Web-to-Print 3.0: Myśl globalnie, drukuj lokalnie
23 Mar 2017 13:58

Unitedprint.com SE to jedna z wiodących europejskich firm i – dzięki markom takim jak Print24, Easyprint, Unitedprint, Firstprint, Getprint, Printwhat, DDK PRINT BIG, Infowerk i Unitedprint Shop Services (USS) – od ponad 10 lat także lider wśród drukarń internetowych, wyznaczający najwyższe rynkowe standardy. 

Ali Jason Bazooband, Managing Director Innovation/Marketing, w drugiej części wywiadu dzieli się z nami swoją wizją przyszłości Web-to-Print opartej na USS, usłudze stworzonej z myślą o drukarniach lokalnych i regionalnych. 

W pierwszej części wywiadu, którą opublikowaliśmy w Poligrafice nr 2/2017, wyjaśnił Pan, w jaki sposób Unitedprint.com SE odniosło sukces w Web-to-Print. Rozbudził Pan naszą ciekawość wspominając o ostatnim projekcie Unitedprint i WtP 3.0. Prosimy o szczegóły.

Ali Jason Bazooband: Dla nas Web-to-Print 3.0 ma imię Unitedprint Shop Services (USS). To nic innego jak realna innowacja na skalę niepojętą dla wielu osób, czasami również dla nas. Poprzez nasz projekt partnerski USS dajemy drukarniom potężne narzędzie e-commerce, które w ciągu jednej nocy może uczynić z nich profesjonalnych graczy Web-to-Print. Tym samym ogłaszamy nową erę, erę WtP 3.0. W pierwszych latach WtP 1.0 drukarnie internetowe były lekceważone i uznawane za nieistot-ne, ale szybko udowodniły, że są poważ-nym konkurentem dla drukarń tradycyjnych, które z czasem same zaczęły korzystać z usług drukarń internetowych, co zapoczątkowało erę WtP 2.0. Dziś postrzegamy WtP 3.0 jako system partnerów o tej samej pozycji. Innymi słowy, ci, którzy konkurowali w czasach WtP 1.0, a następnie stali się klientami drukarń internetowych w erze WtP 2.0, teraz są partnerami w sprzedaży w ramach WtP 3.0.

Fakt, że drukarnie internetowe otwierają się na partnerstwo z tradycyjnymi poprzez USS, jest w istocie czymś zupełnie nowym.

A.J.B.: Nowa era WtP 3.0 właśnie się rozpoczęła! Mamy już ponad 20 tys. rejestracji w całej Europie. Drukarnie partnerskie USS rozpoczęły generację WtP 3.0, gdzie drukarnie różnej wielkości, z najdalszych zakątków Europy mogą w trybie natychmiastowym sprzedawać pełny, nielimitowany pakiet opcji oferowany przez największe, odnoszące sukcesy drukarnie internetowe. 

Jakie korzyści odnosi Unitedprint z propagowania lokalnych drukarń w ramach programu partnerskiego USS?

A.J.B.: Wierzymy, że rynki lokalne i regionalne potrzebują wsparcia i dzięki lokalnym i regionalnym graczom WtP mogą się w znaczący sposób rozwinąć. Poprzez sieć USS wyposażamy wszystkich partnerów w idealne narzędzie e-commerce, które pomoże im otworzyć ich rynki na profesjonalne produkty WtP. Dla nas obsługa lokalnych rynków jest bardzo istotna, a nasze własne marki nie są w stanie dotrzeć do nich wystarczająco precyzyjnie. Chcemy dotrzeć do lokalnych firm, które doskonale znają swój rynek w promieniu 25 kilometrów. Teraz wyposażamy je w niezwykle silne narzędzie pozwalające im na rozwój własnego rynku. I to zupełnie za darmo: drukarnia WtP będąca partnerem USS może teraz – obok swoich własnych – oferować setki nowych produktów i usług, samodzielnie ustalając ich ceny i decydując, czy realizuje je we własnym zakresie, czy poprzez innego partnera USS.

Macie już Państwo ponad 20 tys. rejestracji w całej Europie – każdy na pewno chce wykorzystać okazję. Czy nie obawiacie się, że Wasi dotychczasowi klienci nagle staną się Waszymi konkurentami jako dostawcy WtP?

A.J.B.: Absolutnie nie! Kreujemy niezwykłą wartość dodaną dla każdego poprzez naszą otwartą infrastrukturę, siłę i umiejętności. Nowa filozofia i technologia nie narażą naszych produktów i relacji z dotychczasowymi klientami na szwank, jeśli dodatkowe korzyści odniosą nasi partnerzy USS i ich klienci. Poprzez drukarnie partnerskie USS dostarczamy wsparcie nie tylko w likwidowaniu barier wejścia na nowe rynki, ale także równolegle dostarczamy potężne narzędzie e-commerce. Większość drukarń dotychczas nie zdawała sobie sprawy z rynkowego potencjału Web-to-Print, znajdującego się dosłownie u ich progu. 

Wiele drukarń tradycyjnych po prostu nie ma świadomości, jak funkcjonuje system druku online. Jak zdobywacie zaufanie przyszłych partnerów USS?

A.J.B.: Poprzez nasze osiągnięcia i transparentność. I – co najważniejsze – przez rezultaty. Nasza strategia nie jest oparta na spełnianiu oczekiwań inwestorów kontrolowanych przez rynki finansowe co do krótkoterminowych zysków. Chcemy rosnąć w sposób rentowny przez wiele lat – poprzez nasze usługi, a nie poprzez niezdrowy wzrost obrotów osiągnięty olbrzymim kosztem finansowym. Dokładnie to odróżnia nas – firmę rodzinną prowadzoną przez właściciela – od inwestorów z rynków kapitałowych, to też dokładnie łączy nas z lokalnymi i regionalnymi drukarniami i czyni nas godnym zaufania partnerem operującym na tym samym poziomie. 

Wspomina Pan sieć USS. Co to takiego?

A.J.B.: Aby system przetrwał, musi mieć zdolność adaptacji do zmian zewnętrznych i wewnętrznych. Musi uczyć się na zmianach, wykorzystywać je i rozwijać się niezależnie od nich. Jednocześnie nie może utracić własnej tożsamości. To dlatego odchodzimy od jednowymiarowych marek do dodatkowego systemu sieciowych drukarń USS. To czyni nas bardziej wszechstronnymi od wyizolowanych metod dystrybucji i ograniczonych łańcuchów wartości. Ustalamy dziś fundamentalny kurs, który pozwoli nam odnosić długoterminowe sukcesy. 

Jakie konkretne korzyści oferuje sieć USS indywidualnym partnerom?

A.J.B.: Korzyści dla wszystkich uczestników rosną wraz z dołączaniem kolejnych. Im większa staje się nasza sieć, tym więcej przyciąga partnerów, użytkowników i klientów – i pozwala na osiągnięcie większego sukcesu każdemu członkowi sieci USS. Jakby tego było mało, pojawia się dodatkowy wymiar, kiedy współpracujemy z takimi partnerami jak KBA i udostępniamy nasz system USS jako „system operacyjny WtP”. Jest kilka bardzo ekscytujących nowości, które pojawiły się dzięki współpracy z KBA, a w przyszłości będą dostępne jako spersonalizowane rozwiązanie WtP KBA oparte na naszym systemie operacyjnym USS. Dzięki temu narzędziu KBA umożliwi swoim klientom na całym świecie generowanie nowych i dodatkowych zleceń, które mogą być produkowane na maszynach KBA. Generowanie większej ilości zleceń poprzez WtP to także większe zapotrzebowanie na maszyny, dzięki czemu to model biznesowy korzystny dla każdego:

1. Dla drukarń, ponieważ otrzymują profesjonalne narzędzie WtP do generowania nowych rynków zbytu i pozyskiwania nowych klientów dzięki nowym produktom i usługom.

2. Dla partnerów systemu takich jak KBA, ponieważ umożliwią swoim klientom rentowny wzrost z nowoczesnym narzędziem WtP, a co za tym idzie – inwestycje w nowe lub dodatkowe maszyny.

3. Oczywiście również dla nas, ponieważ efekt sieci USS pozwala nam generować globalny wzrost i umacniać naszą i tak już bardzo silną pozycję na rynku WtP.

Wygląda na to, że wprowadziliście w życie wiele innowacyjnych pomysłów.

A.J.B.: Nigdy nie przestaniemy się uczyć. Patrząc na naszą firmę nie tylko z perspektywy sprzedaży, ale także z perspektywy zapotrzebowania widzimy, że sieć USS jako taka będzie generowała rosnące zapotrzebowanie na media, podłoża, materiały eksploatacyjne, usługi kurierskie i cały szereg innych usług. Nasz system USS oferuje naszym partnerom nie tylko doskonałe narzędzie WtP, ale także atrakcyjne źródło zakupów. 

Choć wiele firm mówi o innowacjach, to nie zawsze są to prawdziwe innowacje. 

A.J.B.: Dokładnie! Nie jesteś innowacyjny, jeśli tylko kopiujesz innowacje osób odnoszących sukcesy lub po prostu szybciej pokonujesz znaną trasę. I nigdy nie oczekuj, że ludzie podejmą decyzje sprzeczne z ich własnym interesem. Dzięki temu egoizm stanie się zdrowym czynnikiem rozwoju – zawsze możesz liczyć na to, że ludzie podejmą dobre decyzje w swoim interesie. Z naszymi drukarniami USS dostarczamy system WtP niespotykany dotychczas na 

rynku drukarskim, który pozwala każdemu partnerowi USS działać na własny rachunek. Myśl globalnie, drukuj lokalnie.

To doskonała puenta. Dziękujemy za rozmowę.

Artykuł sponsorowany