Cztery maszyny z oferty DKS w Monoc Druk
14 sty 2020 08:54

Firma Monoc Druk istnieje na rynku poligraficznym od 2001 roku. Specjalizuje się w druku offsetowym, cyfrowym, wielkoformatowym i usługach introligatorskich. Obsługuje dużych producentów; wykonuje także małe zlecenia dla indywidualnych klientów.

„Kilka lat temu – mówi Anna Adamczak, współwłaścicielka Monoc Druk - zauważyliśmy, że rynek poligraficzny się zmienia. Klienci dopytywali o coraz mniejsze nakłady. Realizacja tego typu zleceń stawała się nieopłacalna w technice druku offsetowego, jaką dysponowaliśmy wówczas. Chcieliśmy ponadto otworzyć się na potrzeby nowych firm, które rozpoczynały swoją drogę biznesową, a ich oczekiwania nakładowe były mniejsze. Możliwością na zaspokojenie tych oczekiwań i odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku był druk cyfrowy. (…) Postanowiliśmy zatem jakiś czas temu zainwestować w tego typu urządzenia. W myśl zasady: jeśli się nie rozwijasz, stoisz w miejscu, a tak naprawdę cofasz się – musieliśmy pomyśleć o zakupie maszyn cyfrowych”.

Partnerem w tym zakresie stała się dla Monoc Druk firma DKS. „Posiadamy w swojej ofercie urządzenia wielu producentów – mówi Andrzej Ćwikliński, dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań produkcyjnych DKS - co z pewnością wyróżnia nas na rynku. Możemy zatem oferować naszym klientom maszyny skrojone na miarę ich potrzeb, nie ograniczając się do urządzeń jednego tylko producenta. Współpracujące z nami przedsiębiorstwa otrzymują od nas kompleksową ofertę, która ma spełnić ich oczekiwania. W innym przypadku ma być odpowiedzią na ich aktualne problemy, ale także na zmiany, jakie mają miejsce w branży poligraficznej. Tak było również w przypadku Monoc Druk”.

Firma ta zakupiła aż cztery urządzenia z oferty DKS: kolorowe produkcyjne urządzenie Konica Minolta, dwa urządzenia firmy Canon – produkcyjne do druku czarno-białego, a także biurowe do druku kolorowego oraz ploter ekosolwentowy OKI. „Nowy park maszynowy przyspieszył realizację zamówień w naszej firmie – mówi Anna Adamczak. - Umożliwił np. personalizację, która jest obecnie bardzo popularna. Urządzenia ploterowe z kolei pozwoliły poszerzyć nasz asortyment o wielki format. Obecnie wydruk 1 sztuki nie stanowi dla nas problemu, a zlecenia wykonywane są „od ręki”. Dodatkowo - dzięki nowym urządzeniom do druku cyfrowego i wielkoformatowego - posiadamy możliwość druku prac na podłożach wcześniej dla nas niedostępnych, np. na ekskluzywnych papierach ozdobnych, z przetłoczeniami czy na foliach”.

„Bardzo cieszy nas fakt, że oferując sprzęt różnych producentów możemy oferować naszym klientom kompleksową obsługę pod kątem elastyczności w doborze rozwiązań odpowiadających ich potrzebom – dodaje Maciej Ofierzyński, graphic arts key account manager, odpowiedzialny z ramienia firmy DKS za tę sprzedaż – a co za tym idzie, możemy przyczyniać się do rozwoju ich przedsiębiorstw. (...) Jako jeden z nielicznych dostawców na rynk mamy możliwości – dzięki naszej bogatej ofercie - scalania całego procesu zachodzącego w drukarniach. Obecnie w poligrafii coraz częściej najważniejsza jest kompleksowa obsługa klienta końcowego - począwszy od druku wizytówek, personalizowanych broszur, katalogów, jak i wielkoformatowych plakatów będących uzupełnieniem wysokonakładowego druku offsetowego. Klienci poszukują drukarń, które zapewnią im obsługę na wielu płaszczyznach. Współpraca z Monoc Druk utwierdziła nas w przekonaniu, że nasza firma podąża za obecnymi trendami i spełnia oczekiwania klientów”.

Współpracę z firmą DKS również pozytywnie ocenia kierownictwo Monoc Druk. „Firma DKS, oprócz sprzedaży maszyn, zawarła z nami także umowę serwisowo-materiałową gwarantującą nam ciągłość produkcji.  Co warte podkreślenia - w porównaniu z konkurencją dostawca ten wyróżnia się elastycznością w doborze odpowiednich rozwiązań dostosowanych do danej firmy, a świadczone przez niego usługi wykonywane są w sposób odpowiedni i rzetelny” – dodaje Anna Adamczak.

Największą jednak wartością, jaką uzyskała firma Monoc Druk ze współpracy z firmą DKS i dzięki inwestycjom, jakie poczyniła w ostatnim czasie, jest znaczące skrócenie czasu realizacji zleceń i możliwość dalszego rozwoju. „W niektórych przypadkach skrócił się on nawet o 70 proc. - podkreśla Anna Adamczak. – Zauważyliśmy to przede wszystkim przy mniejszych zamówieniach, dotyczących druków reklamowych. Dlatego inwestycje w maszyny dostarczone nam przez DKS oceniamy bardzo pozytywnie i mamy nadzieję, że nasz rozwój dzięki nim będzie nadal intensywny, co docenią nasi klienci”.

Opracowano na podstawie informacji firmy DKS