Jej stoisko będzie odzwierciedleniem filozofii, jaka przyświeca firmie w działalności na rynku wielkoformatowego druku cyfrowego. Agfa zaprezentuje tu praktyczne przykłady różnorodnego zastosowania jej rozwiązań bazujących na technice inkjet UV, skierowanych na rynki poligraficzny oraz reklamowy. Z myślą o zwiedzających z Polski na stoisku będzie obecny Przemysław Arabski – szef działu druku cyfrowego w polskim oddziale Agfa NV.
W tym roku w szczególny sposób chcemy wyeksponować wydajność i jakość naszych rozwiązań, jak również atrakcyjność wizualną i dotykową prac realizowanych przy ich zastosowaniu – mówi. – Sporą część stoiska zajmie „Strefa aplikacji”, gdzie znajdą się liczne próbki wyrobów wykonanych z różnych podłoży (sztywnych i giętkich), zadrukowanych w ploterach z serii Anapurna i Jeti z udziałem dedykowanych atramentów Agfa. Każdego z nich będzie można dotknąć, obejrzeć z bliska, poznać szczegóły jego wyprodukowania. Na interaktywnych ekranach typu „touch screen” prezentowane będą nasze rozwiązania i produkty w nich wykonywane. Wykorzystamy też tzw. wirtualną rzeczywistość: po założeniu specjalnych okularów nasz gość zostanie zabrany w wielowymiarową wędrówkę po inkjetowym świecie Agfa.
Do dyspozycji zwiedzających będą też specjaliści firmy odpowiedzialni za jej biznes cyfrowy w poszczególnych regionach świata. Przemysław Arabski liczy na dużą frekwencję klientów z Polski: Zdecydować może o tym m.in. bliskość geograficzna targów, które po dłuższej przerwie ponownie odbywają się w Berlinie. Traktujemy je zatem jako kolejną w naszym regionie imprezę wystawienniczą, stanowiącą świetne miejsce do spotkań z przedsiębiorcami z Polski. W lutym tego roku wzięliśmy udział w targach RemaDays Warsaw, gdzie prezentowana była maszyna Anapurna H2050i LED – nasz hit rynkowy. W tym samym czasie w sprzedaży pojawiła się jej mniejsza „siostra” – model Anapurna H1650i LED. Dzięki niej wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów oczekujących rozwiązań bardziej uzasadnionych ekonomicznie, zarówno w kontekście zakupu, jak i eksploatacji, a jednocześnie oferujących jakość, wydajność i energooszczędność znane z wyższych modeli. Pamiętamy przy tym o firmach, dla których ważna jest realizacja średnich i dużych nakładów, także z wykorzystaniem personalizacji. Tu bowiem też mamy coraz więcej do zaoferowania, zarówno od strony sprzętowej, materiałowej, jak i software’owej, o czym będzie można przekonać się odwiedzając nasze stoisko na targach Fespa 2018.
Obecnie portfolio firmy Agfa w zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego uwzględnia rozwiązania dopasowane do potrzeb każdego przedsiębiorstwa: klasy entry-level (skierowane do klientów o mniejszych potrzebach, także tych rozpoczynających przygodę z drukiem cyfrowym), urządzenia mid-range oraz zaawansowane, wysokowydajne maszyny produkcyjne typu high-end. Wszystkie one są sterowane oprogramowaniem workflow Asanti, stworzonym z myślą o produkcji wielkoformatowej. Agfa produkuje też we własnym zakresie atramenty dedykowane poszczególnym ploterom z jej oferty. Osobna część jej asortymentu w zakresie materiałów eksploatacyjnych jest wykorzystywana – na bazie umów OEM – przez producentów zewnętrznych, którzy integrują procesy poligraficzne w ramach całych linii produkcyjnych.
Potencjał techniki inkjet UV został już jakiś czas temu dostrzeżony także w innych branżach niż typowa poligrafia czy obszar sign & display. Pleksi, szkło, drewno, metal czy beton – choćby tego typu podłoża można z powodzeniem zadrukowywać w naszych ploterach. Portfolio mediów giętkich obsługiwanych przez nasze maszyny jest równie bogate. Stąd coraz większa popularność rozwiązań hybrydowych, umożliwiających obsługę obu rodzajów podłoży, zarówno wśród firm poligraficzno-reklamowych, jak i zakładów produkcyjnych. Z tego też względu w Berlinie spodziewamy się odwiedzin firm reprezentujących oba te nurty. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko podczas targów Fespa – tematów do ciekawych rozmów biznesowych z pewnością nie zabraknie – podsumowuje Przemysław Arabski.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Agfa