Agfa podsumowuje targi RemaDays Warsaw 2019
21 lut 2019 12:52

Hybrydowy ploter Anapurna H1650i LED był główną atrakcją stoiska firmy Agfa na zakończonych niedawno targach RemaDays Warsaw 2019. Maszyna, prezentowana po raz pierwszy szerszej publiczności w naszym kraju, prosto z wystawy trafiła do jej nabywcy – firmy PHU Kandela ze Szczecina.
Mówi Przemysław Arabski, kierujący działem druku cyfrowego firmy Agfa w naszym kraju: „Targi RemaDays Warsaw, w których wzięliśmy udział już po raz szósty, to wystawa skierowana przede wszystkim do branż reklamowej, a także – w coraz większym stopniu – poligraficznej. Jednak co ciekawe, na nasze stoisko – poza licznymi przedstawicielami obu tych sektorów rynkowych – trafiają też często osoby związane z szeroko rozumianą produkcją przemysłową. Mam tu na myśli przedstawicieli takich branż jak szklarska, meblarska czy przetwórstwa tworzyw sztucznych. Warto przypomnieć, że z perspektywy wszystkich lat, od kiedy jesteśmy obecni na targach RemaDays Warsaw, prezentowane na nich plotery często trafiały właśnie do firm spoza branży poligraficzno-reklamowej. Nie inaczej było w tym roku – użytkownikiem pokazywanego na stoisku rozwiązania Anapurna H1650i LED stanie się już niebawem firma PHU Kandela ze Szczecina. To przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji abażurów do lamp, a nasza maszyna będzie wykorzystywana przy bezpośrednim ich zadrukowywaniu”.

Zakupiony przez PHU Kandela hybrydowy ploter Anapurna H1650i LED pojawił się w ofercie firmy Agfa w ub.r. Prezentacje na targach RemaDays Warsaw były zatem pierwszą okazją do jego zademonstrowania szerszej publiczności w naszym kraju. Codzienne pokazy drukowania na różnych mediach sztywnych i giętkich spotkały się z zainteresowaniem zwiedzających wystawę. Wiele osób zabierało ze sobą próbki wykonanych w nim wydruków, uwzględniających także efekty specjalne.
„Anapurna H1650i LED – przy kompaktowych gabarytach i dużej wszechstronności oraz elastyczności – zapewnia jednocześnie bardzo wysoką jakość, znaną z innych ploterów z serii Anapurna – kontynuuje Przemysław Arabski. – Jedną z jej zalet jest technologia Thin Ink Layer, umożliwiająca uzyskanie znaczących oszczędności w zużyciu atramentu oraz niezawodność przy aplikowaniu opcjonalnej bieli, stosowanej jako warstwa kryjąca bądź podkładowa i wzbogacającej zapewniany przez maszynę druk sześciokolorowy”.
Odwiedzający stoisko firmy Agfa w równym stopniu byli zainteresowani prezentowanymi na nim wydrukami, stanowiącymi integralną część ekspozycji targowej. Podobnie jak w ubiegłym roku, za projekt i wykonanie całości odpowiedzialna była firma Kseroplast-Plus – wieloletni użytkownik rozwiązań marki Agfa. „W ubiegłym roku rozpoczął w niej pracę już szósty ploter dostarczony tu przez naszą firmę na przestrzeni ostatnich 9 lat – podkreśla Przemysław Arabski. – Obecnie Kseroplast-Plus użytkuje 3 maszyny Agfa. W dwóch z nich – Anapurna RTR3200i LED i Jeti Tauro 2500 LED – wykonane zostały wydruki stanowiące część wyposażenia naszego stoiska. Szczególne wrażenie na zwiedzających wywarły reprodukcje typu „pearl lightbox” wykonane z udziałem specjalnego materiału tekstylnego. Nasi goście zwracali uwagę na ich wysoką jakość, ostrość detali i nasycenie kolorystyczne. Po raz kolejny okazało się, że najlepszą reklamą dla maszyn jest prezentacja zrealizowanych w nich prac”.
Na stoisku były prezentowane także inne przykłady i próbki zleceń, wykonanych w innych ploterach z serii Jeti i Anapurna, m.in. o zastosowaniach przemysłowych. „Możliwości naszych maszyn przy aplikacjach poligraficznych i reklamowych są powszechnie znane. Z tego też względu po raz kolejny zdecydowaliśmy się bardziej wyeksponować ich potencjał w kontekście szeroko rozumianych zastosowań przemysłowych czy funkcjonalnych, np. przy bezpośrednim zadrukowywaniu szkła, drewna, metalu, plastiku czy tekstyliów. Technologia, jaka stoi za maszynami Jeti i Anapurna, sterującym nimi oprogramowaniem Asanti oraz dedykowanymi atramentami UV LED predestynuje te plotery do miana optymalnych rozwiązań w kontekście wszelkiego typu aplikacji przemysłowych. Rozmowy i spotkania, jakie mieliśmy okazję odbyć przy okazji udanych dla nas targów RemaDays Warsaw 2019, potwierdziły tę opinię” – podsumowuje Przemysław Arabski.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa