Marketing w formie drukowanej żyje kolorami
12 lip 2018 11:10

W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość - twierdzi Pamela Ghosal, general manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.

Według zdających się nie mieć końca spekulacji druk jest martwy lub umiera. Ciężko stwierdzić, w którą wersję należy wierzyć i zasadniczo zależy to od tego, po jaką lekturę sięgniemy. Można bowiem znaleźć też wiele informacji sugerujących, że druk nie jest martwy lub umierający, ale ciągle ma się dobrze. Trendy związane z marketingiem cyfrowym nie wyeliminowały do końca formy drukowanej, jak twierdzą niektórzy. W rzeczywistości znalazły one swoje miejsce obok metod marketingu drukowanego, co przyczyniło się do powstania niezwykle skutecznego podejścia do marketingu, łączącego najlepsze elementy obydwu światów - formy drukowanej i cyfrowej.

Biorąc pod uwagę fakt, że producenci drukarek wciąż oferują nowatorskie rozwiązania, firmy działające w sektorze „print for profit” są odpowiednio przygotowane do wsparcia działań marketingowych klientów. A gdyby okazało się, iż potencjalni klienci niechętnie badają możliwości druku, zapewne ucieszy ich fakt, że neuronauka jest po ich stronie.

Neuronauka udowadnia, że reklamy w formie drukowanej robią lepsze wrażenie niż reklamy cyfrowe. Badania te wykazują również głębsze emocjonalne reakcje na treści drukowane w porównaniu do treści cyfrowych.

Z badania przeprowadzonego przez Cision wynika, że 64 proc. kupujących B2B wskazuje media drukowane jako jedno ze źródeł informacji, któremu ufają najbardziej. Co więcej, wyniki przeprowadzonego przez Roper Public Affairs badania wskazują, że klienci uznają drukowane materiały marketingowe za mniej irytujące niż reklamy online. W rzeczywistości materiały drukowane mają bezpośredni wpływ na działania firm w obrębie marketingu cyfrowego. Według badania USPS więcej niż 60 proc. odbiorców reklamy pocztowej odczuwa potrzebę odwiedzenia strony promowanej na wydrukowanych materiałach.

Do tej pory dla firm z sektora Graphic Arts rozszerzenie zakresu swoich usług, aby stworzyć większą wartość marketingową dla klientów, nie było łatwe do zrealizowania. Obecnie jednak jest to znacznie prostsze, biorąc pod uwagę liczne urządzenia w przystępnej cenie, które są w stanie drukować paletę żywych, imponujących kolorów na szerokim zakresie materiałów do druku. Na przykład seria specjalistycznych drukarek Pro Series firmy OKI została zaprojektowana, aby wspomóc drukowanie zorientowane na zysk poprzez możliwość łatwego i opłacalnego drukowania żywych, pełnokolorowych neonów i śnieżnej bieli. Mogą one być zastosowane w przypadku szerokiej gamy białych, ciemnych oraz przejrzystych projektów marketingowych i materiałów takich jak media transferowe, przezroczyste folie lub kolorowe papiery.

Wraz ze wzrostem popularności łączonego marketingu cyfrowego i drukowanego, kampanie reklamy pocztowej zaczęły wieść prym wśród bezpośrednich działań marketingowych. Przez jakiś czas wydawało się, że kampanie mailowe zdominowały rynek, jednak statystyki po raz kolejny wskazują, że jest inaczej.

Drukarka OKI Pro9542 z systemem do druku kopert została zaprojektowana w taki sposób, aby jeszcze bardziej podnieść jakość drukowania na kopertach na potrzeby reklamy pocztowej. Oferuje ona możliwość drukowania żywych kolorów, co znacznie ułatwia proste i opłacalne tworzenie kopert, które naprawdę wyróżniają się na tle konkurencji. Dane pochodzące od firmy neuromarketingowej TrueImpact wskazują, że drukowane reklamy pocztowe wymagają w celu przetworzenia 21proc. mniej wysiłku poznawczego niż media cyfrowe. Badanie to wykazało również, że spośród uczestników poproszonych o podanie nazwy marki, której reklamę właśnie obejrzeli, 70 proc. z nich, którzy mieli do czynienia z reklamą pocztową, wykazało się lepszą pamięcią niż w przypadku reklamy cyfrowej. Nie ma wątpliwości, że przed drukarniami otwierają się duże możliwości w zakresie zapewniania wysokiej jakości i niepowtarzalnych materiałów reklamy pocztowej, jednak muszą się one zmierzyć z pytaniem: jak sprawić, by ich oferta wyróżniała się na tle konkurentów? Aby utrzymać wiodącą pozycję, firmy powinny nadążać za pojawiającymi się na rynku innowacyjnymi urządzeniami. Technologie takie jak druk LED podnoszą poprzeczkę w zakresie jakości drukowania w kolorze w wysokiej rozdzielczości, a opłacalne warianty stają się coraz szerzej dostępne, co jednoznacznie wskazuje na to, że w erze marketingu cyfrowego zarówno druk, jak i możliwość drukowania zorientowanego na zysk mają się całkiem dobrze.

Opracowano na podstawie informacji firmy OKI