Na podbój Europy
26 mar 2010 11:39

Black Point SA, wiodący polski producent alternatywnych materiałów do druku, przygotowuje się do zagranicznej ekspansji. Grupa Black Point zakończyła ostatni rok najlepszym w swojej historii wynikiem i nie spoczywa na laurach. Zamierza zwiększyć sprzedaż i zaistnieć na kolejnych rynkach eksportowych. Spółka Black Point SA planuje wejście na nowe rynki eksportowe Europy Środkowo-Wschodniej. W grę wchodzą Ukraina i Pribaltica, czyli Litwa, Łotwa i Estonia. W obszarze zainteresowań firmy są również Bułgaria i Rumunia. „Ekspansja na Wschód to konsekwencja przyjętej przez nas strategii obecności w Europie – mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point SA. - Swoją pozycję w Polsce zbudowaliśmy oferując użytkownikom markowe produkty, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Nasza oferta doskonale wpisuje się też w potrzeby klientów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Nasi sąsiedzi w równym, a niekiedy nawet większym stopniu zostali doświadczeni kryzysem. Poszukują więc rozwiązań, które w mniejszym stopniu nadwyrężą ich portfele”. W Polsce Grupa Black Point wykorzystała sytuację makroekonomiczną i w ciągu roku niemal podwoiła zyski. Rok 2009 zakończyła z obrotem na poziomie 68,8 mln złotych i blisko 6-milionowym zyskiem. Zagraniczna ekspansja ma ten wynik jeszcze powiększyć. „Jestem przekonany, że inwestycja w rynki eksportowe okaże się dla nas opłacalna - mówi Piotr Kolbusz. – W Czechach, na Węgrzech i na Słowacji nie ma dominujących marek. Biorąc pod uwagę, że wartość polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku wynosi prawie 240 mln złotych, liczymy, że rynki eksportowe przyniosą nam w ciągu roku kilka milionów obrotu”. Jednocześnie firma koncentruje się na umacnianiu kanałów dystrybucji w krajach, w których już jest obecna ze swoją ofertą produktową. W Czechach i na Słowacji tusze, tonery i papier fotograficzny można znaleźć m.in. w sklepach Electro World oraz wybranych marketach. Na Węgrzech, podobnie jak w Czechach i na Słowacji, produkty marki Black Point dystrybuowane są również przez niezależnych partnerów handlowych i biuroserwisy. Opracowano na podstawie informacji firmy Black Point