Hubergroup głównym partnerem Kongresu C2C 2020
18 lut 2020 08:38

Zrównoważony rozwój jako model biznesowy: poprzez uczestnictwo w roli głównego partnera Kongresu Cradle to Cradle, który zakończył się w pierwszych dniach lutego w Berlinie, jeden z głównych globalnych producentów farb do druku, firma hubergroup, podkreśliła znaczenie kwestii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. „Jesteśmy świadomi naszej społecznej odpowiedzialności i postrzegamy jako nasze zadanie nie tylko optymalizację własnych produktów i procesów, ale także przekazanie tej wiedzy i działalność edukacyjną” - wyjaśnia Heiner Klokkers, prezes zarządu hubergroup, sięgając do głębokich społecznych korzeni tej 225-letniej rodzinnej firmy.

Międzynarodowy Kongres Cradle to Cradle (C2C) odbył się w tym roku po raz szósty. Stał się w tym czasie obowiązkowym przystankiem dla tych wszystkich, którzy pragną stworzyć prawdziwą gospodarkę obiegu zamkniętego (GOZ) zgodną z zasadami C2C. Prelekcje uznanych mówców z obszaru ekonomii, nauki, edukacji, polityki i spraw społecznych nie pozostawiły wątpliwości, że ochrona środowiska i rozwój gospodarczy nie wykluczają się w żaden sposób, ale raczej wkraczają w okres wartościowej symbiozy. W Berlinie producent farb do druku przedstawił innowacyjne pomysły i projekty jako pionier i ważny kontakt w sektorze farbowym.

Cel hubergroup jest jasny: koncepcja Cradle to Cradle powinna stawać się coraz ważniejszym standardem w przemyśle. Dążąc do jej realizacji firma sama daje dobry przykład. hubergroup jest posiadaczem certyfikatu Cradle to Cradle Material Health dla farb offsetowych produkowanych w swej indyjskiej fabryce w Vapi i pracuje nad pełną certyfikacją. Włoski oddział hubergroup Italy posiada certyfikaty dla szerokiej gamy farb z serii Gecko produkowanych zgodnie z zasadami C2C.

Elementem prezentacji Heinera Klokkersa dla gości Kongresu był apel do firm, odbiorców i polityków z wezwaniem do działania. Producent farb do druku już teraz realizuje kilka wzorcowych projektów; jednym z nich jest współpraca z gigantem browarniczym, firmą Carlsberg, która zaprezentowała się na Kongresie na wspólnym stoisku z hubergroup. Dostawca farb wspólnie z producentem piwa po raz kolejny pokazał swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonych produktów. Przykładowo etykiety na butelki piwa Carlsberg zostały zadrukowane z użyciem farb Eco Offset Inks Premium Plus posiadających od początku 2019 r. srebrny certyfikat Cradle to Cradle. W niedalekiej przyszłości projekt zostanie rozszerzony o kolejne marki piwa słynnego browaru. To samo dotyczy innych strategicznych kontaktów, np. z czołową niemiecką siecią sklepów dyskontowych lub z międzynarodowym producentem mebli.

„Zrównoważony rozwój to kwestia, która ma wpływ na nas wszystkich. Możemy coś osiągnąć, jeśli zewrzemy siły i na zawsze zmienimy rynek. Kongres C2C stanowił dla nas ważną platformę komunikacji i nawiązywania kontaktów ze strategicznymi partnerami. Postrzegamy siebie nie tylko w roli technologicznego lidera, który rywalizuje z konkurencją na światowych rynkach farb, ale także jako influencera naśladowanego we wszystkich dziedzinach życia społecznego, a nie jedynie w branży farbowej” - podkreślał w mowie końcowej Bernd Groh, global product & portfolio manager SF/UV w firmie hubergroup.

Fabryka hubergroup w indyjskim Vapi to praktyczny przykład modelu cyrkularnego. Z myślą o całkowitym wyeliminowaniu ścieków powstała w niej oczyszczalnia, która pozwala odzyskać 95 proc. wody ze strumienia ścieków. Zaledwie 5 proc. niezbędnej świeżej wody musi być dostarczane z zewnątrz; zastępuje ona również tę ilość wody, która wyparowuje w trakcie procesów recyklingu.

W Niemczech i niektórych regionach Europy hubergroup wykorzystuje wodę gromadzoną przez drukarzy w trakcie procesów wymywania cylindrów drukowych i także poddaje ją procesom oczyszczania. 25 proc. tej wody jest wykorzystywane w oczyszczonej formie do produkcji lakierów nieprzeznaczonych do kontaktów z żywnością.

Społeczną odpowiedzialność niemieckiego producenta farb odzwierciedlają również siedmiocyfrowe dotacje przekazywane co roku od ponad 10 lat przez hubergroup Fundacji MAA. Fundacja MAA wdraża projekty edukacyjne dla nauczycieli, uczniów i studentów, których celem jest poprawa poziomu edukacji na rolniczych obszarach zachodnich Indii. Dzięki jej działalności dzieci i nastolatki, których w innym przypadku nie byłoby stać na naukę, uzyskują edukację na wysokim poziomie.

Na podstawie informacji hubergroup opracował TK