(Znów) ważny rok
6 Dec 2016 14:44
Niedawno rozpoczęty rok 2005 będzie rokiem bardzo ważnym dla całego naszego kraju (znów, bo tytuł wstępniaka sprzed
roku był niemal identyczny). To pierwszy pełny rok po wejciu Polski do Unii Europejskiej, to także rok wyborów prezydenckich i parlamentarnych. Wydarzenia te wpłynš z pewnociš na życie polityczne Polski i Polaków; oby miały mniejsze przełożenie na życie gospodarcze.
Także w naszej branży rok 2005 będzie ważny, i to z kilku powodów. Na wiecie Đ targi Print w Chicago i Ifra Đ znów na wycišgnięcie ręki (w Lipsku). Z pewnociš doczekamy się kolejnych znaczšcych ruchów zarówno na rynku dostawców, jak i wród drukarń, zwłaszcza na rynku europejskim.
A co na naszym podwórku?
W zwišzku z wejciem do UE dla polskich drukarń otworzyły się nowe możliwoci we współpracy z zachodnimi kontrahentami. Częć rodzimych firm poligraficznych już z tego korzysta, kolejne zapewne zwiększš w 2005 roku swoje działania eksportowe. Z tego względu nasze drukarnie wcišż inwestujš w nowoczesne technologie, kupujšc Đ coraz częciej przy wsparciu funduszy unijnych Đ sprzęt prepress (boom w CtP trwa, o czym możecie się Państwo przekonać czytajšc niniejszy zeszyt), maszyny drukujšce i introligatorskie, oraz Đ co równie istotne Đ w systemy zarzšdzania produkcjš i zaawansowane oprogramowanie. Częć z tych nowoci na pewno zostanie zaprezentowana na kwietniowych targach w Poznaniu.
Poligrafia 2005 będzie z pewnociš jednym z wydarzeń tego roku. Jest to pierwsza edycja tych targów po wejciu Polski do UE, jak również pierwsza po targach drupa. Już dzi swój udział w niej zapowiedzieli niemal wszyscy czołowi dostawcy; dla kilku z nich (Creo Polska, Grafitec produkujšcy maszyny Polly) będzie to wystawienniczy debiut w Poznaniu. Targi będš też miejscem wielu wydarzeń towarzyszšcych (pierwszego dnia targów Poligrafika organizuje ăCyfrowe kolorowe spotkanieÓ powięcone drukowi cyfrowemu, trzeciego dnia Đ współorganizujemy 3. już edycję Forum Etykietowego).
Wydarzeniem będzie też z pewnociš Miasteczko Drukarń Polskich, ekspozycja prezentujšca i promujšca polskie drukarnie, zwłaszcza te proeksportowe.
Także w kwietniu nowe władze wybierze Polska Izba Druku. Przed niemal rokiem w PID pojawił się nowy dyrektor Đ Ryszard Czekała i działalnoć tej organizacji nabrała rumieńców, za grono członków zwiększyło się o ok. 50%. Oby wybór prezesa (najlepiej szefa znanej i znaczšcej drukarni) i całej Rady (którš powinni tworzyć wyłšcznie przedstawiciele drukarń, ewentualnie dostawców, a nie np. mediów) był równie trafny.