Wszystko o papierze niepowlekanym
6 Dec 2016 14:43
We wtorek 7 padziernika w Warszawie odbyło się zorganizowane przez firmę Arctic Paper seminarium pt. ăPrzewodnik po papierze niepowlekanymÓ powięcone wydanemu włanie przez tę firmę podręcznikowi dotyczšcemu zasad tworzenia druków na papierach niepowlekanych. Sporód trzech marek reprezentowanych przez Arctic Paper dwie Đ Amber i Munken Đ to papiery niepowlekane.
Michał Bthner-Zawadzki, specjalista ds. rozwoju sprzedaży Arctic Paper Polska jako jeden z głównych powodów wydania ăPrzewodnikaÓ wymienił chęć przekonania użytkowników, że Đ wbrew obiegowej opinii Đ papier niepowlekany nie jest produktem niższej jakoci, nadajšcym się jedynie do prostych prac tekstowych. Dobrze prezentujš się również wykonane na nim ksišżki, foldery, a nawet albumy (przykłady takich prac zrealizowanych na papierach produkcji koncernu Arctic Paper można było obejrzeć na miejscu). W celu uzyskania takich rezultatów należy oczywicie przestrzegać pewnych warunków na wszystkich etapach produkcji. Kluczowš sprawš przy drukowaniu na papierach niepowlekanych jest prawidłowe wykonanie reprodukcji oraz form drukowych.
Przewodnik składa się z 4 częci. Pierwsza zawiera przykłady drukowania różnymi technikami oraz szczegółowe dane techniczne pokazujšce, w jaki sposób osišgnięto dany efekt. W drugiej omówiono zagadnienia zwišzane z papierem (produkcja, podstawowe cechy i własnoci, różnice między poszczególnymi rodzajami papierów niepowlekanych). Częć trzeciš powięcono przygotowaniu do druku i samemu procesowi drukowania. W tej częci opisano też hasłowo wszystkie techniki drukowania. Wreszcie częć czwarta to postpress, czyli procesy wykończeniowe i uszlachetniajšce. Bardzo pomocny dla użytkowników będzie z pewnociš słowniczek terminów fachowych zamieszczony na końcu publikacji.
Profile ICC były tematem wystšpienia Aleksandra Rostockiego reprezentujšcego Arctic Paper Kostrzyn, jednoczenie szefa redakcji polskiego wydania ăPrzewodnikaÓ. Podkrelał on, że Arctic Paper jest pierwszym producentem papieru, który opracował swój własny program komputerowy zwišzany z papierem, czyli włanie profile ICC dla poszczególnych jego marek. Profile zostały opracowane nie tylko dla papierów Amber i Munken, ale także dla powlekanych Arctic. Na podstawie tych profili każdy drukarz Đ jak zapewniał A. Rostocki Đ może wykonać własny profil dla swojej maszyny drukujšcej. Stanowi to rozwišzanie problemu rozbieżnoci kolorystycznej między projektem a rezultatem druku.
Profile można cišgnšć ze stron internetowych Arctic Paper; dostępne sš zarówno w wersji na maca, jak i na peceta. IZ