Zapraszamy do lektury majowego wydania „Poligrafiki”!
22 maj 2020 10:27

Główny temat majowej edycji naszego magazynu to druk cyfrowy, możecie więc Państwo przeczytać o cyfrowej transformacji branży opakowań, która sprawia, że – jak zapewniają eksperci, w tym Alvise Cavallari z firmy Nestle – przyszłość opakowań jest cyfrowa. O wciąż niewykorzystanym potencjale personalizacji i drukowanych reklam traktuje artykuł „Inkjet czyni druk skutecznym”. Informujemy też o pierwszej instalacji maszyny Xeikon PX 3000 w drukarni Arti-Bau.

W związku z epidemią koronawirusa wiele firm i drukarń przestawiło się na produkcję środków ochrony, w tym masek; maska stała się nie tylko niezbędnym elementem ochrony, ale i modnym dodatkiem w tym sezonie (czytaj na s. 38).

Aktualna sytuacja powoduje wzrost popytu na niektóre produkty, np. samoprzylepne laminaty etykietowe, stąd „Ostrożny optymizm branży etykiet”, ale i znaczne ograniczenie nakładów m.in. w sektorze druków komercyjnych – o tym także w majowej „Poligrafice”. O perspektywach dla inkjetu w obliczu pandemii i nie tylko przeczytacie Państwo w artykule „Potrzeba matką wynalazku”.

A jaka będzie poligrafia po pandemii? „Silni będą silniejsi, a słabi – słabsi” – przekonuje Waldemar Lipka, prezes spółki Kompap skupiającej 3 drukarnie.

Poza tym m.in.: rozmowa z Krzysztofem Pietrzakiem, dyrektorem zarządzającym Manroland Polska; EFI Pro 32r+ w Studio DAR; „Aplikacje fitness dla drukarni” (o co chodzi, musicie Państwo sprawdzić sami!); Alegro Hybrid, czyli trzy maszyny w jednej – oraz wiele innych interesujących tematów. Zachęcamy do lektury!