Polska kampania społeczna dostrzeżona przez Sappi
10 paź 2008 10:32

Międzynarodowa komisja ekspertów w dziedzinie designu na kampanię promującą program „Ideas that Matter” w 2008 roku wybrała projekt stworzony przez grupę polskich grafików pod przewodnictwem Dominiki Raczkowskiej z firmy Infor. Sappi przekazuje 50 000 euro w formie grantów indywidualnym projektantom, firmom designerskim, wewnętrznym działom projektowym oraz wykładowcom projektowania i studentom na realizację w druku ich kreatywnych pomysłów, które wspierają działalność charytatywną i organizacje non-profit. Tegoroczni jurorzy – Mervyn Kurlansky (Dania), David Tartakover (Izrael), Elizabeth Kopf (Austria), Guy Schockaert (Belgia) i Gianfranco Marino (Włochy) – wybrali polską kampanię spośród projektów z 12 innych krajów Europy. Ponadto wdrożonych zostanie także 11 kampanii z Belgii, Francji, Niemiec, Słowenii, Hiszpanii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Polska kampania zatytułowana „Prawa człowieka się liczą. Bez nich świat jest nieludzki” wspiera Helsińską Fundację Praw Człowieka i propaguje edukację na temat praw człowieka w Polsce. Na kampanię składają się bezpłatna gazeta „Watch Dog” towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Filmowemu „Watch Docs: Prawa Człowieka w Filmie” oraz plakaty reklamujące to wydarzenie. Gazeta będzie dystrybuowana podczas festiwalu w Warszawie, który odbędzie się w grudniu br., oraz w 30 innych miastach Polski. Jurorzy dostrzegli projekt polskiej grupy, ponieważ wyróżniał się on „bardzo dynamicznym layoutem oraz odpowiednio dobranym zamysłem kompozycyjnym w stosunku do omawianej problematyki. Projekt został świetnie wykonany i promuje nie tylko kampanię, ale także festiwal filmowy”. W programie Sappi „Ideas that Matter” przeznaczono rocznie sumę 1 mln dolarów dla grafików projektantów z Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Ameryki Północnej oraz z regionów handlowych Sappi, tj. Azji, Australii, Centralnej i Południowej Ameryki umożliwiając im w ten sposób promocję wybranego przez nich problemu społecznego. Poza pracami aplikanci są zobowiązani do złożenia także opisu kampanii wraz z jej założeniami, podania szacunkowych kosztów jej wdrożenia, informacji na temat zaangażowanych w nią organizacji non-profit oraz sposobów zmierzenia jej sukcesu. Na podstawie informacji firmy Sappi opracowała DA