CCL Label kolejnym uczestnikiem inicjatywy HolyGrail 2.0
18 lis 2020 08:07

Firma CCL Labels ogłosiła akces do inicjatywy HolyGrail 2.0 (Digital Watermarks Initiative), której celem jest upowszechnienie cyfrowych technologii nanoszenia znaków wodnych wykorzystywanych w procesach sortowania odpadów i rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego.

Wokół inicjatywy stworzonej pod auspicjami Europejskiego Stowarzyszenia Marek (European Brands Association) zgromadziło się dotychczas ponad 85 firm i organizacji reprezentujących wszystkie szczeble opakowaniowego łańcucha wartości, które stawiają przed sobą ambitny cel ustalenia, czy pionierska technologia cyfrowa rzeczywiście jest w stanie zapewnić dokładniejsze sortowanie i podniesienie poziomu recyklingu opakowań w krajach UE.

CCL Label od kilku lat pozostaje pionierem w wykorzystywaniu cyfrowych znaków wodnych w rodzaju Digimarc, których licencjonowanymi użytkownikami jest wiele naszych zakładów pracujących dla branż żywności i napojów oraz artykułów do pielęgnacji domu i urody - mówi Marika Knorr, szefowa działu zrównoważonego rozwoju i komunikacji w CCL Label. - Skoro zaś Platforma Digimarc została wybrana jako podstawowa technologia w międzysektorowej inicjatywie HolyGrail 2.0, nadszedł czas, byśmy uczynili kolejny krok i wsparli ją naszą wiedzą w zakresie technologii etykiet i etykiet termokurczliwych, tak by usprawnić sortowanie i podwyższyć jakość recyklingu. To kolejny milowy krok w naszej podróży ku obiegowi zamkniętemu.

Cyfrowe znaki wodne (Digital Watermarks) to niewidoczne gołym okiem specjalne kody wielkości znaczka pocztowego, nanoszone na powierzchnię opakowania na dobra konsumenckie i obrazujące jego właściwości. Zapisane na nich dane zostają odczytane z pomocą standardowej kamery HD na linii sortującej zakładu recyklingu, dzięki czemu  opakowanie o określonych atrybutach (np. dopuszczone do kontaktu z żywnością) zostaje przekierowane do odpowiedniego strumienia odpadów.

Na podstawie informacji firmy CCL Label opracował TK