Taropak 2005
1 sty 1970 01:00

Tegoroczna, 24 już edycja Międzynarodowych Targów Pakowania i Logistyki Taropak to 6 hal wystawienniczych i blisko 700 wystawców z 29 krajów, a także bogaty program seminaryjny i konferencyjny. 20 września, pierwszego dnia targów odbyła się m.in. konferencja prasowa „Ukraiński rynek opakowań dla polskich firm”, zorganizowana przez Club Upakovchikov i Międzynarodowe Targi Poznańskie, a także konferencja „Opakowania z tektury falistej”, którą poprowadził miesięcznik „Świat Druku”. Krajowa Izba Opakowań przygotowała sesję informacyjno–promocyjną dla firm opakowaniowych zrzeszonych w KIO. Drugi dzień targów to przede wszystkim 3. Międzynarodowa Konferencja Opakowaniowa Krajów Europy Środkowo – Wschodniej „Opakowania – Rynek – Środowisko”. Jej organizatorami byli: Centralny Ośrodek Badawczo Rozwojowy Opakowań, Krajowa Izba Opakowań oraz MTP. W czasie konferencji omówiono kwestie funkcjonowania regulacji prawnych w zakresie odpadów opakowaniowych oraz nowoczesne, bezpieczne dla środowiska materiały stosowane w produkcji opakowań. Konferencji towarzyszyło spotkanie Grupy Roboczej Europejskiego Instytutu Opakowań, a patronat medialny nad nią objęła m.in. Poligrafika. Czwartek to kontynuacja dwudniowych warsztatów „Opakowania od A do Z”, zorganizowanych przez „Świat Druku”. Na tegorocznych targach Taropak swoją ofertę zdecydowało się zaprezentować zaledwie 8 drukarń opakowaniowych, znacznie liczniej reprezentowani byli natomiast dostawcy materiałów i urządzeń dla poligrafii. Nowością zaprezentowaną przez firmę Bobst Group była SPanthera 106 LER – pełnoformatowa maszyna do wykrawania z prędkością 9000 ark./godzinę. Z najnowszą ofertą wystawiła się również Tesa Tape, która jako jedna z siedmiu firm została wyróżniona w konkursie na najciekawsze stoisko. Firma Eurintrade zaanonsowała na targach rozszerzenie swojej oferty o produkty i technologię GretagMacbeth. Prezentacją pod hasłem „Produkty z Chin – przyszłość zaczyna się teraz” Grupa Henn zaakcentowała swoją obecność na targach i polskim rynku poligraficznym, a wystawiała się wspólnie z firmami XTeam oraz Art – swoimi partnerami handlowymi. Część rozrywkowa to między innymi Pack Fashion, czyli pokaz mody z kolekcji papierów ozdobnych i tektury, zorganizowany przez Packaging Polska we współpracy z firmami Papyrus, Zanders Spectral, Anipol oraz SG Equipment Finance. Obszerniejszą relację z targów Taropak 2005 opublikujemy w październikowym wydaniu Poligrafiki. AN