wykańczania, także z udziałem farb i lakierów UV – podkreśla Katarzyna Kozińska. API Foilmakers kieruje TA-Plus do producentów i przetwórców etykiet na środki higieny osobistej, napoje (w tym wino, piwo i alkohole wysokoprocentowe) czy przedmioty codziennego użytku domowego. Może ona też znaleźć zastosowanie przy wybranych aplikacjach przemysłowych.
Warto dodać, że – podobnie jak pozostały nasz asortyment – także folie do cold stampingu są systematycznie udoskonalane i dostosowywane do coraz bardziej rygorystycznych standardów rynkowych, a także rosnących oczekiwań klientów – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Stale poprawiane są także parametry samego procesu wytwórczego, ukierunkowanego na redukcję ilości generowanych podczas niego odpadów czy obniżenie śladu węglowego powstałego podczas produkcji i dystrybucji folii.
Lokalna produkcja i dystrybucja, skrócony łańcuch dostaw
Aspekt związany z proekologicznością oferty i całej działalności stanowi coraz częściej przedmiot naszych rozmów z drukarniami oraz właścicielami marek – podkreśla Katarzyna Kozińska. – Możemy tu się pochwalić wieloma inicjatywami i osiągnięciami, m.in. certyfikacją na część naszych produktów potwierdzającą ich odzyskiwalność. Stosowny dokument w tej sprawie uzyskaliśmy już w 2016 roku, a więc na wiele lat przed nastaniem obecnego, niezwykle popularnego trendu „eko”. Niedawno w ramach struktur API Foilmakers został powołany do życia tzw. The Green Team – zespół osób odpowiedzialnych za wytyczanie drogi dla całej organizacji w kontekście zasad polityki zrównoważonego rozwoju. Efekty jego działań są już dostrzegalne w wielu aspektach.
Jak dodaje Katarzyna Kozińska, jednym z nich – skutkującym szybszą dostawą produktów na rynek oraz zmniejszonym negatywnym wpływem na środowisko naturalne – jest bardziej efektywny, skrócony łańcuch dostaw. Nasza produkcja w całości odbywa się w Wielkiej Brytanii – mówi. – Z kolei gotowe folie są dystrybuowane i konfekcjonowane przez sieć oddziałów zlokalizowanych w różnych krajach, m.in. w Polsce. To pozwala sprawnie i bezproblemowo obsłużyć stale rosnącą grupę naszych klientów, a przy tym – zredukować tzw. ślad węglowy generowany w ramach całego łańcucha dostaw.
O wszystkich rozwiązaniach z oferty API Foilmakers będzie można dowiedzieć się odwiedzając stoisko firmy podczas targów Labelexpo Europe, odbywających się w dniach 11-14 września br. w Brukseli. Już dzisiaj zapraszamy do jego odwiedzenia – mówi Katarzyna Kozińska. – Przez cały okres trwania targów będą na nim obecni przedstawiciele naszego polskiego oddziału. Z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania, na stoisku będą też liczne próbki opakowań i etykiet wykonanych z udziałem naszych folii. Podobnie jak cała branża, z niecierpliwością czekamy na tę sztandarową imprezę skierowaną do firm z rynku etykietowego.
Opracowano na podstawie materiałów firmy API Foilmakers