Antalis uruchamia szóste Packaging Design Center
11 cze 2019 10:07

W reakcji na trendy rynkowe Antalis ukończył budowę szóstego centrum projektowania opakowań (Packaging Design Center). Zadanie powierzone centrum brzmi jasno: sprostać wyzwaniom, z jakimi mierzą się klienci firmy w Europie. Trzy takie centra znajdują się już w Niemczech, jedno w Danii, jedno w Wielkiej Brytanii – a najnowsze uruchomiono właśnie w Polsce, w Sosnowcu.

Centrum projektowania opakowań zaspokaja szerokie, zróżnicowane potrzeby klientów. Właśnie tutaj specjaliści projektują rozwiązania, które mają zabezpieczać produkty i redukować liczbę uszkodzeń transportowych. W centrach opracowuje się koncepcje optymalizacji produkcji, a także doskonali logistykę zwrotów opakowań. Dzięki nowym centrom projektowania opakowań w Wielkiej Brytanii i w Polsce, Antalis umacnia swoją pozycję w dziedzinie rozwiązań opakowaniowych projektowanych na zamówienie.

„Wszystkie trzy nasze centra projektowe w Niemczech zaangażowane są w prace w sektorze motoryzacyjnym. Właśnie tam trafiają najnowsze innowacje – opowiada Maria Ragusa, inżynier ds. opakowań w Antalis Packaging Design Centre w Leinfelden (Niemcy). – Na przykład dzięki naszym programom do projektowania 3D możemy tworzyć opakowania nawet jeśli produkt jeszcze nie istnieje. Co więcej, dostęp do bogatej biblioteki oprogramowania projektowego pozwala nam na wykorzystanie wielu typów danych od naszych klientów. W ten sposób ułatwiamy im życie, przejmując odpowiedzialność za realizację najbardziej skomplikowanej części procesu.”

„Rok 2018 okazał się rokiem wyjątkowym – podkreśla John Garner, dyrektor ds. rozwoju biznesu w nowym centrum projektowania opakowań w Anglii. – Stanęliśmy w obliczu nowego wyzwania: musimy uwzględniać potrzeby i ograniczenia współczesności, ale bez ryzyka najmniejszego uszczerbku dla jakości rozwiązań projektowych.”

„Świadomość bieżących i przyszłych wymagań doprowadziła do uruchomienia w Polsce nowego centrum projektowania w 2019 roku. Nowy ośrodek odpowiada na potrzeby Europy Wschodniej, a specjalizuje się przede wszystkim w obsłudze sektorów logistycznego i motoryzacyjnego. Lokalizacja nowego centrum projektowego uzasadniona jest naszą strategią – wyjaśnia Christophe Hunaut, dyrektor zarządzający Antalis Poland oraz regionu CSEE. – Teraz będziemy mogli jeszcze sprawniej reagować na rosnące zapotrzebowanie na usługi projektowania opakowań w Europie Wschodniej.”

Tego typu centra projektowania opakowań mają jeszcze jedną zaletę: oferują unikalną interaktywność i osobiste zaangażowanie inżynierów w produkcję opakowania doskonałego. Dzięki centrom udaje się wdrażać nowe rozwiązania znacznie łatwiej, a obsługa klienta plasuje się na najwyższym poziomie.

Z trudnym zadaniem, jakim jest dostosowywanie rozwiązań do potrzeb klientów, mierzą się na co dzień inżynierowie opakowań Antalis. Są oni odpowiedzialni za projekty ponad 10 tysięcy rozwiązań opakowaniowych tworzonych na konkretne zamówienia.

„Gdy klienci przychodzą do naszych centrów projektowych, zawsze staramy się rozpocząć nasz projekt od wnikliwej genezy ich potrzeb dotyczących opakowania – mówi Aleksander Gwizdała, dyrektor sektora Packaging. – Klienci chcą też przetestować prototypy w realnych warunkach, a czasem przeprojektować opakowanie razem z naszymi specjalistami, by jeszcze bardziej zoptymalizować finalny projekt.”

Sześć centrów projektowania opakowań Antalis oferuje również:

- unikalne projekty: rozwiązania szyte na miarę, dopasowane do konkretnych typów produktów, specyfikacji oraz procesów po stronie klienta;

- zespół najlepszych ekspertów w branży: każde centrum projektowe zatrudnia zespół ekspertów, którzy pozostają do dyspozycji klientów. „Pomimo licznej konkurencji na rynku, nasze doświadczenie w projektach wielomateriałowych jest najbogatsze – podkreśla Aleksander Gwizdała. – Efekt jest taki, że zawsze jesteśmy w stanie dostosować projekt do wymagań produktu, wybierając najodpowiedniejszy materiał”;

- elastyczność w podejściu do każdego klienta: eksperci mają doświadczenie w pracy z różnymi odbiorcami – począwszy od firm rodzinnych, poprzez małe i średnie przedsiębiorstwa, a skończywszy na dużych międzynarodowych organizacjach korporacyjnych.

W dzisiejszych czasach, gdy coraz bardziej zwracamy uwagę na stan środowiska naturalnego, podmioty z wszystkich sektorów przemysłu są bardzo świadome wpływu swoich opakowań na otoczenie.

Konieczność uwzględniania zasad zrównoważonego rozwoju to obowiązek wpisany w strategię Antalis. Wysiłki, jakie podejmuje firma dzień po dniu, mają na celu redukcję jej wpływu na środowisko dzięki projektowaniu i wdrażaniu inteligentnych rozwiązań opakowaniowych. Jej inżynierowie są zobowiązani do projektowania możliwie najmniejszych opakowań – przy jednoczesnym zachowaniu zasady bezpieczeństwa produktu. Inspiracją dla nich jest zasada 3R (Reduce, Reuse, Recycle – ang. redukcja, ponowne użycie, recykling). Ślad ekologiczny tych produktów jest coraz mniejszy.

Podczas pracy inżynierowie pamiętają o projektowaniu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – w możliwie jak najszerszym zakresie. Na przykład centrum projektowe Antalis w Niemczech intensywniej wykorzystuje opakowania jednolite (zwykle papierowe) i opakowania wielokrotnego użytku zarówno w procesach wewnętrznych, jak i w dystrybucji do klientów.

W Polsce – wszędzie, gdzie to możliwe – Antalis używa materiałów przeznaczonych do recyklingu, np. polietylenu, papieru, polipropylenu. Wskazuje też najbezpieczniejszą dla środowiska drogę ich ponownego przetworzenia lub utylizacji.

Centrum projektowe w Anglii idzie o krok dalej. Podpisano umowę partnerską z Woodland Trust, organizacją działającą na rzecz ochrony lasów, która wspiera podmioty gospodarcze w nasadzeniach drzewostanów. Do tej pory pracownicy Antalis zasadzili tyle drzew w Kettering, że udało się zbilansować ślad węglowy wszystkich opakowań z tektury falistej i papieru. Na rok 2020 planowane jest stuprocentowe zbilansowanie wszystkich tam produkowanych opakowań.

Opracowano na podstawie informacji firmy Antalis