Vidical 2007 rozstrzygnięty
2 lut 2007 09:59

1 lutego w Muzeum Plakatu w Wilanowie odbyło się uroczyste wręczenie nagród w III Międzynarodowym Konkursie Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych Vidical 2007. Na konkurs nadesłanych zostało 214 prac (187 kalendarzy oraz 27 kart). Jury obradujące w składzie: Jolanta Fajkowska - historyk sztuki, dziennikarka TVP, "propagandzistka sztuk wszelakich"; Bogdan Dziworski - fotograf, prodziekan Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; Peter Gyllan - artysta grafik, architekt, wykładowca w Danmarks Designskole w Kopenhadze; dr Jerzy Petriaszwili - poligraf, wykładowca w Instytucie Poligrafii PW; prof. Stanisław Wieczorek - artysta grafik, ASP w Warszawie, wybrany również na przewodniczącego jury oraz Andrzej Zabielski - członek zarządu Vidical Sp. z o.o., pełniący funkcję sekretarza jury, wyłoniło finalistów w pięciu kategoriach oraz laureata nagrody Grand Prix Vidical 2007. Został nim kalendarz wieloplanszowy pt.: ,,Doprawione solą", wystawiony przez KreacjęPro Sp. z o.o., a zlecony przez Ciech SA; projekt graficzny wyróżnionego kalendarza przygotowali Magdalena Błaszków oraz Andrzej Pągowski (KreacjaPro), autorem ilustracji był Franciszek Starowieyski, opracowaniem komputerowym zajęło się Studio dtP, natomiast drukiem - Interdruk Corporation. W kategorii "Kalendarz wieloplanszowy" (105 nadesłanych prac) jury przyznało jeden medal złoty, dwa srebrne ex aequo, trzy brązowe ex aequo oraz siedem równorzędnych wyróżnień. W kategorii "Kalendarz plakatowy" (29 prac) wyłoniono siedmiu zwycięzców, z których trzech otrzymało odpowiednio po jednym medalu: złotym, srebrnym i brązowym, natomiast czterech uhonorowano równorzędnymi wyróżnieniami. W kategoriach: "Kalendarz zdzierak" (15) oraz "Kalendarze pozostałe" (38) wręczono po dwa wyróżnienia. Natomiast w kategorii "Karta świąteczno-noworoczna" (27 prac) jury przyznało złoty medal oraz cztery wyróżnienia ex aequo. Organizatorzy konkursu, czyli: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Empik Sp. z o.o., Estyma oraz Vidical Sp. z o.o. postanowili połączyć przyjemne z pożytecznym, urządzając po ogłoszeniu wyników aukcję dzieł sztuki współczesnej autorstwa jurorów Vidicalu z lat 1997-2007 (m.in.: F. Starowieyskiego, J. Stannego, A. Strumiłły, W. Świerzego, J. Wilkonia), z której dochód zostanie przekazany na rzecz fundacji Anny Dymnej "Mimo Wszystko". Do grona sponsorów tegorocznego Vidicalu należały takie firmy, jak (w kolejności podanej przez organizatorów): Heidelberg Polska, Michael Huber Polska, Papyrus, Follak, Drukarnia Naukowo-Techniczna, Drukoba oraz Lediberg. "Poligrafika" ponownie była jednym z patronów medialnych wydarzenia. Nadesłane na konkurs kalendarze i karty będzie można oglądać do końca lutego br. w Muzeum Plakatu w Wilanowie. KCz