Pierwsza instalacja systemu Xerox 4590
4 wrz 2006 12:00
Firma Xteam Sp. z o.o. zainstalowała system cyfrowego druku czarno-białego Xerox 4590 EPS w firmie Media Press w Łodzi. Jest to pierwsza instalacja tej maszyny w Polsce. Obok nowego urządzenia stanął także system druku barwnego Xerox DocuColor 240 z DFE Creo Spire.
Firma Media Press rozpoczęła działalność w marcu 2004 r. Obsługuje drukarnie i agencje reklamowe oraz mniejsze podmioty z regionu łódzkiego Początkowo świadczyła usługi naświetlania płyt CtP i filmów oraz projektowania graficznego.
W roku 2006 firma poszerzyła swoją ofertę o usługi odbitek próbnych DuPont Digital Cromalin jako pierwsza (i jak dotychczas jedyna) w regionie. W celu zaspokojenia rosnących potrzeb klientów, poszerzenia zakresu usług i poszukiwania nowych zleceń firma zdecydowała się na budowę działu drukowania cyfrowego.
Zainstalowany cyfrowy system do druku czarno-białego Xerox 4590 jest rozwiązaniem dedykowanym dla sektora poligraficznego. Gwarantuje wysoką jakość wydruku z rozdzielczością 2400x2400 dpi, pasowanie w druku na mediach o maksymalnym formacie 330x488 mm i niski koszt eksploatacyjny. Xerox 4590 wyposażony jest w oprogramowanie DocuSP do zarządzania produkcją, analogicznie jak produkcyjne systemy druku czarno-białego DocuTech. Wbudowany finisher pozwala produkować gotowe, złamane i zszyte broszury. Urządzenie umożliwia także dołączanie stron wydrukowanych na innym urządzeniu – np. okładek. Dzięki połączonym możliwościom systemów Xerox DC 240 i 4590 można np. wyprodukować broszury w barwnej okładce o gramaturze nawet do 300 g/m2.
O zakupie systemu DC 240 z RIPem Creo zadecydowały przede wszystkim offsetowa jakość druku, możliwość drukowania na różnych mediach i gwarancja doświadczonego serwisu świadczonego przez Xerox Polska.
Mówi Paweł Augustyniak, właściciel firmy: „Dzięki zaletom technicznym i niskim kosztom eksploatacyjnym drukarki 4590EPS możemy zaoferować naszym Klientom przystępne cenowo nisko- i średnionakładowe, czarno-białe wydawnictwa książkowe. Kilkusetstronicowe książki czy kilkukartkowe broszury z kolorowymi wkładkami w nakładach 100-500 egzemplarzy to typowe zlecenia dla tego urządzenia”.
Według Piotra Sochy, kierownika działu marketingu i DTP Media Press, korzyści płynące z posiadania systemu druku cyfrowego to m.in. poszerzenie zakresu usług i zyskanie nowego grona klientów oraz zaspokojenie potrzeb obecnych klientów oraz druk na żądanie: wizytówki, zaproszenia, katalogi, ulotki mogą być wykonane błyskawicznie. Dodatkowo drukowanie następuje bezpośrednio z pliku, pomijając tradycyjne fazy przygotowalni, co radykalnie skraca i upraszcza cały proces, powodując również obniżkę kosztów.
Opracowano na podstawie inf. firmy Xteam