Organizatorzy wydarzeń FESPA Global Print Expo, European Sign Expo i Personalisation Experience odbywających się w dniach 23-26 maja 2023 r. w Messe Monachium zamierzają pomóc odwiedzającym z całego świata w uzyskaniu nowego spojrzenia na druk specjalistyczny, oznakowania i komunikację wizualną.
Z udziałem ponad 550 wystawców, w tym firm takich jak: Agfa, Aleph, Brother, Canon, Durst, EFI, Fujifilm, Hanglory, Hexis, HP, MHM, Mimaki, Ricoh, Roland, Sun Chemical, Surfex i swissQprint, imprezy prezentują innowacje w szerokim zakresie druku cyfrowego, sitodruku, druku tekstylnego, dekoracji odzieży i oznakowań. Goście targów mogą spodziewać się prezentacji nowych technologii i materiałów eksploatacyjnych. W tym roku wystawcy zamierzają położyć nacisk na wydajność produkcji, elastyczność zastosowań, zrównoważony rozwój i personalizację.
Nowością targową ma być konferencja Personalisation Experience, która zaoferuje uczestnikom możliwość poznania zagadnień z obszarów psychologii i nauk behawioralnych. Tematyka prelekcji będzie skupiona wokół powodów, które sprawiają, że personalizacja jest atrakcyjna, ma komercyjną wartość oraz tego, w jaki sposób cyfrowa transformacja, technologia i rozwiązania programowe umożliwiają jej stosowanie. Konferencji towarzyszyć będzie eksperymentalna przestrzeń wystawiennicza, w której odwiedzający będą mogli zapoznać się z rozwiązaniami takich firm jak: Antigro Designer, DreamScape, Infigo, Printbox i Taopix, a także przejść przez proces projektowania, zamawiania i realizacji spersonalizowanych produktów w tzw. Strefie Doświadczeń.
Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo, komentuje: Siła wydarzenia FESPA na żywo polega na tym, że oprócz dostępu do setek potencjalnych dostawców odwiedzający mogą również nawiązać kontakty z innymi właścicielami firm oraz wymieniać się pomysłami i doświadczeniami, aby zyskać cenne nowe perspektywy. Dzięki niesamowitej gamie produktów, bogatej ofercie inspirujących funkcji pokazowych, a także nowemu doświadczeniu w zakresie personalizacji nie możemy się doczekać powitania międzynarodowej społeczności gości i dostawców w Monachium.
Zlokalizowane w hali A2 targi European Sign Expo prezentują szereg innowacji w dziedzinie oznakowań i komunikacji wizualnej. Ponad 75 dostawców zaprezentuje najnowsze rozwiązania w zakresie oznakowań przestrzennych i cyfrowych, systemów wyświetlania, grawerowania, podświetlanych wyświetlaczy, diod LED, neonów, nośników zewnętrznych i narzędzi do znakowania.
Zlokalizowana w hali B2 wystawa materiałów Sustainability Spotlight prezentuje przyjazne dla środowiska: próbki graficzne i materiały, w tym skóra i jej zamienniki, włókna naturalne, celulozowe i syntetyczne. Towarzyszące produktom karty informacyjne pozwalają odwiedzającym dowiedzieć się więcej o zrównoważonych cechach poszczególnych materiałów oraz o tym, jak wytwarzać innowacyjne, przyjazne dla środowiska produkty.
Po raz pierwszy od 2019 roku odwiedzający FESPA Global Print Expo 2023 mogą również zapoznać się z pracami zgłoszonymi do konkursu FESPA, które są wyeksponowane w zachodnim wejściu do budynku Messe Monachium. Ponad 210 zgłoszeń z 34 krajów zostało przyjętych i ocenionych przez panel niezależnych ekspertów, a zwycięzcy w każdej kategorii zostaną ogłoszeni podczas ceremonii VIP 24 maja.
W hali B2 zwycięzcy turnieju kwalifikacyjnego World Wrap Masters Europe przejdą do rozgrywek finałowych zaplanowanych na czwartek 25 i piątek 26 maja. Zmierzą się ze zwycięzcami eliminacji regionalnych z: Belgii, Danii, Finlandii, Japonii, Meksyku, Holandii, Norwegii oraz Wielkiej Brytanii i Irlandii. Finał składa się z serii wydarzeń wymagających od zawodników oklejania samochodów na czas. Odwiedzający zainteresowani oklejaniem pojazdów mogą wziąć udział w bezpłatnych warsztatach szkoleniowych i pokazach organizowanych we współpracy z The Wrap Institute, a odbywających się codziennie.
Aby pomóc odwiedzającym zoptymalizować czas spędzony na targach w Monachium, organizatorzy zainwestowali w nową aplikację eventową. Aplikacja FESPA, którą można pobrać z App Store i Google Play, pomaga odwiedzającym zaplanować wizytę, zapewniając kompleksowy przegląd wystawców i innych uczestników oraz dostęp do programu wydarzenia. Ponadto oferuje funkcję planowania i spersonalizowanego dziennika spotkań oraz sesji konferencyjnych.
Aby zarejestrować się na targi, wystarczy odwiedzić stronę internetową organizatora. Dla członków krajowego stowarzyszenia FESPA lub FESPA Direct wstęp na wszystkie trzy wystawy jest bezpłatny.
Opracowano na podstawie informacji organizatora