Taropak na miarę jubileuszu
22 wrz 2006 14:38

W środę zakończyła się 25. edycja targów Taropak i trzeba przyznać, że impreza ta miała rozmach i wydźwięk godny jubileuszu. Liczba wystawców - ok. 700 - była zbliżona do ubiegłorocznej, lecz zajęli oni większą powierzchnię, co w wielu przypadkach przełożyło się na rozmiar stoisk, a także bogatszy ich wystrój. Widoczna była również duża liczba zwiedzających, którzy każdego dnia zapełniali 7 taropakowych hal. Z pewnością na taki obraz targów miał wpływ fakt, że następne odbędą się dopiero za 2 lata oraz że zostały one skrócone do 3 dni. Zdecydowana większość wystawców, z którymi rozmawialiśmy, nie kryła zadowolenia z takiego rozwiązania. Wśród nich była też większa niż w ostatnich latach liczba drukarń (m.in. Drukarnia Ellert, Drukarnia Franczak, A-Z Color, Zakład Fleksodruku Drukpol, Etiko, Przygotowalnia Fleksograficzna Wistar). Podkreślano także, że pełne hale Taropaku to jeden z symptomów widocznego na rynku ożywienia w branży. Bogaty był też program imprez towarzyszących. Kilkuset uczestników zgromadziła konferencja przygotowana przez Polską Izbę Druku i MTP pt. "Opakowania, dziś i jutro polskiej poligrafii". Dużym zainteresowaniem cieszyły się także konferencja poświęcona rynkowi opakowań z tektury falistej zorganizowana przez Stowarzyszenie Papierników Polskich oraz seminarium nt. światowego rynku opakowań biodegradowalnych (organizatorzy: COBRO, Polska Izba Opakowań, MTP i serwis branżowy www.opakowania.com.pl). Targi były dla Krajowej Izby Opakowań okazją do oficjalnego zaanonsowania zmiany nazwy; podczas konferencji prasowej prezes PIO prof. Stanisław Tkaczyk i dyrektor Wacław Wasiak przedstawili dotychczasowe dokonania Izby oraz jej cele i zadania. Podczas targów ogłoszono także wyniki 3. edycji konkursu Pakstar połączone z prezentacją nagrodzonych opakowań; nagrody laureatom wręczano podczas uroczystego wieczoru jubileuszowego. Korzystając z obecności na targach wielu swoich potencjalnych klientów, firma Henn Group Polska zorganizowała Dni Otwarte w swoim centrum magazynowo-serwisowym w Gnieźnie, gdzie prezentowała maszyny i urządzenia głównie dla sektora postpress produkowane przez jej chińskich partnerów - firmy Yawa, Guowang i Purple Magna. Oprócz przedstawicieli kadry kierowniczej wymienionych firm obecni byli również inż. Matthias Henn - prezes Henn Group oraz Swapan Chaudhuri - dyrektor generalny i prezes zarządu HGP, Sławomir Wojtaś - członek zarządu, Marcin Modelski - dyrektor handlowy. Pierwszy dzień targów zakończył się uroczystym bankietem z okazji 25-lecia targów Taropak, podczas którego prezes zarządu MTP Bogusław Zalewski i dyrektor Taropaku Janusz Mazurczak wręczali okolicznościowe dyplomy osobom i instytucjom szczególnie aktywnym we współpracy z targami. Otrzymali je m.in. Robert Musiał - prezes Polskiej Izby Druku, Krzysztof Januszewski - dyrektor Zrzeszenia Polskich Fleksografów oraz redakcje czasopism branżowych. Wśród targowych eksponatów wiele było nowości; nie zabrakło też polskich premier. Tradycyjnie najlepsze pod względem rozwiązań technologicznych i poziomu jakości nagrodzono Złotymi Medalami MTP. Otrzymały je m.in.: przewijarka RLS 271 (Lesko Engineering Leszek Seroczyński), opakowanie z tektury falistej "Tyskie 8x0,5 l" (TFP Sp. z o.o.), etykieta termokurczliwa Shrink Sleeve na produkt Bakoma Twist (Masterpress Sp. z o.o.). O efektownie się prezentujących stoiskach targowych była mowa na początku tej informacji; za najlepiej zaprojektowane i godne nagrody Acanthus Aureus uznano m.in. ekspozycje firm: Tesa Tape, Albertina Polska, Eurobox Polska, Smurfit Kappa. Więcej o tegorocznym Taropaku - w październikowej Poligrafice. IZ