Kolor roku w interpretacji WWF
31 gru 2019 08:57

Każdego roku firma Pantone pod koniec grudnia ogłasza, jaki kolor w nadchodzącym roku będzie reprezentował tendencje w modzie, projektowaniu i grafice. W 2020 – jak już informowaliśmy – ma to być błękitny Classic Blue (Pantone 19-4052).

Według firmy Pantone jest to „odcień błękitu ponadczasowy i trwały”, „pobudzający do refleksji” i „podkreślający nasze pragnienie mocnych i stabilnych fundamentów, na których będziemy mogli się oprzeć, by wejść w nową erę”. Zupełnie inną interpretację proponuje WWF, pozarządowa organizacja ekologiczna o charakterze międzynarodowym, której misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego Ziemi i stworzenie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą.

Organizacja ta zainaugurowała na Węgrzech kampanię zatytułowaną „Save Classic Blue”, której celem jest uwrażliwienie populacji na problemy środowiska, a zwłaszcza jakość powietrza poprzez porównanie błękitnego nieba z szarością miast, zanieczyszczonych cząsteczkami gazu.

Pod hasztagiem #SaveClassicBlue, WWF zaprasza internautów do rozpowszechniania następującej wiadomości: „Pantone Color Institute ogłosił Classic Blue kolorem roku 2020. Jednakże ten kolor przypomina nam o najważniejszym problemie światowym: zanieczyszczeniu powietrza. Emisje dwutlenku węgla w ośrodkach miejskich zwiększyły się spektakularnie i zanieczyszczenie powietrza wpływa różnymi sposobami na nasze życie. Zmienia ono nasze błękitne niebo w szare i przekształca podstawy naszego ekosystemu.”

Jak wyjaśnia WWF, billboardy zainstalowane na Węgrzech w ramach kampanii „Save Classic Blue” zostały wyposażone w technologię umożliwiającą absorpcję części zanieczyszczeń z powietrza.

Na podstawie graphiline.com opracowała IZ