Udoskonalona wersja oprogramowania Arziro
7 cze 2017 10:39

Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowych wersji dwóch programów wchodzących w skład pakietu Arziro, przeznaczonych do zabezpieczania produktów powszechnego użytku, np. druków opakowań. Pierwszy z nich to Arziro Design 3.0 – wszechstronne i elastyczne narzędzie do projektowania. Zostało ono zintegrowane z drugim z udoskonalonych programów – Arziro Authenticate 2.0, umożliwiającym śledzenie i weryfikację autentyczności zabezpieczonych produktów. Oba rozwiązania zadebiutowały oficjalnie podczas niedawnych targów Graphitec, odbywających się w dniach 30 maja – 1 czerwca w Paryżu.
„Za sprawą Arziro Design 3.0 użytkownicy zyskują możliwość szybkiego i prostego tworzenia niezwykle rozbudowanych i zaawansowanych projektów. Temu właśnie służy nasze dedykowane rozszerzenie do programu Adobe Illustrator – mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania Agfa Graphics. – Niezależnie od platformy systemowej zarówno użytkownicy komputerów Mac, jak i PC mogą z powodzeniem pracować z jego najnowszą wersją, wzbogacając tworzone projekty o personalizowane elementy zabezpieczające. Pomocą służą im nowe narzędzia i funkcje, niezwykle pomocne przy wprowadzaniu unikalnych i skomplikowanych grafik, chroniących finalny produkt. Aktualizacja uwzględnia również zupełnie nowy moduł, zgodny z Arziro Authenticate. Z myślą o instytucjach rządowych oraz drukarniach papierów wartościowych opracowaliśmy zaawansowane rozwiązanie Arziro Plus”.
Jak zapewnia Agfa Graphics, program Arziro Authenticate 2.0 wprowadza do tworzonych projektów jeszcze bardziej niezawodne elementy, gwarantujące ich bezpieczeństwo i ochronę. Połączono tu bowiem dynamicznie generowane kody QR z wysublimowaną grafiką zabezpieczającą. Autentyczność projektu, dokumentu bądź całego produktu można łatwo sprawdzić skanując naniesiony w programie Arziro Authenticate kod za pomocą smartfonu, uzyskując jednocześnie istotne informacje na temat samego produktu.
Arziro Authenticate 2.0 umożliwia dodatkowo zacieśnienie relacji biznesowych, zwiększając zaangażowanie i zainteresowanie klienta, jak również przynosi narzędzia stworzone z myślą o e-handlu oraz zarządzaniu łańcuchem dostaw (opcja oznaczania i śledzenia). Co więcej, możliwe jest tworzenie tzw. kodów hybrydowych. W ich przypadku elementy zabezpieczające są drukowane w technice offsetowej, fleksograficznej bądź rotograwiurowej, zaś np. numery seryjne powstają w oddzielnym procesie realizowanym w druku cyfrowym (choćby inkjetowym).
„W pełni zgodna z Arziro Design 3.0, najnowsza aktualizacja Arziro Authenticate to coś więcej niż tylko rozwiązanie weryfikujące autentyczność wprowadzonych w produktach zabezpieczeń. Pojawiła się tu m.in. nowa funkcja alarmu, narzędzia znane z Google Analytics, wprowadzono też wsparcie dla kodów hybrydowych. Nawet etykiety (tagi) wykorzystywane w zarządzaniu łańcuchem dostaw mogą być personalizowane z myślą o konkretnych rynkach czy dystrybutorach – dodaje Andy Grant. – Z kolei za sprawą działającego w chmurze serwera Arziro dostępnego jako usługa SaaS firmy mogą dodatkowo wykorzystać potencjał tkwiący w tzw. big data”.

Rozwiązanie Arziro w wersji premium jest dostępne wyłącznie dla certyfikowanych drukarń, specjalizujących się w produkcji papierów wartościowych i innych materiałów typu security printing oraz dla jednostek administracji rządowej. Program wyposażono m.in. w nowy moduł Arziro Blend, który generuje nowe elementy, bazujące na jednym lub większej liczbie wybranych fragmentów obrazu, przy czym zmienna jest tu zarówno odległość między liniami, jak i ich grubość. Arziro Plus pozwala też na lepszą kontrolę finalnego efektu, także w kontekście reprodukcji tworzonych projektów.
„Arziro to rozwiązanie dedykowane zabezpieczeniom produktów powszechnego użytku, powstałe na bazie programu Fortuna, stworzonego z myślą o projektach wymagających zabezpieczeń najwyższego stopnia. Pełny pakiet Arziro to zupełnie nowe możliwości w zakresie bezpieczeństwa produktów drukowanych. Co więcej, poza funkcjami informacyjną i ochronną, oferuje on też opcje stymulujące sprzedaż i marketing produktów” – podsumowuje Andy Grant.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics