Global Graphics odnotowuje wzrosty sprzedaży
11 sie 2020 08:19

Międzynarodowy charakter działalności w zakresie oprogramowania pomaga firmie Global Graphics zwalczyć osłabienie spowodowane pandemią. Brytyjski dostawca oprogramowania odnotował wzrost sprzedaży i zysków w pierwszych 6 miesiącach roku finansowego. Firma dostrzega i skutecznie wykorzystuje oznaki ożywienia gospodarczego w Chinach, aby zniwelować gorsze wyniki w innych krajach. Spółka ma klientów na całym świecie, a potrzeby rozwijania technologii druku atramentowego nie zmniejszają się tak raptownie, dlatego też Global Graphics nie ucierpiała mocno przez pandemię i kryzys nią wywołany.  Wraz z wybuchem pandemii pracownicy szybko przeszli na pracę zdalną wykorzystując istniejącą infrastrukturę do międzynarodowej komunikacji.

„Taki rodzaj pracy dobrze nam służył podczas początku globalnej pandemii” - mówi dyrektor generalny Michael Rottenborn i dodaje: „W chwili, gdy sprzedaż oprogramowania w Global Graphics Software i Xitron zaczęła spadać, widzieliśmy już znaczną poprawę sytuacji w obszarze rozwiązań przemysłowych w Chinach, jaką raportował Meteor Inkjet, równoważąc tym samym spadki, które miały miejsce w tym segmencie w zeszłym roku”.

W przedsiębiorstwie wprowadzono dodatkowe środki oszczędnościowe, w tym cięcie wynagrodzeń; pojawiły się też przychody ze sprzedaży firmy Monotype - 7,5 mln euro, z czego 5,0 mln euro zostało zdeponowane, a pozostałą część rozłożono na dwie płatności, które Global Graphics  otrzyma w ciągu następnych 2 lat. Ponadto jeden z kluczowych klientów przedłużył umowę na korzystanie z oprogramowania, co przyniosło przedsiębiorstwu zysk w wysokości 2,30 mln EUR.

Global Graphics odnotowała przychody z działalności w wysokości 11,8 mln euro (9,59 euro w 2019 r.) realizując zysk w wysokości 1,91 mln euro (0,48 mln euro w ubiegłym roku). 53 proc. z tego stanowiły przychody z oprogramowania; segmenty utrzymania i wsparcia usług inżynieryjnych oraz projektowych wzrosły nieznacznie do poziomu 8,4 proc.; sprzęt i materiały eksploatacyjne - 2,2 proc.; usługi inżynieryjne i projektowanie produktów stanowiły 1,2 proc., podczas gdy usługi doradcze i inne - 0,4 proc. całości. Segment głowic drukujących odnotował gwałtowny wzrost popytu, przy czym dwóch klientów zapewniło aż 75 proc. wzrost w porównaniu z 2019 r.

Global Graphics wyraźnie korzysta z możliwości kalkulowania cen na maszyny inkjetowe, w ramach której dostawca oprogramowania opracowuje kompleksowy pakiet rozwiązań software’owych dla danej maszyny, umożliwiając drukarni wprowadzanie na rynek zmian technologicznych szybciej niż mogłoby to mieć miejsce w innym przypadku. To przynosi przedsiębiorstwu pewną stabilność sprzedaży, mówi Michael Rottenborn, ale dodaje: „Należy zauważyć, że pomimo oznak ożywienia gospodarczego nadal istnieje duża niepewność co do COVID-19 i jego wpływu na naszą działalność. Kontrolujemy koszty, nasze zaangażowanie w innowacje jest tak samo silne jak zawsze, a rozwój nowych produktów kontynuujemy zgodnie z planem. Nie ma jednak wątpliwości, że pozostała część roku 2020 będzie wymagającym okresem dla Global Graphics i dla naszych klientów OEM ”.

 Na podstawie Print Business opracowała BZ