Avery Dennison przejmuje firmę Paxar
16 kwi 2007 09:58

Pod koniec marca koncern Avery Dennison poinformował o planach przejęcia za kwotę 1,3 mld USD firmy Paxar, jednego ze światowych liderów rozwiązań w dziedzinie identyfikacji produktów. Oczekuje się, że transakcja pozwoli na skuteczną walkę konkurencyjną i wzrost Avery Dennison na wartym 15 mld USD rynku identyfikacji marki i informacji o produktach. Prezes i CEO koncernu Avery Dennison Dean A. Scarborough powiedział: "To połączenie będzie dla nas strategicznym posunięciem. Komplementarna w stosunku do naszych rozwiązań oferta firmy Paxar wesprze nasze działania w zakresie dostarczania wyjątkowych produktów i wysokiej jakości usług dla klientów ze wszystkich poziomów ogólnoświatowej sieci sprzedaży. Przejęcie pomoże nam też w zwiększeniu wydajności i redukcji kosztów, co jest szczególnie istotne wziąwszy pod uwagę wciąż zmieniające się i coraz bardziej konkurencyjne otoczenie rynkowe. Oznacza ono też dla nas możliwość inwestycji w innowacyjne produkty i usługi." Warto podkreślić, że dział Retail Information Services (RIS), w skład którego zostaną włączone aktywa firmy Paxar, to jedna z najszybciej rozwijających się części koncernu Avery Dennison. Dostarcza on rozwiązań w dziedzinie identyfikacji marki i zarządzania łańcuchem dostaw, przeznaczonych przede wszystkim dla producentów i dystrybutorów z segmentów takich jak projektowanie i drukowanie etykiet oraz przywieszek, śledzenie dostaw i stanów magazynowych czy systemy zarządzania danymi. "Planowane przejęcie firmy Paxar oznacza dla nas pozyskanie nowych zdolności produkcyjnych, rozszerzonego portfolio produktów i zwiększony zasięg geograficzny, jeśli chodzi o nowe segmenty światowego rynku informacji handlowej i identyfikacji marki. Wśród nich znajdują się m.in. dystrybutorzy i producenci obsługujący lokalne rynki w Indiach i Chinach" - podkreślił Dean A. Scarborough. Pod względem geograficznym sieci sprzedaży obu firm wzajemnie się uzupełniają, przy czym Paxar koncentruje się głównie na rynku europejskim. Po przejęciu nowe możliwości Avery Dennison i Paxar Corporation w zakresie obsługi klientów będą dotyczyć nie tylko odbiorców z Europy, ale też z Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Azji. "Połączenie sił Avery Dennison i Paxar pozwoli na lepszą obsługę naszych klientów, wprowadzanie kolejnych innowacyjnych produktów i szybszą ich dostawę. Mimo że w wyniku fuzji część stanowisk pracy w firmie Paxar jest zagrożona, pracownicy nowo powstałej organizacji otrzymają nowe możliwości będąc częścią większej niż dotychczas struktury" - powiedział Rob van der Merwe, prezes i CEO firmy Paxar. Oczekuje się, że w wyniku przejęcia roczne oszczędności Avery Dennison związane z działalnością koncernu na rynku identyfikacji marki i informacji produktowej zostaną obniżone o 90-100 mln USD. Redukcja kosztów ma objąć przede wszystkim obsługę sprzedaży oraz wydatki ogólne i administracyjne. Koszty związane z integracją firmy Paxar ze strukturami Avery Dennison wyniosą od 100 do 125 mln USD, zaś dodatkowe wydatki na integrację w zakresie IT - co najmniej kolejne 50 mln USD. Docelowe oszczędności wynikające z przejęcia firmy Paxar mają zostać osiągnięte najpóźniej w okresie 24 miesięcy od sfinalizowania transakcji. Transakcja przejęcia Paxar Corporation ma zostać sfinalizowana do końca tego roku; musi ją jeszcze zatwierdzić Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy firmy Paxar. Umowa wymaga też zgody lokalnych urzędów w USA i innych krajach, gdzie obie firmy są obecne. Opracowano na podstawie informacji firmy Avery Dennison

error: Kopiowanie zabronione!