20-lecie obecności marki Hunkeler na polskim rynku
5 cze 2018 10:39

W br. mija 20 lat od oficjalnego pojawienia się marki Hunkeler w naszym kraju. Przez minione dwie dekady ten szwajcarski producent zaawansowanych systemów do wstępnego i końcowego przetwarzania papieru zbudował swoją znaczącą pozycję na polskim rynku. Specjalistyczne rozwiązania marki Hunkeler znalazły uznanie w oczach klientów, związanych z szeroko rozumianym drukiem transakcyjnym i usługami direct mailing oraz – zwłaszcza w ostatnich latach – z rynkiem produkcji dziełowej. Duży udział w sukcesach odnoszonych w ostatniej dekadzie ma jej obecny polski dystrybutor – firma Docufield.
„Nasza firma jest czwartym – licząc chronologicznie – przedstawicielstwem marki Hunkeler w Polsce, ale – co istotne – przez te 20 lat za jej wprowadzenie na nasz rynek i rozwijanie brandu odpowiada ten sam zespół ludzi. Docufield od początku swojej działalności bazuje m.in. na marce Hunkeler. Cieszymy się, że przez te wszystkie lata udało się nie tylko z sukcesem wprowadzić ją na polski rynek, ale też ugruntować jej pozycję jako niekwestionowanego lidera w obu kluczowych segmentach, gdzie obecne są jej rozwiązania” – mówi Marcin Krzyżowski, prezes firmy Docufield.
Pierwsze lata obecności Hunkeler w naszym kraju to przede wszystkim dynamiczny wzrost sprzedaży jej rozwiązań w segmencie druku transakcyjnego i direct mailingu. „Wówczas wiele firm, m.in. z sektorów takich jak bankowość czy telekomunikacja, nabywało te urządzenia z myślą o własnych jednostkach, zajmujących się korespondencją masową – mówi Krzysztof Zabielski, dyrektor handlowy Docufield, związany z marką Hunkeler od początku jej obecności w naszym kraju. – Z biegiem lat pojawiły się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, świadczące tego typu usługi w ramach outsourcingu. To powód do satysfakcji, że możemy współpracować z obiema grupami odbiorców kompleksowych rozwiązań Hunkeler, dedykowanych tej działalności. Obecnie wśród naszych użytkowników znajdują się wszystkie liczące się firmy z tego segmentu. Równie dobrze układa nam się współpraca z największymi producentami zwojowych maszyn drukujących w technologii cyfrowej, które – wraz z urządzeniami do przygotowania wstęgi i jej końcowej obróbki – tworzą kompletne rozwiązanie. Co więcej, te dobre relacje, zaufanie do jakości produktów Hunkeler oraz naszych kompetencji (...) znalazły w kolejnych latach swoje odbicie także przy wspólnych projektach na drugim kluczowym dla nas rynku – produkcji dziełowej”.
„Rzeczywiście, miniona dekada przyniosła nieco inne rozłożenie akcentów w działalności prowadzonej przez Hunkeler, nie tylko w naszym kraju – mówi Michał Okurowski, dyrektor ds. rozwoju Docufield. – Wysokowydajna technologia cyfrowa znajdowała bowiem uznanie u coraz szerszej grupy firm z branży poligraficznej, głównie tych specjalizujących się w produkcji książek. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, w ofercie naszego partnera systematycznie zaczęły pojawiać się coraz nowsze, bardziej zautomatyzowane i funkcjonalne rozwiązania do produkcji bloków książkowych. Obecnie w portfolio Hunkeler znajduje się 8. już generacja tych maszyn”.
Jak zaznacza Michał Okurowski, Hunkeler zdobył 80-90 proc. polskiego rynku w zakresie rozwiązań do cyfrowego finishingu; oczywiście chodzi o zaawansowane linie produkcyjne, bazujące na maszynach zwojowych. Firma ma też na koncie wdrożenia zrealizowane we współpracy ze wszystkimi liczącymi się dostawcami zwojowych maszyn inkjetowych. To świadczy o elastyczności i kompatybilności jej rozwiązań, jak też o filozofii działania zakładającej jak największą otwartość na produkty innych dostawców. To podejście jest bardzo dobrze widoczne choćby przy okazji organizowanej w cyklu 2-letnim wystawy Hunkeler Innovationdays, w której od lat uczestniczą także klienci z Polski.
Systematyczny rozwój, pozycja lidera na obu kluczowych rynkach, interakcja w kontaktach z klientami – jak zapewnia Michał Okurowski, m.in. te czynniki powodują, że pozycja Polski, jak też tutejszego przedstawicielstwa Hunkeler, jest bardzo silna w oczach szwajcarskiej centrali: „Nasze działania i ich skuteczność są doceniane przez kierownictwo Hunkeler. Dzięki wdrożeniom w największych cyfrowych drukarniach dziełowych i firmach zajmujących się korespondencją masową nasza pozycja jest bardzo silna nie tylko w skali kraju, ale całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Przez te wszystkie lata polski dystrybutor Hunkeler mógł liczyć na bardzo duże wsparcie i zaufanie naszej centrali, za co chcielibyśmy podziękować”.
Więcej – w czerwcowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Docufield