Nowe formy, nowe trendy
6 gru 2016 14:55

Podczas tegorocznej edycji targów Euro-Reklama, odbywających się w dniach 27-29 marca w Poznaniu, swoją ofertę przedstawiło 150 firm. Targi podzielone były na 2 salony: Visual Expo, gdzie swoją ofertę prezentowały firmy oferujące m.in. artykuły reklamowe i promocyjne, oraz Digital Printing Expo skupiający firmy z branży poligraficznej. Według danych organizatora – Międzynarodowych Targów Poznańskich – targi odwiedziło w tym roku 5,5 tys. osób. Zwiedzający mogli wziąć udział w dwudniowych warsztatach poświęconych drukowi cyfrowemu oraz przyjrzeć się zmaganiom uczestników mistrzostw w aplikacjach samochodowych – 3rd Polish Car Wrap Championship. Jednym z partnerów mistrzostw była firma KML Solutions, która zaprosiła na targi swoich klientów. Poza pokazami na stoisku można było zobaczyć pracujący ploter Roland VersaArt RS-640, zapoznać się z ofertą firmy, a także zasięgnąć fachowej porady. Złoty Medal tegorocznych targów otrzymało stoisko firmy Integart/HP. Jury konkursu doceniło zarówno koncepcję projektu wizualnego, jak i jego przełożenie na realizację koncepcji marketingowo-sprzedażowej – mówi Maciej Skalski, dyrektor zarządzający. – Większość elementów graficznych stoiska i części ekspozycji została wykonana z materiałów zadrukowanych przy wykorzystaniu technologii lateksowej HP, promowanej przez Integart. Były to m.in. logotypy na ścianach stoiska i podwieszanym suficie, tapety, którymi wyklejono wewnętrzną część stoiska, blaty stolików i recepcji, lampy, reklamowe roll-upy i flagi, podwieszany sufit z poliestru, a nawet poszewki poduszek na fotelach. Dzięki zaprezentowanym na stoisku przykładom aplikacji pokazano niespotykane do tej pory spektrum zastosowań i uniwersalność druku wielkoformatowego, możliwe tylko dzięki technice lateksowej. Największym zainteresowaniem na stoisku firmy Epson cieszyła się wielkoformatowa drukarka ekosolwentowa Epson GS 6000 przeznaczona do wydruków wykorzystywanych zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i na zewnątrz. Jest to jedyna drukarka wielkoformatowa z tuszami Epson Ultra Chrome GS, której instalacja nie wymaga dodatkowej wentylacji. Odpowiadaliśmy również na wiele pytań dotyczących drukarki Epson Stylus PRO 7700/9700 i przeznaczonych do niej mediów do zastosowań reklamowych (systemy niskobudżetowe), produkcji dekoracji wewnętrznych, komunikacji POS oraz grafiki – mówi Tomasz Kuciński, pro graphics account manager. Podczas tegorocznych targów firma Drukomat.pl zaprezentowała tysiące produktów dostępnych online. Każdy klient mógł złożyć testowe zamówienie pod okiem eksperta oraz otrzymać wskazówki, jak przesłać projekty graficzne wykorzystując odpowiednio system Preflight lub aplikację Preflight PRO. Złoty Medal jest potwierdzeniem tego, że przekonaliśmy do siebie nie tylko klientów, ale także wybitnych specjalistów branży poligraficznej. To oni uhonorowali Drukomat.pl za ideę popartą najwyższej klasy technologią, innowacyjność w stosunku do obecnych rozwiązań rynkowych oraz przyjazny dla użytkownika interfejs – podsumowała Marlena Kaźmierczak, dyrektor zarządzający. Firma Develop zaprezentowała urządzenia do druku cyfrowego. Największe zainteresowanie wśród zwiedzających wzbudziły kolorowe urządzenia produkcyjne ineo+6000L oraz ineo+6000. Pokazana została także kolejna generacja urządzeń ineo+654, ineo+754 – nowość w ofercie firmy, wyposażona w najnowszą generację kolorowych ekranów dotykowych, rozdzielczość druku 1200x1200 dpi oraz obsługująca papiery do formatu SRA3 i o gramaturze w zakresie 52-300 g/m2. Ofertę firmy uzupełniało bezkonkurencyjne na polskim rynku urządzenie ineo+8000 obsługujące gramaturę aż do 350 g/m2. Tegoroczna edycja targów Euro-Reklama miała na celu przedstawienie firmy Alma Trend jako wyłącznego dystrybutora marki Regulus na polskim rynku. Na stoisku zaprezentowano wszystkie produkty tej marki przeznaczone do druku wielkoformatowego tuszami ekosolwentowymi, solwentowymi, lateksowymi, UV oraz wodnymi dye i pigment. Klienci mogli również zobaczyć plotery Roland SolJet PRO III XJ-640 oraz Roland VersaCamm RS-640, które drukowały na najpopularniejszych mediach firmy Regulus (backlit, blockout, canvas) oraz na materiale termotransferowym ProPrint PU, który po obróbce ploterem tnącym Summa S-Class T4 został wgrzany na koszulki za pomocą prasy termotransferowej Poli Tape 06. Dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyło się zastosowanie kodów typu Quick Code na etykietach produktów, które za pomocą smartfonów umożliwiają natychmiastowy dostęp do kart charakterystyki danego produktu. Podczas targów prezentowaliśmy głównie maszyny dla przemysłu reklamowego, m.in. drukarkę do druku na koszulkach i drukarkę do zadruku na powierzchniach twardych DTS White, która zdobyła Złoty Medal – mówi Paweł Pastusiński, prezes firmy CNCtechnika. Pokazana została także nowość: kompaktowa foliarka A360 z automatycznym pobieraniem, przeznaczona głównie do wydruków cyfrowych. Niezmiennym powodzeniem cieszyły się dobrze już znane plotery laserowe LG do cięcia i grawerowania. Firma Ves Ploter oprócz standardowej oferty ploterów tnących firm Graphtec i GCC zaprezentowała także dwa nowe produkty: ekosolwentowy ploter drukujący Naniva VP1645 i miniploter tnący Silhouette CAMEO. Ploter VP1645 jest dedykowany dla małych i średnich firm drukujących głównie na własne potrzeby, natomiast Silhouette CAMEO jest przeznaczony dla firm zajmujących się scrapbookingiem lub dla osób rozpoczynających działalność. Na stoisku firmy Riset można było obejrzeć kombajn wycinająco-perforująco-bigujący AeroCut 4 marki Uchida. Ofertę uzupełniały złamywarki Uchida, oklejarki i bigówki Tacho oraz złociarki bezmatrycowe Caslon. Polską premierę miał pierwszy lateksowy ploter Mimaki prezentowany na stoisku firmy TeBa. Model JV400-160LX drukuje atramentami lateksowymi, przyjaznymi dla środowiska. Oferuje 6 kolorów oraz – jako pierwsza drukarka lateksowa na świecie – kolor biały, który jest coraz bardziej wymagany w branży opakowań. Zwiedzający mogli też zobaczyć drukarkę sublimacyjną JV33, ploter UV UJF-3042 dedykowany do gadżetów, ploter JV34-260 oraz zintegrowany ploter drukująco-tnący z serii CJV30. Premierę na targach miało także najnowsze urządzenie firmy Romanik: kopiorama KN-KP 6080, która przykuwała uwagę zwiedzających nie tylko gabarytami (szer. 116 x gł. 96 x wys. 112 cm), ale przede wszystkim swoimi właściwościami. Kolejnym nowym urządzeniem był tunel KN – IR 70200 U służący do suszenia farb sitodrukowych na tekstyliach oraz transferów za pomocą gorącego powietrza i promieniowania IR. Przedstawiono drukarkę do bezpośredniego druku na tkaninach TexJet wraz z urządzeniem Pre-Treater II przeznaczonym do automatycznego nanoszenia podkładu pod biały atrament. Ponadto na stoisku dostępne były materiały eksploatacyjne takie jak folie transferowe, noże do ploterów tnących, frezy, a także szeroka oferta materiałów do druku sublimacyjnego. Bardzo dużym zainteresowaniem na stoisku Graph-expert cieszyły się zaprezentowane w tym roku nowości – wyjątkowy trymer pionowy Apollo do bezpyłowego cięcia aż do 210 cm twardych podłoży (np. PVC, Dibond, płyty piankowo-kartonowe, pleksi); laminatory: wielkoformatowy multiLam i do druku cyfrowego Astor AntiCurl; certyfikowany laminat podłogowy PVC GraphLam Ice SandFloor oraz kolorowe płyty piankowo-kartonowe GraphBoard i dedykowane do druku UV GraphBoard Plast.  Po raz kolejny na targach swoją ofertę prezentowała firma Plotserwis. Na stoisku zwiedzający mogli zapoznać się z szeroką gamą trymerów włoskiej firmy Neolt oraz oczkarek automatycznych. Za zestaw do zadruku poliestrów i papierów termotransferowych UD-LB z kalandrem do utrwalania atramentu na materiałach oraz za solwentowe drukarki wielkoformatowe FY-32 serii G firma otrzymała Złote Medale. Uwagę zwiedzających przykuwało stoisko firmy Studio55, na którym poza konstrukcjami pneumatycznymi można było zobaczyć namioty aluminiowe, systemy flagowe oraz różne rozwiązania do systemów wystawienniczych. W halach targowych pokazane zostały także inne realizacje firmy: ciężarówka BP i największa w Polsce pneumatyczna ścianka reklamowa. Firma Agraf pokazała najnowsze maszyny firmy Summa oraz urządzenie amerykańskiego producenta – drukarkę UV Direct Color Systems. Atrium Centrum Ploterowe zaprezentowało m.in. dwa modele ekosolwentowych ploterów marki Mutoh: ValueJet 1324 oraz ValueJet 1624, plotery UV marki Durst oraz nowe plotery marki Zenith: KM 3200 i KM 2030. Ofertę materiałów marki Ikonos stanowiły m.in. wysokiej jakości laminaty UV z serii Ikonos Lam-Pro. Podczas tej edycji targów Euro-Reklama swoje oferty prezentowały także m.in. następujące firmy: Drukarnia Speed, Drukarnia Wieland, Fotolia, Intergraf, Polkos, Sako-Expo.