Key2Pack – rozwiązanie e-commerce dla segmentu opakowań
2 paź 2020 07:40

Proces wyceny opakowań w wielu drukarniach wciąż pozostaje oparty na klasycznej metodzie komunikacji z klientem; kolejnymi krokami są:

- zapytanie ze strony, przez telefon, drogą mailową;

- handlowiec powraca do klienta z pierwszymi pytaniami do nieprecyzyjnego zapytania;

- konstruktor przygotowuje wykrojnik i kalkuluje liczbę użytków na arkuszu;

- handlowiec wraca z wyceną do klienta;

- klient wraca z pytaniami, często cykl się powtarza.

 Czas na przeprowadzenie opisanego powyżej cyklu to zazwyczaj 24 godziny, czasem 48 godzin. Należy zadać pytanie, czy jest to czas właściwie wykorzystany oraz jaki odsetek klientów zniechęca się do takiej formy komunikacji.

Odpowiedź zapewne nie jest jednoznaczna – zapytania o dużej wartości pewnie lepiej obsługiwać właśnie w taki, tradycyjny sposób, budując trwałą, personalną relację z klientem. Jednak rozwój technologii druku cyfrowego i coraz bardziej popularnych ploterów tnąco-bigujących otwiera zupełnie nowe ścieżki rozwoju sektora opakowań, powalając realizować opakowania w niskich nakładach.

Stosunkowo nowe branże – niezwykle dynamicznie rozwijający się e-commerce – posiadają inne potrzeby w zakresie pakowania. Niższe nakłady, personalizowany przekaz, oczekiwanie efektu „wow” przy tzw. unboxingu, czyli rozpakowywaniu przesyłki stają się coraz istotniejszym elementem w kreowaniu wizerunku marek w handlu elektronicznym.

Tradycyjne branże, np. kosmetyczna, szukają również metod na wyróżnienie marek lub swoich klientów, stąd krótkie serie, kampanie promocyjne związane z elementami personalizacji mającymi na celu związanie klienta z marką.

Key2Pack pozwala na dotarcie do nowych klientów, a jednocześnie wspiera procesy biznesowe, które do tej pory miały miejsce w drukarni opakowań.

Key2Pack bazuje na przetestowanym w kilkuset drukarniach oprogramowaniu Key2Print 2.0. Key2Print 2.0 obsługuje pełen proces zakupu produktów drukowanych – jest to kompletna strona ze sklepem online, obsługą płatności i procesów produkcyjnych po złożeniu zamówienia.

Key2Print 2.0 został doposażony w moduł do projektowania wykrojników tworząc Key2Pack.

Podczas procesu wyceny na stronie wyposażonej w Key2Pack klient:

- wybiera model pudełka z dostępnej bazy FEFCO lub ECMA;

- wybiera podłoże – dla tektury falistej F, E, B, C, EB lub BC; a dla tektury litej dowolne podłoże ze zdefiniowaną grubością;

- wprowadza wymiary, określa kolorystykę, uszlachetnienie i dowolne inne parametry oczekiwane przez drukarnię.

Po uzyskaniu danych następują: wyrysowanie wykrojnika, symulacja liczby użytków na arkuszu, wyliczenie długości noży oraz przekalkulowanie ceny bazując na dowolnych formułach opisanych w arkuszu Excel załadowanym do systemu.

Na ekranie konfiguratora klient widzi cenę za swoje zamówienie, może pobrać wykrojnik w rozmiarze 1:1 w formacie PDF, a następnie albo wgrać przygotowany wcześniej plik, albo zlecić grafikowi pracę na wykrojniku i wrócić później.

Za zamówienie klient zapłaci przelewem online albo - jeśli to klient stały – przelewem z odroczonym terminem; w dowolny sposób konfigurujesz metody płatności.

Zamówienia, które spłyną do drukarni, można obsługiwać w obrębie Key2Pack dzięki modułowi zarządzania produkcją lub przesłać do oprogramowania typu ERP/MIS, które już jest zainstalowane w drukarni.

Opracowano na podstawie informacji firmy Key2Print