Vpress i MWB nawiązują współpracę
2 kwi 2021 08:05

Firma Vpress, specjalizująca się w tworzeniu stron internetowych, rozpoczęła współpracę z agencją Making Websites Better (MWB). Celem było stworzenie kompleksowej oferty dla drukarń chcących udostępniać swoje usługi w internecie. Na początku marca wprowadzono na rynek oprogramowanie CloudtoPrint, które jest oferowane w wersji abonamentowej.

Firma Vpress zwróciła się do agencji MWB, z którą współpracowała przez wiele lat, aby stworzyć gotowe rozwiązanie dla MŚP zajmujących się drukowaniem. Tacy odbiorcy muszą uzyskać dostęp do internetu relatywnie niskim kosztem, ale jednocześnie potrzebują w pełni funkcjonalnego systemu e-commerce.

Na początku szukaliśmy sposobów na dostarczenie gotowego rozwiązania - powiedział Kelvin Bell, dyrektor sprzedaży Vpress i wyjaśnił: Staramy się zapewnić ludziom sposób na inny rodzaj interakcji z klientami, ponieważ jeśli nie jesteś teraz online, to masz prawdziwy problem z dotarciem do swojego rynku. Prawdopodobnie COVID będzie z nami przez kolejny rok, jeśli nie na zawsze. Jest nadal wiele firm, które muszą umiejętnie dopasować się do klientów właśnie teraz, a nasze rozwiązanie im w tym pomoże.

Według Kelvina Bella oprogramowanie CloudtoPrint idealnie nadaje się dla MŚP, które chcą albo po raz pierwszy wprowadzić swoją firmę do internetu, albo uruchomić nową linię produktów dla klientów indywidualnych lub biznesowych.

Rozmowy, które prowadzimy z drukarniami pokazują, że rozwiązania obecnie dostępne na rynku są skierowane do znacznie większych organizacji. W szczególności nie nadają się one do modelu biznesowego funkcjonującego między przedsiębiorstwami a klientami indywidualnymi, w którym jest dużo pojedynczych, zmiennych zleceń o niskich nakładach - powiedział dyrektor ds. rozwoju biznesu w MWB Richard Downham.

Jak podkreśla Bell, kolejnymi barierami wejścia były czas i koszty związane z przejściem firmy od braku obecności w sieci do posiadania pełnego sklepu internetowego, co sprawia, że ​​model CloudtoPrint z relatywnie niską, stałą ceną wydaje się atrakcyjny. Jego zdaniem użytkownicy mogą uzyskać zwrot z inwestycji nawet w ciągu kilku tygodni.

Opłaty za korzystanie z oprogramowania obejmują jednorazową wpłatę za włączenie oraz stały abonament 395 GBP miesięcznie (w to wliczone są hosting i wsparcie). Pakiet daje możliwość realizacji 2600 prac rocznie (około 50 tygodniowo), po których będą naliczane opłaty za korzystanie z Vpress.

Standardowa opłata za wdrożenie wynosi 2995 GBP dla klientów Vpress i obejmuje tworzenie strony internetowej opartej na motywach oraz wtyczkę Coreprint WooCommerce. Dla firm niebędących klientami Vpress cena wynosi 5495 GBP. W to wliczone są integracja z WooCommerce i Coreprint oraz podstawowe szkolenie.

Kiedy Kelvin zwrócił się do nas, nie mieliśmy gotowej oferty. Dodanie do istniejącej witryny opcji sprzedaży internetowej wymaga zwykle od 12 000 GBP do 20 000 GBP za podstawową wersję - powiedział dyrektor zarządzający MWB Paul Warren i dodał: Ale robiąc to wspólnie przygotowaliśmy wstępnie wszystkie moduły składające się na witrynę e-commerce i wykorzystaliśmy wypróbowany oraz przetestowany system Vpress.

Platforma jest zbudowana w oparciu o funkcjonalności, które powstały wcześniej dla poprzednich wersji programu MWB. Obecnie przekształcono je w około 150 gotowych modułów składających się na system CloudtoPrint.

W toku wdrożenia zespół MWB współpracuje z klientem, aby określić, jakich „cegiełek” potrzebuje do obsługi front-endu, tworzy wygląd i opracowuje schemat działania witryny, a następnie przekazuje dane z powrotem do Vpress, aby określić, jakie szkolenia będą potrzebne przed uruchomieniem systemu.

Jak zapewniają producenci, chociaż usługa została uruchomiona niedawno, wiele projektów jest na zaawansowanym etapie, a pierwsze gotowe witryny z systemem CloudtoPrint zostaną uruchomione w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Opracowano na podstawie portalu Print Week