Wyróżnij swoją ofertę! 
29 Jan 2019 08:49

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wizytówki, opakowania, karty lojalnościowe i upominkowe, znaczki, zaproszenia, foldery czy okładki książek, menu restauracyjne, identyfikatory, zawieszki hotelowe czy do bagażu – jeśli to produkty, które oferujesz bądź zamierzasz oferować swoim klientom, a nakłady w Twojej drukarni spadają albo nie do końca są zadowalające, przeczytaj ten artykuł.

Oferta rynkowa w zakresie, który proponujesz swoim klientom, jest ogromna i to już pewnie wiesz. Konkurencja cenowa równie duża, co jest niemałym problemem. Zatem konieczne staje się podjęcie kolejnych działań. Musisz wyróżnić swój produkt! Uczynić go ciekawszym niż to, co proponuje konkurencja. Zaproponować coś, co zmieni wygląd produktu tak, że zachwyci on odbiorców końcowych, Tobie przyniesie większe marże i sprawi, że nowi klienci zainteresują się Twoją ofertą. 

Spośród 10 nawet najciekawszych graficznie wizytówek odbiorca końcowy wybierze niemal zawsze tę najbardziej atrakcyjną, gdzie zastosowano lakierowanie 3D i metalizowanie, które czynią ten prosty produkt atrakcyjniejszym. Myślisz: „ale to więcej kosztuje, więc nie znajdę na to klientów”. Doświadczenia drukarń, które zdecydowały się wdrożyć tego rodzaju procesy, zaprzeczają tym obawom. Jedna z pierwszych firm, która w Polsce zdecydowała się na wdrożenie urządzenia Duplo DuSense DDC-810, odnotowuje od miesięcy znaczący wzrost produktów lakierowanych w realizowanych zleceniach. Około 50 proc. naszych obrotów – mówi Bogusław Duchowicz, prezes Drukarni D&D, będącej pierwszym użytkownikiem systemu Duplo DuSense w Polsce – generują produkty uszlachetnione. Przykładem niech będzie zwykła wizytówka. Około 30 proc. spośród zlecanych nam tego rodzaju prac to obecnie produkty z lakierowaniem – takie wizytówki są ciekawsze, bardziej eleganckie i trend ten stale rośnie. Wcześniej na jej produkcję musieliśmy zarezerwować około 10 dni. Dzięki lakierówce Duplo możemy wykonać ją w ciągu niespełna 3 dni, a przy wyborze opcji ekspresowego zlecenia nawet szybciej. Skrócenie tego czasu spowodowało napływ zleceń do naszej drukarni – tylko w zakresie wizytówek jest ich około 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. 

Z kolei lakierowane czy metalizowane opakowanie może przenieść prosty produkt, który jest w nie opakowany, do klasy premium, więc klienci końcowi chętniej po niego sięgną. „Nie przekonam swoich klientów” – myślisz i to kolejny błąd. Badania rynkowe wyraźnie dziś pokazują, że to opakowanie sprzedaje produkt. Producenci poszukują więc coraz ciekawszych rozwiązań dla swoich wyrobów. Uszlachetnione opakowanie będzie z pewnością jedną z bardziej interesujących propozycji w tym zakresie. Oferta firmy Duplo Polska jest realną propozycją dla średnich, a nawet mniejszych firm. System do lakierowania UV Duplo DuSense DDC-810 powstał z myślą o ekonomicznym, ale jednocześnie efektownym lakierowaniu selektywnym typowych druków komercyjnych i zmienił funkcjonowanie wielu drukarń na całym świecie, również w Polsce. Czemu więc nie mógłby zmienić Twojego zakładu? 

Z systemem UV Duplo DuSense DDC-810 nawet zwykły znaczek reklamowy może stać się produktem klasy premium, co potwierdza kolejny polski użytkownik tego rozwiązania. Mówi Wojciech Pawłowski, właściciel firmy Badge4U, specjalizującej się w produkcji znaczków i magnesów reklamowych: Zakup systemu Duplo DuSense był strzałem w dziesiątkę! Dzięki niemu bowiem mogliśmy zrealizować produkt, o jaki nam chodziło – znaczek czy magnes klasy premium. Tego rodzaju produktów nie oferuje obecnie nikt w Europie. Lakierowane selektywnie znaczki czy magnesy oraz efekt 3D, jaki uzyskujemy, przyciągają uwagę odbiorcy i wyglądają ekskluzywnie. Niemal wszędzie, gdzie je prezentowaliśmy (a mieliśmy już okazję zrobić to w Hongkongu, we Francji, w Hiszpanii, a także w Polsce), wywołują efekt „wow” i wzbudzają naprawdę wielki entuzjazm. Jesteśmy wprawdzie świadomi, że rynek musi mieć jeszcze chwilę, żeby ten produkt zaakceptować i polubić, bo jest on nieco droższy. Ale dzięki niemu treści, które nasz zleceniodawca chce przekazać za pomocą tych gadżetów, mogą nabrać zupełnie innego charakteru. I to było naszym głównym celem – otworzyć przed naszymi zleceniodawcami nowe możliwości, aby mogli się wyróżnić na tle konkurencji.

Podobnie rzecz się ma z kartą lojalnościową, zaproszeniem czy okładką książki, katalogu – z lakierowaniem wszystko staje się inne, lepsze. Menu restauracyjne, identyfikatory, zawieszki hotelowe czy bagażowe nabierają ekskluzywnego wyglądu. Nie bój się więc nadać takiego charakteru swoim produktom. Maszynę Duplo DuSense, a także szereg aplikacji z niej pochodzących możesz zobaczyć na stoisku firmy Duplo (O21 w pawilonie F) podczas targów RemaDays Warsaw, które będą się odbywać w Nadarzynie koło Warszawy w dniach od 13 do 15 lutego br. Zapraszamy do spotkania z ciekawymi aplikacjami, które mogą odmienić Twoją firmę. 

Artykuł sponsorowany