Etykieta szamponu Nivea zwycięzcą konkursu FINAT
1 cze 2007 17:17
Trudna do wydrukowania etykieta szamponu Nivea hair care została uznana za najlepszą w Europie i wygrała konkurs FINAT Awards 2007.
Etykieta, wydrukowana dla Nivea Hair Care Samt Glanz przez tesa Bandfix AG, jest „doskonałym przykładem” połączenia sitodruku, druku offsetowego i wklęsłodruku w subtelnych odcieniach różu i dobrze wydrukowanego koloru niebieskiego; zawiera również motywy srebrne. Etykieta została jednomyślnie wybrana przez sędziów konkursu, którzy bez wahania przyznali jej wyróżnienie Best in Show oraz pierwszą nagrodę za wykorzystanie różnych technologii w procesie jej drukowania.
Wyniki konkursu, mającego w tym roku 27. edycję, zostały ogłoszone podczas kongresu FINAT, który odbywał się w dniach 30-31 maja w berlińskim Maritim Hotel.
Poza uczestnikami z Europy wzięły w nim udział także firmy reprezentujące Peru i Kanadę, co dowodzi coraz większego międzynarodowego zainteresowania tym wydarzeniem.
Kilka nagrodzonych firm zostanie zaproszonych do światowego konkursu etykiet, którego rozstrzygnięcie nastąpi podczas wrześniowych targów Labelexpo w Brukseli.
Ponad 240 zgłoszonych produktów z 23 krajów rywalizowało w czterech kategoriach: Marketing i aplikacje końcowe, Procesy drukowania, Alternatywne wykorzystanie dla innych produktów, Nowe aplikacje lub wykorzystania maszyn do produkcji opakowań. W sumie przyznano 17 nagród; 65 innych firm otrzymało prestiżowe certyfikaty.
Warto zaznaczyć, że na jury konkursu szczególne wrażenie wywarło doskonałe wykorzystanie kolorów i grafika wyróżniająca etykietę „Kąpiel bąbelkowa” („Bubble Bath”) nadesłaną przez firmę Skanem Introl SA z Tarnowa Podgórnego. Sędziowie zadecydowali o przyznaniu za nią tej firmie nagrody specjalnej. W werdykcie podkreślili, że „etykieta była radosna i ciekawa, a atuty przedstawionych na niej kolorów zostały maksymalnie wykorzystane przy jednoczesnym bardzo dobrym posłużeniu się fleksografią i sitodrukiem. Dzięki temu powstał produkt, który dokładnie odzwierciedlił zamysł przygotowania etykiety atrakcyjnej dla dzieci”.
Prowadzący kongres Tony White powiedział: “Co roku jesteśmy zaskakiwani jakością osiąganą w samoprzylepnych etykietach. Ich poziom jest coraz lepszy, a wszystkie tegoroczne zgłoszenia były doskonałymi przykładami sztuki drukarskiej.”
Na podstawie informacji FINAT opracowała KCz