Złote Gryfy rozdane
6 Dec 2016 14:48

Już po raz dziewiąty Polska Izba Druku przyznała najbardziej prestiżowe nagrody polskiej branży poligraficznej – Złote Gryfy. Wręczenie statuetek i dyplomów miało miejsce podczas 3. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanego 17 maja w warszawskim hotelu Sobieski. W imprezie wzięło udział około 300 osób reprezentujących firmy członkowskie PID, sponsorów i partnerów Izby oraz przedstawicieli mediów branżowych. Najważniejszym wydarzeniem Balu była ceremonia wręczenia nagród Złotego Gryfa. Statuetki wręczali przedstawiciele sponsorów konkursu w towarzystwie Grzegorza Bieleckiego, prezesa Polskiej Izby Druku, i Ryszarda Czekały, dyrektora biura PID. Na zakończenie gali Ryszard Czekała poinformował, że dzięki wspólnym staraniom PID i miesięcznika Poligrafika prace nagrodzone w sześciu kategoriach tegorocznej edycji Złotych Gryfów (poza czasopismem i gazetą) zostaną pokazane podczas specjalnej ekspozycji drupacube TOP 100 Award Exhibition, zorganizowanej w ramach targów drupa 2008. Ekspozycja obejmuje 100 najlepszych produktów poligraficznych uhonorowanych w różnych konkursach branżowych organizowanych na całym świecie. Mamy nadzieję, że będzie to znakomita okazja do wypromowania polskiej branży poligraficznej i pokazania, że nasze drukarnie pod względem jakości w niczym nie odbiegają od swoich zachodnich konkurentów – powiedział R. Czekała. Po części oficjalnej rozpoczęła się wspólna zabawa przy muzyce zespołu Yaka Band. Specjalną atrakcją wieczoru był występ Barbary Melzer, artystki Teatru Buffo, wraz z towarzyszącą jej grupą taneczną. W czasie Balu przeprowadzono licytacje koszulek piłkarskich Legii Warszawa i reprezentacji Polski, z których dochód zostanie przekazany na rzecz zniszczonej przed kilkoma miesiącami wskutek pożaru szkoły dla niewidomych dzieci w Laskach k. Warszawy. Sponsorem głównym Balu była firma Win-kowski Sp. z o.o., zaś sponsorami wspierającymi: Agfa Graphics Sp. z o.o., Deutsche Leasing Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, MAN Roland Polska, Michael Huber Polska, Müller Martini Sp. z o.o., RR Donnelley Europe, Sun Chemical Sp. z o.o. i Xerox Polska. Konkurs Złotego Gryfa objęły patronatem media branżowe, między innymi Poligrafika. Opracowano na podstawie informacji PID