Chroma po raz kolejny z Duplo  
21 wrz 2020 12:01

Tysiące wydruków dziennie – to skala produkcji drukarni Chroma. Usprawniając procesy produkcyjne po raz kolejny firma dokonała zakupu urządzenia z oferty Duplo. Tym razem jest to cyfrowy system 600i Pro z podajnikiem DSF-6000. Inwestycja wpłynęła pozytywnie na optymalizację procesu produkcji katalogów wykonywanych przez Chromę. Urządzenie Duplo przeznaczone jest do szycia niskich nakładów, a więc drukowanych cyfrowo, co pozwoliło drukarni odciążyć  maszyny, które obsługują produkcję katalogów drukowanych na maszynach offsetowych.

Każda inwestycja drukarni Chroma, jak zapewnia jej kierownictwo, jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój firmy. „To proces starannie przemyślany, którego celem jest generowanie pozytywnych zmian w przedsiębiorstwie, służących przede wszystkim naszym klientom – mówi Marta Wujda, manager ds. badań i rozwoju w drukarni Chroma. - Tak było również w przypadku inwestycji w nowy system broszurujący. Nowoczesny park maszynowy oraz zaawansowane systemy informatyczne są niezbędnym elementem wysokiej jakości druku. Dotyczy to również systemów wykańczających. Jakiś czas temu rozpoczęliśmy poszukiwanie rozwiązania, które umożliwiłoby nam oszczędności czasowe przy realizacji zamówień na niskonakładowe broszury. Potrzebowaliśmy maszyny, która - zapewniając wysoką jakość oprawy - byłaby również odpowiedzią na coraz częściej oczekiwany przez klientów krótki czas realizacji ich zleceń. Najbardziej dopasowany do tych potrzeb okazał się cyfrowy system 600i Pro z podajnikiem DSF-6000 z oferty Duplo”.

Na decyzję o wyborze urządzenia wpłynął fakt, że Chroma posiadała już w swoim parku maszynowym urządzenie tego producenta i była z niego zadowolona. „W naturalny więc sposób – mówi Grzegorz Ufa, szef produkcji w drukarni Chroma - przy nowej inwestycji braliśmy pod uwagę maszyny tego producenta, choć porównywaliśmy także oferty innych dostawców. Ostatecznie jednak wybraliśmy system z oferty Duplo i jesteśmy z tego zadowoleni”.
Grzegorz Ufa  podkreśla, że urządzenie Duplo 600i jest w dużym stopniu zautomatyzowane, co ma przełożenie na pozytywne aspekty codziennej produkcji . „Maszyna jest prosta w obsłudze, a jej przezbrojenie jest stosunkowo krótkie i nie wymaga manualnej pracy od operatorów, a to bywa czasochłonne. Przy produkcji, jaką realizujemy, oszczędności czasowe są zawsze ważnym elementem”.

Chroma to firma z ponad 20-letnią historią, która od 2009 r. świadczy usługi druku  przez internet. Jest obecnie jedną z największych (jej zakład produkcyjny liczy sobie ok. 15 tys. m2) firm poligraficznych w Polsce. Każdego dnia realizowanych jest tu ok. 2000 zleceń; firma zatrudnia blisko 300 pracowników. Na sukces firmy składa się również oferowana jej klientom nowoczesna platforma, która umożliwia  automatyczną wycenę ponad miliona konfiguracji produktów w dowolnym nakładzie, z możliwością wysyłki zagranicznej oraz multiwysyłki (wysyłki zamówień do wielu lokalizacji jednocześnie). W swojej  ofercie Chroma posiada szeroką gamę produktów: od ulotek, poprzez plakaty, katalogi, po kalendarze czy wizytówki. Oferuje również innowacyjne rodzaje uszlachetnień  w postaci złoceń, srebrzeń, folii typu soft skin oraz lakierów UV o wysokim stopniu połysku i lakier drip off. Realizuje swoje usługi 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

„Taki rodzaj produkcji - podkreśla Monika Raczkowska, dyrektor Chroma.pl - zobowiązuje firmę przy każdej inwestycji do wyboru najlepszego sprzętu, który w największym zakresie zoptymalizuje jej produkcję. Tak było również w przypadku linii do broszurowania. Inwestycja dała nam możliwość wyboru urządzenia szyjącego katalogi ze względu na technikę i nakład. Łatwiejsze jest obecnie również planowanie produkcji, dzięki czemu możemy efektywniej realizować poszczególne zlecenia, co w przypadku drukarni takiej jak nasza – obok wysokiej jakości, jaką oferujemy naszym klientom - jest priorytetem”.

„To dla nas bardzo dobra wiadomość – mówi Michał Moczulski, odpowiedzialny w firmie Duplo za tę sprzedaż - że drukarnia Chroma, która jest wzorem do naśladowania dla wielu firm poligraficznych w Polsce, po raz kolejny zdecydowała się na wybór systemu z naszej oferty, stawiając na dywersyfikację obsługi swoich zleceń i optymalizując dzięki temu proces ich realizacji. To niezmiernie ważne dla firm, które korzystają w codziennej produkcji zarówno z technologii cyfrowej, jak i offsetowej, a to przecież staje się dziś standardem. Systemy do broszurowania Duplo są odpowiedzią na tego rodzaju potrzeby (…)”. 

Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska