Wyniki Agfy za I półrocze 2005
6 Dec 2016 14:44
Po sprzedaży w listopadzie ub.r. Działu Obrazowania Fotograficznego i Monotype Corporation, w I półroczu 2005 sprzedaż Agfy spadła o 14,7%, osišgajšc wysokoć 1598 mln euro. Nie wliczajšc kosztów zwišzanych z wydzieleniem obu działów oraz przejęciami innych firm i wahań kursowych, spadek w sprzedaży wyniósł 1%.
Sprzedaż Działu Systemów Graficznych wzrosła o 5,9% i zamknęła się kwotš 846 mln euro. Pozytywny rezultat to przede wszystkim zasługa znacznego wzrostu sprzedaży płyt CtP, a także minimalizowania efektu erozji cen.
Sprzedaż Działu Medycznego wzrosła o 2,5% osišgajšc wysokoć 664 mln euro, na co duży wpływ miały ostatnie przejęcia Agfy. Nie wliczajšc rezultatów przejęć oraz efektu wzmacniajšcego się euro, sprzedaż spadła o 6%. Wpływ na to miały przede wszystkim wysoka erozja cen i słabsza koniunktura rynkowa, głównie w USA.
Zysk brutto całej grupy Agfa-Gevaert spadł w I półroczu 2005 o 23,3% z 782 mln euro w analogicznym okresie 2004 do 600 mln euro.
Wynik operacyjny Agfy w pierwszych szeciu miesišcach tego roku wyniósł 90 mln euro, co stanowi 5,6% sprzedaży. Wynik operacyjny Działu Systemów Graficznych obniżył się z 40,7 mln euro w I połowie 2004 do 29,3 mln euro. Zwrot ze sprzedaży wyniósł 3,5%, w porównaniu z 5,1% z roku ubiegłym.
Wynik nieoperacyjny całej grupy Agfa-Gevaert, zawierajšcy koszty finansowe, osišgnšł wysokoć plus 6 mln euro (w I półroczu 2004 firma odnotowała stratę minus 26 mln euro). To przede wszystkim rezultat wyjštkowo dużego przychodu nieoperacyjnego wypracowanego w I kwartale tego roku dzięki redukcji kapitału obrotowego amerykańskiej filii Agfa-Gevaert.
Rok 2005 jest rokiem głębokich przemian w obydwu kluczowych działach Agfa-Gevaert. Działalnoć firmy koncentruje się przede wszystkim na zmniejszaniu efektu erozji cen, dalszym obniżaniu kosztów i integracji przejmowanych przedsiębiorstw. Agfa zapowiada, że pierwsze rezultaty zmian w obszarze przemysłowego druku inkjetowego, będšcego nowš platformš wzrostu dla całego Działu Systemów Graficznych, będš zauważalne już w 2006 roku.
Podobnie jak w latach poprzednich, Agfa oczekuje znaczšcego wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku. Firma zapowiada też wzrost sprzedaży w całym roku 2005 w obydwu strategicznych działach spółki, mimo że zyski przewidywane w II półroczu nie zrekompensujš słabszej I połowy roku.
Marc Olivi, prezes i CEO firmy Agfa-Gevaert, powiedział: Przejcie z technologii tradycyjnej na cyfrowš nie jest łatwym procesem. Jednak jestemy przekonani, że zarówno Dział Systemów Graficznych, jak i Dział Medyczny realizujš strategie zapewniajšce płynne przejcie z jednej technologii do drugiej, a co za tym idzie Đ dostarczanie znaczšcego wzrostu i zysku. Podjęlimy również decyzję o wprowadzeniu z poczštkiem 2006 roku w życie programu, który zagwarantuje operacyjnš niezależnoć wszystkich działów. To pozwoli na osišgnięcie niezależnoci i swobody niezbędnej do koncentracji na najważniejszych dla poszczególnych działów rynkach i klientach.
Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa