Unidruk stawia na Accurio Label 190
13 wrz 2019 10:53

Accurio Label 190 - cyfrowa maszyna do przemysłowego, cyfrowego druku etykiet w trybie rolowym firmy Konica Minolta została w ostatnim czasie uruchomiona w firmie Unidruk z Krakowa.

Nowa usługa - związana z cyfrową produkcją etykiet tej prężnie działającej drukarni, dotychczas bazującej na szeroko pojętym akcydensie - adresowana jest do drukarń fleksograficznych, realizujących wysokie nakłady oraz do firm czy instytucji, zainteresowanych krótkimi seriami etykiet i naklejek.

Obecnie w ramach grupy Unidruk funkcjonuje pięć firm świadczących kompleksowe usługi poligraficzno-introligatorskie. Najstarszą z nich jest drukarnia, która działa od początku lat 90. Specjalnością firmy są zlecenia mało- i średnionakładowe z krótkim terminem realizacji. Urządzenia, jakie posiada, pozwalają wyeliminować podwykonawców, co również umożliwia pełną kontrolę jakości wykonywanych tu prac i ich terminowości na każdym etapie produkcji. Baza klientów firmy liczy dziś sobie ponad 20 tysięcy rekordów - z czego połowa regularnie składa tu zamówienia.

„Propozycja firmy Konica Minolta mocno namieszała mi w głowie – mówi Artur Kruczek, właściciel Unidruku. - Przede wszystkim dzięki podejściu, jakie zaoferowała mi firma w osobie odpowiedzialnego za tę sprzedaż z jej ramienia Jarosława Krasnodębskiego. Jakiś czas temu wpadliśmy na pomysł dywersyfikacji naszej produkcji – oprócz akcydensu, w jakim się specjalizujemy, realizując głównie zlecenia spływające do nas z całej Polski przez Internet, chcieliśmy zaoferować coś więcej. Przyglądając się rynkowi, będąc gościem wielu konferencji doszedłem do wniosku, że opakowania i etykiety to prężnie działający sektor i w tym kierunku rozpocząłem moje poszukiwania. Firma Konica Minolta otoczyła mnie profesjonalną opieką – co istotne dotyczyła ona nie tylko samego urządzenia, którym byłem zainteresowany, ale możliwościami drukowania etykiet w ogóle, informacjami na temat tego rynku. Otrzymałem też pomoc dotyczącą sprzętu do wykańczania, uszlachetniania, bo zakładałem, że nasze etykiety będą się wyróżniać tj. będziemy oferować rynkowi naprawdę ciekawe propozycje.”

„Unidruk to przykład drukarni, która szuka nowych kierunków dla swojego rozwoju – mówi Jarosław Krasnodębski, koordynator ds. sprzedaży rozwiązań druku przemysłowego w firmie Konica Minolta, odpowiedzialny za to wdrożenie. - Rynek opakowań i etykiet to prężnie rozwijający się sektor, ale i tu zachodzą pewne zmiany. Spadające nakłady, ich większa dywersyfikacja, sezonowość, personalizacja, potrzeba realizacji produktu w bardzo krótkim czasie, a także oczekiwania względem jakości i ceny – to wszystko otwiera przestrzeń dla rozwiązań produkcyjnych, jakie ma w swojej ofercie Konica Minolta. To podobne zmiany, jakie jakiś czas temu zachodziły w tradycyjnym offsecie – obecnie wiele drukarń posiada maszyny cyfrowe; powstały też nowe przedsiębiorstwa, specjalizujące się w produkcji cyfrowej. To samo dzieje się obecnie we fleksografii. Unidruk to przykład drukarni, która obserwuje rynek i wyciąga odpowiednie wnioski. Najlepszym tego przykładem jest inwestycja w cyfrową maszynę Accurio Label 190”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta