13. edycja Meet Kodak Polska
10 cze 2019 09:56

„Taking Print Further” – pod takim hasłem odbyła się 13. Konferencja Meet Kodak Polska. Wydarzenie miało miejsce 30 maja br. w hotelu Warsaw Plaza w Warszawie i zgromadziło ok. 180 przedstawicieli branży poligraficznej. Organizatorzy – firma Kodak Polska i jej partnerzy: 3M, hubergroup Polska, Koenig & Bauer (CEE) oraz Miraclon - przygotowali bogaty program spotkania.

Po krótkim przywitaniu uczestników przez Jolantę Wiśniewską - dyrektor zarządzającą Kodak Polska wystąpił Miłosz Brzeziński - konsultant w zakresie efektywności osobistej i zjawisk psychologicznych, inspirator współpracujący z organizacjami na całym świecie, mentor AIP Business Link, członek Rady Ekspertów ośrodka analitycznego Thinktank, certyfikowany coach International Coaching Community, wykładowca akademicki, autor książek dotyczących wdrażania zmian w środowisku pracy oraz życiu osobistym. Tematyką jego wystąpienia było mądre i efektywne zarządzanie czasem. Prelegent podkreślał też, jak ważną kwestią jest inwestycja w technologię – ale odpowiednio i świadomie wybraną.

Kolejnym tematem zaprezentowanym przez Todda Biggera, prezesa Kodak Software Division i wiceprezesa Eastman Kodak, były możliwości Kodak Prinergy - obecnego już od 20 lat na rynku systemu workflow do zarządzania produkcją w drukarni.

Następna część Meet Kodak Polska poświęcona była zagadnieniu budowania pozytywnego wizerunku firmy i marki. Kodak zaprosił do tej części spotkania jednego ze swoich klientów – firmę Colours Factory z Piły, z którą wspólnie zrealizował część ogólnoświatowej kampanii „Print for Good”. Colours Factory to wieloletni partner firmy Kodak; korzysta w codziennej produkcji z pełnego zestawu rozwiązań tego dostawcy takich jak: Prinergy, InSite, Trendsetter, Magnus 800 Z-Speed ​​z MCU i płyty Trillian. Od niedawna testuje także płyty bezprocesowe Kodak Sonora X.

Pierwszą część Meet Kodak Polska zakończyło krótkie wystąpienie Jacka Galińskiego, który podziękował firmie Kodak i Jolancie Wiśniewskiej za lata współpracy i przedstawił nową firmę. Miraclon to odrębna firma, należąca do angielskiego funduszu inwestycyjnego Montagu Private Equity, który kupił od Eastman Kodak dywizję opakowań flekso.

Temat tego przejęcia był kontynuowany podczas bloku, dedykowanego drukarniom i przygotowalniom fleksograficznym. Jacek Galiński, jego główny prelegent i moderator przedstawił plany rozwojowe firmy Miraclon, nowe technologie, jakie oferować będzie swoim klientom, w tym Kodak Ultra NX. Podkreślał również, że zgodnie z zapowiedziami nową firmą będzie zarządzać kierownictwo z czasu, kiedy dział opakowań fleksograficznych był własnością Kodaka. Miraclon będzie rozwijać, produkować i sprzedawać produkty fleksograficzne dla segmentu opakowań, przede wszystkim system produkcji płyt Kodak Flexcel NX. Tym, co się zmienia, jest siedziba firmy, która mieści się w Zaventem w Belgii. W kolejnej części spotkania miał miejsce otwarty panel dyskusyjny, gdzie uczestnicy i jednocześnie użytkownicy technologii Kodak Flexcel mogli przedstawić swoje oczekiwania związane ze zmianami, jakie mają miejsce i zadać pytania, dotyczące nurtujących ich spraw. Panel fleksograficzny był również okazją do podsumowania warsztatów „Flekso jakie jest każdy widzi”, które organizuje Kodak i jego partnerzy – firmy 3M Poland, hubergroup Polska, Koenig & Bauer (CEE) i NetFlex. Warsztaty te, jak zapowiedział Jacek Galiński, będą kontynuowane przez firmę Miraclon. Prelegent zapowiedział również udział nowej firmy w tegorocznej edycji targów Labelexpo Europe. Dalsza część bloku była poświęcona różnorodnym tematom związanym z fleksografią i miała charakter otwartego panelu dyskusyjnego.

Pozytywne doświadczenia związane z panelem dyskusyjnym, jaki od wielu lat towarzyszy blokowi fleksograficznemu podczas Meet Kodak Polska, organizatorzy postanowili w tym roku również wykorzystać w części związanej z przygotowalnią i drukiem offsetowym. Panel rozpoczęli Joris Verbouwe (product support manager – Colour | Kodak Software Division (KSD) i Robert Smorąg (application specialist, Kodak Software Dvision) przedstawiając nowości w obszarze systemu Prinergy oraz oprogramowania do zarządzania barwą ColorFlow, Spotless i Kodak Proofing Software.

Następnie Sławomir Iwanowski, regional sales and newspaper manager Poland z firmy Kodak poprowadził panel dyskusyjny związany z technologią płyt bezprocesowych Kodak Sonora X, do którego zaproszono jej użytkowników. Byli wśród nich: Michał Graś (Colours Factory), Robert Miller (Mdruk), Jakub Śliwiński (ColorPrint Bydgoszcz) oraz Marek Zybura (Agora).
Panel związany z przygotowalnią i drukiem offsetowym zakończyły prelekcje partnerów Meet Kodak Polska. „Atelier – nowy wymiar opakowań” to temat, który przedstawiła Maria Ślesicka-Gęściak z firmy Papyrus. O wzroście konkurencyjności poprzez świadomą optymalizację mówił Robert Kuczera z firmy hubergroup Polska, natomiast Paweł Krasowski z firmy Koenig & Bauer (CEE) przedstawił nowe rozwiązania tego producenta do produkcji opakowań.

Więcej – w czerwcowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak