„Rewolucja” w druku billboardów
3 cze 2007 13:52

SIGNTECH C.E. wprowadza na rynek polski przełomowe rozwiązanie do druku billboardów - drukarkę NUR Expedio 5000 Revolution. Urządzenie charakteryzuje się wysoką produktywnością (do 300 m2/h), najniższymi - jak zapewnia producent - możliwymi kosztami druku oraz szerokim spektrum możliwych do zadruku mediów (technologia UV). Dotychczas druk billboardów tuszem UV mógł wydawać się mało atrakcyjny ze względu na jego cenę. Firma NUR Macroprinters opracowała nową formułę tuszu specjalnie dla Expedio Revolution. Zapewnia ona zdecydowanie lepsze nasycenie kolorów (160% więcej) przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia tuszu. Ilość farb potrzebna do druku jest nawet o 50% mniejsza niż przy drukowaniu tradycyjnym tuszem solwentowym. W rezultacie koszt zadruku 1 m2 billboardu jest o około 15 % niższy niż w drukarkach solwentowych. Duża prędkość drukowania pozwala na znaczącą redukcję inwestycji związanej z zakupem i utrzymaniem zaplecza produkcyjnego. Jedno urządzenie Expedio Revolution według zapewnień producenta z powodzeniem zastępuje kilka innych typów drukarek, a co za tym idzie - wyraźnie ogranicza koszty związane z utrzymaniem etatów operatorów. Poza drukiem billboardów Expedio Revolution pozostaje wszechstronną drukarką UV, dającą możliwość drukowania wysokiej jakości aplikacji na szerokim spektrum nośników niepowlekanych (czyli tańszych), z tekstyliami włącznie. Dzięki dużej prędkości drukowania (300) i szerokości 5 m jest jedynym urządzeniem tego typu na świecie. Opracowano na podstawie informacji firmy Signtech C.E.