Sukces wystawców – sukcesem organizatorów
27 kwi 2009 13:58

Tegoroczne targi Poligrafia i Euro-Reklama, które odbywały się w Poznaniu w dniach 21-24 kwietnia, dobiegły końca. Na łącznej powierzchni liczącej ponad 8 tys. m2 swoją ofertę zaprezentowało blisko 320 wystawców z 18 krajów. Jak podaje organizator – Międzynarodowe Targi Poznańskie – zwiedzający w tym roku dopisali, a ich liczba była zbliżona do tej sprzed dwóch lat. W tym roku targi odwiedziło ok. 14 000 osób. Mimo że ekspozycje zajęły niespełna trzy pawilony, zwiedzający mieli możliwość obejrzenia wielu rozwiązań premierowych na polskim rynku (szerzej pisaliśmy o nich w kwietniowym numerze Poligrafiki). Jak wskazywali przedstawiciele niektórych wystawców, rezygnacja z uczestnictwa w imprezie znanych na rynku firm stała się dla nich ogromną szansą. Podczas targów podpisano wiele kontraktów. Pierwszego dnia imprezy firma Xeikon sprzedała urządzenie Xeikon 5000; firma Duplo Polska sprzedała trzy maszyny: DC 645, DC 615 i system Duplo 5000; od firmy Norma System zakupiono maszynę insertująco-kopertującą Sitma SM-15; zamówienia na trzy maszyny – do oprawy twardej Schmedt, automatyczną bigówkę firmy Bacciottini oraz maszynę do laminowania firmy Tauler Maquinaria – otrzymała firma Avargraf. Pomyślnie targi zakończyły się również m.in. dla firm: Digiprint, która podczas imprezy sprzedała pięć urządzeń; Océ, która zdobyła zamówienie na ploter Arizona; SPC-Solvent Printer Center, która sprzedała dwa plotery wielkoformatowe HI-jet serii X6328B-(4C) i dwa modele serii X6184B-(4C) oraz dla firmy KBA-Grafitec, która sprzedała 4 maszyny (17 zespołów drukujących). Poza oglądaniem ekspozycji zwiedzający (oraz wystawcy) mieli możliwość uczestnictwa w licznych imprezach towarzyszących. Program pierwszego dnia targów przewidywał dwie konferencje. Pierwsza - „Komplementarna komunikacja wizualna w digital signage i cyfrowych nośnikach zewnętrznych”- zorganizowana została przez European Media Group Sp. z o.o.. Konferencję edukacyjną pt. „Nowoczesna edukacja zawodowa wymogiem współczesnej poligrafii” zorganizował natomiast Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego. Drugi dzień targów również był wypełniony spotkaniami branżowymi. Polska Izba Druku zorganizowała VII Konferencję Poligraficzną pt. „Standardy w poligrafii”. Tego dnia odbyło się również spotkanie w sprawie projektu utworzenia Funduszu Poręczeń Kredytowych w Poligrafii, którego inicjatorem jest Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga. Trzeciego dnia targów miało miejsce – zorganizowane przez redakcję Poligrafiki oraz MTP – seminarium zatytułowane „Mocniejsi w kryzysie”. Podczas spotkania partnerzy merytoryczni starali się odpowiedzieć na pytanie: jak w czasach kryzysu efektywnie działać w branży poligraficznej? Współorganizatorami wszystkich imprez towarzyszących były Międzynarodowe Targi Poznańskie. Wśród stałych wydarzeń specjalnych towarzyszących targom znalazły się: „Miasteczko Drukarń Polskich”, „Salon Druku Wielkoformatowego”, „Akademia Poligraficzna”, „Poligrafia Retro – wystawa dawnych urządzeń poligraficznych”, „Galeria Niekonwencjonalnych Upominków Reklamowych” oraz „Display Show”. Sukces tegorocznych targów Poligrafia i Euro-Reklama oraz liczba podpisanych kontraktów nie świadczą o tym, by globalny kryzys faktycznie nam towarzyszył. DA