Zdobyć nowy rok z RemaDays 2015
6 Dec 2016 14:58

Ledwie za nami podsumowania dokonań minionego roku, a przyszedł czas na zastanowienie się, co chcemy osiągnąć w tym nowo rozpoczętym. Czas płynie szybko i ważne jest, aby już teraz być gotowym z zestawem konkretnych celów na najbliższe miesiące. Tym bardziej, że rekordowa frekwencja na jedenastej edycji targów RemaDays pokazała, jak dynamicznie rozwijającym się rynkiem jest branża reklamowa i poligraficzna. W dniach 4-6 lutego br. warszawskie centrum targowe Expo XXI odwiedziło kilkanaście tysięcy zwiedzających. Cztery sektory aktywności w branży reklamowej (Out&InDoor, GiftsWorld, TechnologyPark, PrintShow) licznie reprezentowały stoiska blisko 580 wystawców. W pierwszym dniu targów odbyło się 5 bezpłatnych wykładów w ramach RemaCongress, a ich uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in., jakie są „Wielkoformatowe możliwości, czyli nowe trendy w mediach do druku”. Podczas pierwszego dnia targów miał też swój finał konkurs „The Prize for Innovative Technologies 2015”, w którym to kapituła konkursu przyznała 4 złote, 4 srebrne i 3 brązowe medale. Złoto zdobyły ex aequo: firma Anam (światłowodowa znakowarka laserowa Fiber Pro Marking), Iware (system iwarePrint), Canon Polska (Canon imagePress C800) oraz Zentronik Zenon Lasota (ruchomy manekin firmy Zentronik). Z kolei srebro powędrowało w tym roku do firm: Agfa-Gevaert NV (Anapurna 52050i/ploter do druku UV), Seron (ploter frezujący z kamerą pozycjonującą i funkcją cutter-a), Info Tec CNC (3121E Honey Comb Info TEC CNC) i Trodat (ploter laserowy Trotec Speedy 400 wraz z oprogramowaniem do cięcia zadrukowanych materiałów – Job Control Vision). Brązowe medale trafiły do firm Color Group, Litex Promo i Plotserwis. Podczas tegorocznych targów, już tradycyjnie, przyznano także nagrody za katalog roku – Catalogue of the Year, najlepszy upominek reklamowy – Gifts of the Year oraz Korony Reklamy – przyznawane najlepszym firmom w poszczególnych sektorach branży. Rozwój branży artykułów reklamowych oraz szeroko pojętej poligrafii i druku, a także rosnący rynek niezbędnych do produkcji urządzeń skutkują koniecznością zapewniania coraz lepszych i konkurencyjnych modeli. Wizyta na targach była swoistą okazją do zapoznania się z najnowszymi i najnowocześniejszymi osiągnięciami tych rynków, a co za tym idzie, inspiracją do dalszej pracy. Jak skomentował Mariusz Ciechulski z firmy 4printers, firma po raz kolejny wróciła z targów RemaDays zadowolona: Był to dla nas czas spotkań z obecnymi i potencjalnymi klientami, a także miejsce wymiany doświadczeń i wiedzy z obszaru szeroko pojętej branży reklamowej, a w naszym przypadku technologii sublimacji. W tym roku mieliśmy przyjemność zaprezentować nowe wielkoformatowe urządzenie do bezpośredniego druku na tkaninach MTEX 5032 PRO oraz przedstawiliśmy wiele nowości tekstylnych, ciekawych aplikacji, a także rozwiązań. W kręgu zainteresowań klientów znalazły się również nasze uniwersalne tkaniny, profile aluminiowe do ekspozycji wydruków i akcesoria do druku oraz postprodukcji. Targi zakończyliśmy sprzedażą kilku urządzeń. Na targach już po raz drugi z rzędu z własnym stoiskiem pojawił się polski oddział Agfa Graphics. Tym razem firma zaprezentowała jedno z najnowszych rozwiązań w swojej ofercie – wielkoformatowy ploter inkjetowy Anapurna M2050i. Zwiedzający mieli okazję zobaczyć urządzenie „w akcji”, zadrukowujące w 6 kolorach z dodatkową bielą kryjącą lub podkłado- wą najróżniejsze media sztywne i giętkie. Ostatniego dnia targów sfinalizowano kontrakt z jedną z polskich firm z branży szklarskiej, która oficjalnie stała się pierwszym polskim użytkownikiem następcy popularnego modelu Anapurna M2050. Nie ukrywamy, że nasza obecność w tym roku – w dużej mierze dzięki prezentowanej na stoisku maszynie – była o wiele bardziej efektywna niż podczas poprzednich targów. Liczne rozmowy handlowe, z których wiele było bardzo konkretnych, dziesiątki nowych kontaktów, wreszcie podpisany na targach kontrakt na dostawę plotera Anapurna M2050i – wszystko to przekłada się na sukces, jaki odnieśliśmy. (...) – powiedział Przemysław Arabski, dyrektor działu inkjet. Firma API.PL zaprezentowała kilka absolutnych nowości na polskim rynku w zakresie maszyn do druku ekosolwentowego, druku UV oraz akcesoriów pomocniczych przydatnych w drukarniach. Firma, która od stycznia 2015 jest oficjalnym dystrybutorem marki Seiko w Polsce, zaprezentowała m.in. ploter ekosolwentowy Seiko ColorPainter M-64S będący już 7. generacją tej linii produktowej. Kolejną nowością na stoisku był produkcyjny ploter solwentowy 3,2 m marki Gongzheng Starfire drukujący przy użyciu głowic Spectra Starfire 1024 produkowanych przez firmę Fujifilm Dimatix. Zwiedzający docenili także wysoką jakość drukarki hybrydowej Handtop 1600 wyposażonej w głowice Ricoh GEN V, pozwalającej na druk z roli na rolę i materiałów płaskich. Z kolei nowością marki Plastgrommet w ofercie API.PL był, również prezentowany na targach, podnośnik do ciężkich mediów w rolkach zasilany bateriami. Stoisko firmy Canon, podzielone na trzy główne strefy utrzymane w konwencji showroomu, przyciągało wielu zwiedzających. Przygotowując się do obecności na największym wydarzeniu branżowym, pragnęliśmy stworzyć nowoczesne środowisko pracy w skali 1:1 – chcieliśmy pokazać, że Canon w swoim portfolio posiada pełną gamę rozwiązań zarówno hardware’owych, jak i software’owych, które pozwalają obsłużyć cały proces poligraficzno-produkcyjny (...) – powiedział Rafał Osiekowicz, dyrektor marketingu w dziale systemów wielkoformatowych Canon Polska. Oprócz rozwiązań wielkoformatowych firma zaprezentowała system do kolorowego druku produkcyjnego Canon imagePRESS C800, nagrodzony tegorocznym Złotym Medalem. W uzasadnieniu nagrody jury wskazało na wysoką jakość i wszechstronność urządzenia Canon, a także doceniło wysoką ergonomię, oszczędność w zakresie zużycia materiałów i energii oraz funkcjonalność w codziennym użytkowaniu. Zainteresowani mogli także przetestować na stoisku działanie drukarek wielkoformatowych: Canon imagePROGRAF iPF6400S, imagePROGRAF iPF6400SE, imagePROGRAF iPF6450, imagePROGRAF iPF8400 oraz najnowszego systemu do kolorowego druku produkcyjnego imagePRESS C800. Na stoisku firmy Cicero Stapro Group padało sporo pytań od drukarń wielkoformatowych o jej system zarządzania produkcją. Firma, której rozwiązania do zarządzania drukarnią od 2013 r. znajdują się w portfolio produktów KBA CEE, zaprezentowała na targach swój system sprzedaży Web2Print, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Klienci pytali głównie o rozwiązania internetowe w połączeniu z system MIS oraz o możliwości zarządzania sprzedażą produktów. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, jeszcze w tym roku zaprezentujemy moduł kalkulacji i technologii druku wielkoformatowego, który działa już w drukarniach w Czechach i na Słowacji. Targi RemaDays 2015 na pewno możemy uznać za udane – mówi Dominik Koziatka, konsultant MIS Cicero z KBA CEE. Debiut na targach miała firma CLdigital, która zaprezentowała dwa nowe produkty ze swojej oferty: produkowany w Polsce ploter ekosolwentowy EuroprinterONE oraz hybrydowy ploter UV. Szczególnie to drugie urządzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem klientów, gdyż – jak wyjaśnił sam producent – pod względem ceny i oferowanej jakości tworzy zupełnie nowy segment rynku dostępny dla znacznie szerszego kręgu odbiorców niż klasyczne maszyny UV. Liczymy na to, że zainteresowanie podczas targów przełoży się na sukces handlowy naszych produktów. Już teraz podjęliśmy decyzję o udziale w przyszłorocznej edycji targów – powiedział Przemysław Kida, dyrektor zarządzający CLdigital. Dla firmy Digicom targi RemaDays również były bardzo udane. Podczas targów firma podpisała wstępne umowy na kilkanaście prezentowanych urządzeń. Na stoisku zaprezentowano: najnowszy powielacz cyfrowy firmy Riso SE 9380E, system produkcyjny Develop Ineo +1060, a premierę na targach miało urządzenie do wycinania m.in. wizytówek i kart – AeroCut Nano firmy Uchida. Firma Digiprint pojawiła się na targach RemaDays po raz trzeci. Wśród prezentowanych przez firmę maszyn były urządzenie zwojowe HP Latex 3000 oraz trymer automatyczny Fotoba XLD170. Jak poinformował przedstawiciel firmy, szczególnie często padały pytania o zastosowanie maszyn lateksowych do produkcji związanej z dekoracją wnętrz. Na tegorocznych targach nie zabrakło także firmy DKS, która zaprezentowała produkcyjne urządzenie do kolorowego druku cyfrowego Konica Minolta PRESS C1070, znajdujące zastosowanie w drukarniach, agencjach reklamowych, punktach usługowych czy u producentów fotoksiążek. Zwiedzający mogli przetestować urządzenie w konfiguracji z kontrolerem Hikari oraz podciśnieniowym podawaniem mediów. Na stoisku firmy DM System, autoryzowanego dystrybutora Esko w Polsce, miała miejsce polska premiera plotera tnącego dedykowanego branży reklamowej marki Kongsberg model V20. Ploter jest wyposażony m.in. w głowicę frezującą z możliwością nie tylko cięcia i bigowania na nim lekkich i cienkich materiałów reklamowych, ale też obrabiania ciężkich płyt z tworzyw sztucznych czy drewnopochodnych. Firma Duplo odnotowała duże zainteresowanie prezentowanymi podczas tegorocznej edycji urządzeniami, głównie pokazywanym po raz pierwszy w Polsce innowacyjnym systemem do wykańczania prac DC-616 Pro, który umożliwia realizację w jednym przebiegu trzech procesów introligatorskich – cięcia, bigowania i perforacji oraz starszym systemem DC-646 Pro. Prezentując już po raz kolejny nasze maszyny na targach RemaDays odnotowujemy duży sukces. Okazuje się, że nie tylko branża poligraficzna, która coraz liczniej jest obecna na tych targach, ale również reklamowa i powiązane z nimi są zainteresowane rozwiązaniami z naszej bogatej oferty. (…) –podsumowuje Gabriela Swat, dyrektor zarządzająca Duplo Polska. Ponadto zaprezentowano: oklejarkę z zamkniętym systemem klejenia PUR – UltraBind 2000 PUR, system do automatycznego zbierania i broszurowania prac drukowanych offsetowo i cyfrowo – Duplo 150C oraz powielacz cyfrowy Duplo DP-U550. Tomasz Kuciński, pro graphics account manager w polskim oddziale Epson Europe relacjonuje: Przebojem naszego stoiska w tej edycji imprezy była maszyna SureColor SC-F2000 do drukowania bezpośrednio na bawełnie, szczególnie na koszulkach. Odwiedzający byli pod wrażeniem jakości i szybkości procesu. Miarą sukcesu obecności firmy Epson na RemaDays jest fakt, że liczba złożonych zapytań ofertowych tak na ten sprzęt, jak i inne modele przekroczyła nasze wcześniejsze optymistyczne prognozy. Ponadto na stoisku firmy Epson można było także przetestować drukarki SureColor SC-S30610 i SureColor SC-S50610 (4C), których zaletą – poza szerokością wydruku z roli do 64 cali – jest odporność na działanie światła UV. Europapier-Impap uczestniczył w targach po raz trzeci z rzędu. Firma promowała wiele produktów z zakresu mediów do reklamy, w tym: nowości rynkowe swojego biznesowego partnera firmy Orafol – 3 rodzaje folii Orajet, płyty kompozytowe i PVC, media do sublimacji (dzianiny 105 i 200 g/m2, papier do przenoszenia wydruków, papier protekcyjny do ochrony kalandra). Warszawskie targi RemaDays są stałym punktem także w biznesowym kalendarzu banku zdjęć Fotolia. Na stoisku zaprezentowano ofertę serwisu, czyli m.in. ponad 36 mln zdjęć, grafik wektorowych i plików wideo. RemaDays to platforma, na której spotykają się przede wszystkim branża poligraficzna oraz reklamowa. Tak też można podzielić naszych gości; wiele osób było zainteresowanych ofertą, rodzajami licencji i sposobem zakupu plików Fotolia, a ponieważ nasz model biznesowy jest bardzo elastyczny, udało nam się odpowiedzieć na wiele pytań i pozyskać nowych klientów. Dynamicznie rosnąca oferta serwisu Fotolia doskonale wpisuje się w nowe trendy komunikacyjne, czego przykładem może być duże zainteresowanie kolekcją Instant, a przede wszystkim już ponad 50 000 sprzedanych w ramach tej kolekcji zdjęć – mówi Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę. Targi RemaDays 2015 były bardzo ważne również dla firmy Igepa Polska, która zadebiutowała na nich jako oficjalny dystrybutor marki Roland. Na stoisku zainstalowano m.in. 2 plotery wielkoformatowe: Roland XF-640 i Roland VersaCAMM oraz laminator Drytac. Zaprezentowane zostało również szerokie spektrum materiałów dla reklamy: media do druku wielkoformatowego, folie samoprzylepne oraz płyty z tworzyw sztucznych. Podczas zeszłorocznych targów zależało nam na pokazaniu, że Igepa Polska jest nie tylko firmą dystrybuującą papier, ale także materiały dla reklamy. Na RemaDays 2015 natomiast uwidoczniliśmy, że nasza oferta dla reklamy jest kompleksowa i zawiera wszystkie komponenty potrzebne producentom reklam – mówi Iwona Kasiczak, specjalista ds. marketingu w Igepa Polska. Duże zainteresowanie swoimi rozwiązaniami odnotowała firma Infosystems SA. Głównym punktem jej prezentacji była premiera nowego narzędzia PuzzleFlow Checkpoint, umożliwiającego obróbkę dokumentów PDF „w chmurze”. Poza tym na stoisku firmy Infosystems można było zapoznać się z innymi produktami tego producenta, w tym z systemem do zarządzania PrintManager oraz szeroką paletą rozwiązań bazujących na technologii PuzzleFlow. Było nam bardzo przyjemnie móc zaprezentować targowym gościom zupełnie nowy produkt działający „w chmurze” – PuzzleFlow Checkpoint – mówi Swapan Chaudhuri, wiceprezes Infosystems SA. – Cieszy nas fakt, że tę propozycję docenili goście odwiedzający targi, o czym świadczy liczba osób korzystających już teraz z bezpłatnej subskrypcji tego rozwiązania (...). Na stoisku firmy Mnumi w promocyjnych cenach można było nabyć licencję oraz najnowszy system Mnumi. Szczególnie atrakcyjny dla klientów okazał się temat integracji z zewnętrznymi aplikacjami. Mamy nadzieję, że pozyskane na targach kontakty w niedługim czasie zaowocują kolejnymi wdrożeniami – skomentowała Blanka Zapalska, dyrektor operacyjna w Mnumi. Firma Plotserwis zaprezentowała sztandarowe modele urządzeń drukujących ze swojej oferty, w tym: uhonorowany medalem targów RemaDays2015 za innowacyjność Challenger 3286J – wielkoformatowe rozwiązanie do wydajnej produkcji wysokojakościowych reklam, maszynę Galaxy serii UD LC – rozwiązanie do produkcji reklam z wysoką rozdzielczością do 1440 dpi oraz maszynę do drukowania na tekstyliach Galaxy serii UD LB, która pozwala na druk bezpośredni i za pomocą papieru termotransferowego. Na stoisku można było też przetestować ploter tnący Summa i urządzenia do wykańczania wydruków. Uwagę zwiedzających przyciągała również ekspozycja prezentowana na drugim stoisku – Decor by Plotserwis, gdzie zaprezentowano różnorodność aplikacji, jakie można wydrukować na maszynach dostępnych w ofercie firmy. O minionych targach tak wypowiada się Karolina Plecing z biura handlowego Plus Digital: Nasze stoisko z trymerami Keencut i drukarkami Epson odwiedziło sporo osób. Drukarki Epson SureColor SC-S przyciągały swoją ekologicznością i dobrą jakością druku, co tak naprawdę idzie w parze z bardzo dobrą ceną przygotowaną na tegoroczne targi. Odwiedzający targi testowali również nasze trymery do cięcia Keencut. Wystawialiśmy trymery płaskie (do cięcia miękkich mediów) oraz poziome (do cięcia np. dibondu). Dało się odczuć, że targi RemaDays cały czas cieszą się dobrą opinią odwiedzających. Hitem na stoisku firmy PolKos okazała się maszyna do gięcia liter z taśm aluminiowych, a nowością prezentowaną na targach była maszyna do sublimacji Roland RT 640. Jako dystrybutor firm Roland i Bordeaux mogliśmy pokazać wiele rozwiązań do produkcji reklamy wielkoformatowej. Cieszymy się, że mogliśmy Państwa gościć i zaprezentować naszą bogatą ofertę – powiedział Wojciech Górski z firmy PolKos. Na stoisku można było zobaczyć również m.in. plotery: Roland RF 640, Roland VS 640i, Roland XF 640 oraz maszynę do druku gadżetów Roland LEF 20. Prezentowane były także atramenty Bordeaux, których firma używa we wszystkich swoich maszynach solwentowych. Na tegorocznych targach nie mogło zabraknąć firmy Reprograf, która po raz kolejny zaprezentowała swoje portfolio w zakresie rozwiązań dla druku wielkoformatowego. Tym razem pod hasłem „Galeria Nowoczesnych Możliwości” firma prezentowała najnowsze rozwiązania w poligrafii zarówno jeśli chodzi o maszyny i urządzenia, jak i o podłoża do druku. Radosław Brzeziński, szef działu druku wielkoformatowego komentuje: Główną atrakcją naszego stois- ka była polska premiera plotera płaskiego Mimaki JFX200-2513, drukującego w technologii UV LED. Pokazaliśmy również nowe urządzenie solwentowe JV300-160 z nowymi ekonomicznymi tuszami solwentowymi. Dużym zainteresowaniem, jak zawsze, cieszył się kompaktowy ploter UV LED Mimaki 3042HG w formacie 30x42 cm, na którym pokazywaliśmy produkcję różnych gadżetów. Urządzenie to było prezentowane z opcją Kebab do druku na cylindrycznych przedmiotach. (...) Jednocześnie już dziś możemy zaanonsować, że wprowadzimy niebawem kolejne nowości takie jak materiały sztywne: PMMA, PVC, płyty kompozytowe (…) W zakresie podłoży do druku wiodącym produktem w dziale visual były nowe materiały dedykowane pod druk sublimacyjny takie jak: Backlit Fabric, Display Fabric, Satin Baner, flaga w dwóch opcjach wykończenia i wiele innych z opcją druku pośredniego i bezpośredniego. Firma Ricoh zapowiedziała ważny rok dla rozwoju swojej oferty w obszarze cyfrowego druku produkcyjnego. Mieliśmy tego przedsmak podczas tegorocznej edycji RemaDays, która zbiegła się w czasie z premierą serii Pro 7100X. Urządzenia z tej serii to pierwsze systemy do cyfrowego druku produkcyjnego wyposażone w piątą stację na biały lub przezroczysty toner. Seria zapewnia wysoki poziom produktywności – druk jest realizowany z prędkością do 90 str./min –i ciągłości produkcji: pewne komponenty (pakiety ORU) mogą być samodzielnie wymieniane przez użytkownika, co przekłada się na minimalizowanie ryzyka przestojów. RemaDays była dla nas okazją do pokazania kompleksowości naszej oferty – podczas targów zaprezentowaliśmy nasze plotery z atramentem lateksowym – seria Pro L4100, rozwiązania do druku A0 oraz produkty multimedialne – powiedział Daniel Gajkowski, product manager Production Printing w Ricoh Polska. Z kolei firma Rodan prezentowała na swoim stoisku rozwiązania i produkty z branży POS. Po raz pierwszy w tegorocznej edycji targów do szerokiej oferty na stojaki do ulotek i stojaczki do menu dodano możliwość nadruku na nich, co spotkało się z zainteresowaniem wielu odwiedzających. Na stoisku firmy TeBa, podobnie jak w zeszłym roku, największym zainteresowaniem cieszyła się seria maszyn Mimaki UV LED. Potencjalni klienci pytali o każde rozwiązanie, jakie oferuje Mimaki, począwszy od formatu A3 UJF3042FX, które prezentowano na stoisku, po urządzenia o polu zadruku 2x3 m. W drugiej kolejności zainteresowanie zwiedzających przyciągała najnowsza maszyna solwentowa Mimaki JV300-160. Odczuwamy w tym segmencie maszyn wyjątkowy komfort, przedstawiając urządzenia Mimaki, które pod względem prędkości drukowania i kosztów produkcji są w ścisłej czołówce na świecie. Tegoroczne targi RemaDays oceniamy bardzo wysoko, mając nadzieję, że przyszłoroczne będą równie udane – mówi Marcin Kopeć, przedstawiciel działu marketingu w firmie TeBa. Podczas tegorocznej edycji targów drukarnia Wieland starała się rozmawiać z agencjami o druku UV, dostępnym w jej ofercie od roku. Firma prezentowała także swój sklep internetowy www.banerpolska.pl oraz zalety wydruków cyfrowych z maszyny Xerox C800. Drukarnia poszerzyła też ofertę dla druku offsetowego, proponując krótsze terminy i lepsze ceny na broszury, katalogi za sprawą nowej maszyny offsetowej Hamada oraz systemu Duplo 2000, który zakupiła bezpośrednio na targach od firmy Amagraf. Firma Xerox zaprezentowała m.in. wszechstronny Xerox Versant 2100 drukujący do 100 stron A4/min na podłożach o gramaturze do 350 g w pełnym dupleksie, dostosowany do druku spersonalizowanych materiałów promocyjnych, a także system druku wielkoformatowego Xerox Wide Format IJP 2000, którego najważniejszymi cechami są szybkość i wysoka jakość wydruku. Zainteresowanie tymi rozwiązaniami było, podobnie jak w roku ubiegłym, bardzo duże, szczególnie wśród agencji reklamowych, drukarń czy wydawnictw. Naszą prezentację na targach uzupełniło oprogramowanie FreeFlow Core, automatyzujące obsługę zleceń wydruku – mówi Anna Mudrak-Werpachowska, product manager w Xerox Polska. Podczas tegorocznej edycji targów w gronie wystawców nie zabrakło również firm: Akonda; Almatrend; Zakłady Artystyczne ART; Artemis Printers – z urządzeniami do druku i produkcji reklamy wielkoformatowej, dekoracji i znakowania; Atrium Centrum Ploterowe – które prezentowało plotery japońskiej firmy Mutoh; Color Group; Develop; Fujifilm Sericol; Grafikus – z interesującą nowością: personalizowanymi obudowami na telefony komórkowe; Grafmasz i Golton – prezentujących ofertę urządzeń introligatorskich; Hedpes; Ikonos – m.in. z nowymi podłożami dla segmentu druku solwentowego, lateksowego i UV oraz płytami PMMA, płytami kompozytowymi i foliami; Integart – dystrybutora wielkoformatowych drukarek HP oraz materiałów do produkcji reklamy i druku cyfrowego; Iware – producenta systemów web-to-print; Kakado; Key2Print; KML Solutions; Lambda; Plastics; Primar-B; Sico; Sternal oraz Ves-ploter.